Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-opinnot alkaa 17.8. - koska opintotukea saa?

Vierailija
25.06.2026 |

Lukukausi alkaa 1.8. Ja tutorviikko tuolloin 17.8. Onko niin, että opintotukea saa vasta 1.9. Alkaen, vaikka opinnot alkaa jo elokuussa?

Arvatenkaan työttömyystukea ei saa elokuulta vai, kun on jo opiskelija? Mikä juttu tää on?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta. 

Vierailija
2/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta. 

Ei helwata

Vierailija
4/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat työttömyystukea siihen saakka kunnes opinnot alkavat. Ensimmäisen lainaerän voi nostaa jo elokuussa.

Vierailija
5/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen, että opintotukea saa vasta 1.9. alkaen.

 

Mutta saat kuitenkin asumis- ja yleistukea vielä elokuussa, jos niitä saat muutenkin, eli ei sen suhteen hätää. Elokuussa et vielä ole opiskelija.

 

Mulla taas on paha tilanne kun tuoreena ylioppilaana taas en saa sitä yleistukea ollenkaan, pitää selviytyä ilman kesä- heinä- ja elokuu.

Vierailija
6/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta. 

Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus tähän: "Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia."

 

tarkoitin toki SYYSKUUN alussa

 

toisella asteella alkaa elokuussa

Vierailija
8/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta. 

Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.

Tarkoitit kai syyskuussa? Korkeakouluissa opintotukea ei saa elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta. 

Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.

Tarkoitit kai syyskuussa? Korkeakouluissa opintotukea ei saa elokuussa.

jos opiskelet kesällä, saat tukea myös kesällä. 

Vierailija
10/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta. 

Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.

Tarkoitit kai syyskuussa? Korkeakouluissa opintotukea ei saa elokuussa.

jos opiskelet kesällä, saat tukea myös kesällä. 

Mutta kesäopintotukea ei saa ennen opintojen alkamista silloin 17.8. Eli aloittavat opiskelijat saavat opintotukea vasta syyskuun alusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä