Huono juttu, että Alkot saavat olla vastedes sunnuntaisin ja pyhinäkin auki.
Erittäin huono...
Nii, vaikka onki siten, että kaupoista saa tietyyyn vahvuuteen asti alkoholijuomaa myös pyhinä, mutta.... toistaiseksi kauppojen valikoimissa on tietyt rajat...
Kommentit (16)
Luuserit eivät tykkää kun holhousta höllentetään
Miten eroaa siitä että nyt juodaan pyhänä ja sunnuntaina laiva viinoja
Ihan hyvä vaan.
Sitä ei tiedä millon tulee tarve, muutaman kerran olisi kaivannut Alkon aukioloa sunnuntaina.
Ihan sama. Menen elämäni ensimmäisen kerran Alkoon siinä vaiheessa, kun siitä maksetaan.
Ei ole Alkoa likiään siellä, missä minä asun ja käyn kaupassa. Minulle on ihan sama, käykö joku Alkossa arkipyhänä tai sunnuntaina. Saa sitä alkoholia ostettua lähimarketistakin. En muuten usein näe sieltäkään ostettavan alkoholia, vaikka mihin aikaan kävisin kaupassa.
Hallitus ei välitä alkkisten lapsista...
Mikään ei muutu. Eivät ihmiset juo sen enempää kuin ennenkään. Alkoholin käyttö on vähentynyt koko ajan.
Minuakin ärsyttää, kun klo 22 jälkeen tulee tv-ohjelmaa, vaikka olen silloin jo nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muutu. Eivät ihmiset juo sen enempää kuin ennenkään. Alkoholin käyttö on vähentynyt koko ajan.
Vähenee kun tilalle tulee huumeita. Sille ei voi mitään jos uskomme hallitusta jonka mielestä huumepolitiikkaa ei voi muuttaa. Ei vaikka muualla olisi saatu parempia tuloksia toisilla tavoilla. Meillä on suomessa tämä juttu nimeltä pään seinään lyöminen. Vaikka siitä tulee pää kipeäksi niin ei sitä voi lopettaa koska sitä ei tiedetä mitä siitä seuraa. Niin se on vähän sellainen juttu että muiden tapojen vaikutusta ei voi tietää ellei niitä kokeilla.
Kuten on myös muissakin Euroopan maissa. Mikä ap:lla siis hiertää?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on sitten samalla 24h auki.
Lauantaiaukiolot pitenee klo 20:een tai 21:een ja sunnuntaiaukiolo 12-18.
Ap, ei sinne ole pakko sinun mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei sinne ole pakko sinun mennä.
Uskovaiset ja muut raittiina raivot ovat helposti viettiensä vietävissä. Siksihän he näitä kieltoja kannattavat.
Minusta väkevien kotiinkuljetus on huonompi asia kuin Alkon aukiolo sunnuntaisin.
Kun ajatellaan ihmisiä, jotka ovat syrjäytyneet, joilla on paniikki- ja muita häiriöitä, joille on hankalaa poistua asunnosta edes kauppareissun ajaksi (mutta ruokaa ja kaljaa on pakko saada), joilla ei ole ihmiskontakteja netin ulkopuolella, niin heidän tilanteensa saattaa heikentyä, kun enää ei tarvitse uskaltaa hakemaan kaljaa tai vahvempaa, vaan sitä voi tilata kotiin.
Tavallisille pulliaisille eli suurimmalle osalle tästä ei ole mitään haittaa. He voivat tilata juomia kotiin tai käydä hakemassa, miten milloinkin ja miten aikataulut sopivat.
Näin hyvin vähän alkoholia kuluttavana pidän hyvänä uudistuksena, että Alkot voivat olla auki samoina aikoina kuin ruokakaupatkin. Se satunnainen viinipullo ei jää ostamatta, kun ei ulkoa muista noita erikoisia aukioloja.
Toivottavasti on sitten samalla 24h auki.