Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kaikki ihmiset alaluokkaa vai onko myös keskiluokkaisia? Mitä mieltä?

Vierailija
25.06.2026 |

Ainakin tosi monesta viestistä näkyy heti, että ei osata kirjoittaa melkein ollenkaan, ihan omituisia ajatuksia muutenkin. Sitten tyyliin jotakin mies kännäili juhannuksena ja oksensi pusikkoon/anopin kengille. Vai onko nämä jotakin huumoriviestejä vai oikeaa wt elämää? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kysyt, että paljonko rahaa on tilillä, kellään ei ole alle sataatonnia. Joten taitaa olla yläluokan temmellyskenttä tämä 🤭

Vierailija
2/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonäärejä kaikki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täällä on alempaa keskiluokkaa. Kannattaa tutustua hyvin yleisiin luokkakeskusteluihin joita täällä käydään

Vierailija
4/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa suhdelukua en tiedä, mutta äänekkäimpien enemmistön räikeänpunaisesta poliittisesta kannasta veikkaisin 70/30 ala-/keskiluokkajakoa.

Itse hilpeästi omistavaan luokkaan kuuluvan valkoinen sivistysihminen. 

Vierailija
5/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko sinä kaikki viestit täällä? Myös provot?

Vierailija
6/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluja seuratessa tuntuu, että monilta puuttuu usein sosiaalisia taitoja, keskustelutaitoja, käytöstapoja ja kykyä itsereflektioon. Eriävät mielipiteet otetaan heti henkilökohtaisina hyökkäyksinä, omia näkemyksiä ei juuri kyseenalaisteta, ja keskustelun sijaan keskitytään usein väittelyn voittamiseen ja ilkeilyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferrari korjautuksella. Pittää samalla nostattaa maavaraa ei toiminut suomen teillä.

Vierailija
8/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferrari korjautuksella. Pittää samalla nostattaa maavaraa ei toiminut suomen teillä.

Just just 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kysyt, että paljonko rahaa on tilillä, kellään ei ole alle sataatonnia. Joten taitaa olla yläluokan temmellyskenttä tämä 🤭

Rahaketjuihin vastaavat he, joilla sitä rahaa on. Sitä kutsutaan otantaharhaksi. 

Sinä ainakaan et kouluja kovin pitkälle ole käynyt jos tätä et ymmärrä. 

Vierailija
10/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on vähän kuin vessa: Täällä käyvät kaikki. Eli porukkaa löytyy aivan laidasta laitaan. Ja kirjoitukset kuin vessan seinä: kaikkea löytyy. (Olen tavannut muutaman täältä livenä vuosien varrella, joten tiedän, että täältä löytyy yllättävääkin porukkaa.)

Eri ihmiset myös osallistuvat eri aiheiden keskusteluihin, joten jonkun aiheen seuraaminen ei vielä kerro mitään kaikista täällä käyvistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kysyt, että paljonko rahaa on tilillä, kellään ei ole alle sataatonnia. Joten taitaa olla yläluokan temmellyskenttä tämä 🤭

Rahaketjuihin vastaavat he, joilla sitä rahaa on. Sitä kutsutaan otantaharhaksi. 

Sinä ainakaan et kouluja kovin pitkälle ole käynyt jos tätä et ymmärrä. 

Tämä. Köyhäilyketjuihin taas vastaavat he, joilla rahaa ei ole. Köyhäilyketjut ovat säännöstään pidempiä kuin rikkaiden ketjut. 

Vierailija
12/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on intin tapaan läpileikkaus Suomesta. Löytyy keskiluokkaa ja alempia sosiaaliluokkia. Olenkin ulkomaalaisille tutuille sanonut, että jos haluaa saada oikean rehellisen käsityksen suomalaisista, kannattaa tutustua tähän palstaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi