Miksi työhakemuksiin ei vastata?
Tätä moni ammattitaitoinen ihminen ihmettelee. On käyty työnhakuvalmennukset ja opeteltu tekemään viimeisen päälle hieno CV ja työhakemus. Valmentaja on oikein kehunut, kuinka sillä varmasti saa töitä.
Ja ei edes haastatteluun pääse.
Missä vika?
No juuri siinä. Se CV ja hakemus ovat "liian hienot". Niissä on muotoiluja, kuvia, erikoismerkkejä, erikoisfontteja yms. joiden vuoksi rekrytoijien esivalintaohjelmistot näkevät nämä dokumentit tyhjinä tiedostoina.
Kommentit (4)
Samasta syystä kuin naiset eivät vastaa: ei siitä mitään palkintoa saa.
Laitan työnhakemukseen vain nimen, ammatin ja numeron. Mitään muuta siihen ei tarvii laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan työnhakemukseen vain nimen, ammatin ja numeron. Mitään muuta siihen ei tarvii laittaa.
Laittaa pelkän iän. Roskiin menee jo sen perusteella, vaikka olisi Nasan raketti-insinööri.
M56
Lähetteleekö joku työhakemuksia. Ei jaksa, kyllä ne soittelee sitten jos haluavat työntekijän. Keskityn elämän nauttimiseen ja tekemään kivoja asioita enkä mieti yhtään työnhakemista.