Etsivä nuorisotyö joudutaan STEA:n tietojen mukaan lakkauttamaan kokonaan.
Edes kaikkien johtajien palkat nolliin vetämällä ei tuota 190 miljoonaa saada STEA:sta säästettyä. Rydmanin ja hallituksen valinta on ollut tunkea tämä sama raha omiin veroalennuksiinsa, ja haluavat nyt sen sijaan ottaa sen taas kaikein heikoimmilta. Tätä ei oikeisto saa muuksi väännettyä, vaikka miten kiemurtelisi.
Kommentit (23)
Paljonkohan hall pj Jessi Jokelaisen (vas) palkkio on?
Into ry saa avustusta myös OKM:ltä. Miksi STEA-tuen leikkaus lopettaisi koko toiminnan?
Opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM) on ylivoimaisesti tärkeämpi ja ensisijainen rahoittaja etsivälle nuorisotyölle. Etsivä nuorisotyö on lakisääteistä toimintaa, jonka perusrahoitus on vakaasti valtion ja kuntien vastuulla, kun taas Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) toimii alalla vain täydentävänä rahoittajana.
Oisko ap sulla joku väitteellesi? Vaikuttaa oudolta, että kun pääosa rahoituksesta tulee muualta kuin STEAlta, niin juuri pienenevä STEAn rahoitus kaataisi koko homman.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ap sulla joku väitteellesi? Vaikuttaa oudolta, että kun pääosa rahoituksesta tulee muualta kuin STEAlta, niin juuri pienenevä STEAn rahoitus kaataisi koko homman.
Joku lähde
Ja mitä tuokin loisjärjestö on touhunnut meidän hyväksi oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus on runttaamassa uusia leikkauksia leikkausten päälle nimenomaan kaikista kohtaavimpaan ja konkreettisimpaan kenttätyöhön. Johan VTV:kin jo arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun hatkanuoret eivät saa enää apua. Oikeistohallituksen vastuuttomuudella ja holtittomalla rahankäytöllä ei näytä olevan mitään rajaa.
Eihän etsivä nuorisotyö suinkaan tarkoita mitään hatkanuorten etsintää :)
Etsivä nuorisotyö tarkoittaa paikan etsimistä kaikille nuorille, jotka ovat vailla opiskelupaikkaa tai työtä, ja se ulottuu jopa 29-vuotiaihin asti.
Kiitos persut!
Syrjäytyneet nuoret voivatkin nyt siirtyä golffaamaan tai aloittaa ampuradoilla uuden harrastuksen. Nämä ilmeisesti ovat niitä valtion ydintehtäviä, johon veronmaksajien rahaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus on runttaamassa uusia leikkauksia leikkausten päälle nimenomaan kaikista kohtaavimpaan ja konkreettisimpaan kenttätyöhön. Johan VTV:kin jo arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun hatkanuoret eivät saa enää apua. Oikeistohallituksen vastuuttomuudella ja holtittomalla rahankäytöllä ei näytä olevan mitään rajaa.
Hatkanuoret pärjää omillaan, kun kerran hatkaan lähtevät. Vapaaehtoiset voivat jelppiä, jos haluja on.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos persut!
Syrjäytyneet nuoret voivatkin nyt siirtyä golffaamaan tai aloittaa ampuradoilla uuden harrastuksen. Nämä ilmeisesti ovat niitä valtion ydintehtäviä, johon veronmaksajien rahaa riittää.
Mitä horiset?
Rydman on kertonut, että leikkaisi myös golf-tuet, mutta kun se ei ole hänen ministeriönsä tehtäväkentässä. Purra olisi halunnut leikata joululahjarahat, mutta se ei sopinut muille hallituspuolueille.
Mikään ei tule koskaan muuttumaan, jos äänestäjät ovat näin pihalla. Ota selvää asioista ja hauku oikeaa puuta.
Onpahan lisää hatkanuoria Rydmanille.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos persut!
Syrjäytyneet nuoret voivatkin nyt siirtyä golffaamaan tai aloittaa ampuradoilla uuden harrastuksen. Nämä ilmeisesti ovat niitä valtion ydintehtäviä, johon veronmaksajien rahaa riittää.
Sinähän niitä syrjäytyneitä teet , kun leipäsi riippuu heidän määristä.
Onneksi Simulan harrastusklubille riitti miljoona.
On jaettu rahaa, mutta ei ole saatu selvityksiä mihin lopulta varat käytetty. Todella pitää käydä läpi nämä järjestöjen avustukset.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on täyttä puppua.
Tyypillistä vassareille puppuroida ja valehdella kunnes kansa uskoo kaiken todeksi
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus on runttaamassa uusia leikkauksia leikkausten päälle nimenomaan kaikista kohtaavimpaan ja konkreettisimpaan kenttätyöhön. Johan VTV:kin jo arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun hatkanuoret eivät saa enää apua. Oikeistohallituksen vastuuttomuudella ja holtittomalla rahankäytöllä ei näytä olevan mitään rajaa.
Mitkä hatkanuoret? Etsivä nuorisotyö on pääasiassa täysi-iän ylittäneille.
Miksi niin moni puhuu tässä hatkanuorista? Kuten edellä jo kirjoitin, etsivä nuorisotyö ei liity mitenkään hatkanuoriin. Etsivä nuorisotyö auttaa 18-29-vuotiaita löytämään opiskelu- tai työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni puhuu tässä hatkanuorista? Kuten edellä jo kirjoitin, etsivä nuorisotyö ei liity mitenkään hatkanuoriin. Etsivä nuorisotyö auttaa 18-29-vuotiaita löytämään opiskelu- tai työpaikan.
Ei huoh mitä paapomista. Eiköhän aikuisen pitäisi osata ihan itse etsiä koulupaikka/töitä.
Orpon hallitus on runttaamassa uusia leikkauksia leikkausten päälle nimenomaan kaikista kohtaavimpaan ja konkreettisimpaan kenttätyöhön. Johan VTV:kin jo arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun hatkanuoret eivät saa enää apua. Oikeistohallituksen vastuuttomuudella ja holtittomalla rahankäytöllä ei näytä olevan mitään rajaa.