Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asentohuimauskokemuksia?

Vierailija
23.06.2026 |

Mulla jäi aivoinfarktin jälkeen huimaus, mikä vaikeuttaa liikkumista. Pääsin fysioterapeutille ja hänen mielestä mulla on asentohuimaus. Kierretteli päätä puolen tunnin verran ja hänen mielestä nyt ei enää huimaa.

No kyllä vaan huimaa mutta, jos tämä on asentohuimausta, niin tuostako oli kaikki hoito mitä siihen saa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen muutakaan hoitoa ole

Vierailija
2/3 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asentohuimausta niin se on korvaperäistä. Korvien kaarikäytävissä on jotain sakkaa, joka estää nesteen normaalin liikkumisen ja aiheuttaa huimauksen. Hoito on tosiaan noita liikesarjoja, joilla sakka saadaan poistumaan. Omakohtaista kokemusta on ja se on pyörittävää huimausta kun vaikka makaat. Seisoessa maa tuntuu viettävän ja vaiva saattaa myös oksettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimausta kannattaa hoitaa itse. Netissä on ohjeita ja helppoa. Omani hoidan niillä keinoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi