Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino vaan junnaa paikallaan, ei putoa

Vierailija
23.06.2026 |

Nousi vieläpä tuossa juhannuksena kiitos kaljan, mutta nyt laski taas siihen missä oltiin ennen sitä. Mutta ei vaan laske siitä mihin se "alkusokin" jälkeen putosi. Lasken kaloreita, punnitsen ruokani, mikä tässä oikein mättää😒

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt päivässä putoa. Vaatii pitkäjänteisyyttä.

Vierailija
2/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kilossa läskiä on 7000 kilokaloria energiaa. Se on järkyttävä määrä kulutettavaksi.

 

Kilo viikossa on jo todella raju tahti ja yrittämisen takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut laihduttaa? Vähentää syömistä ja lisätä liikuntaa?

Vierailija
4/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut laihduttaa? Vähentää syömistä ja lisätä liikuntaa?

No sitäpä juuri teen. 

Vierailija
5/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt päivässä putoa. Vaatii pitkäjänteisyyttä.

Odottelin siis että olisi pudonnut vähän lisää tuon juhannusviikon loppupuoleen mennessä. Reilu pari viikkoa tässä mennyt jo. 

Vierailija
6/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt päivässä putoa. Vaatii pitkäjänteisyyttä.

Odottelin siis että olisi pudonnut vähän lisää tuon juhannusviikon loppupuoleen mennessä. Reilu pari viikkoa tässä mennyt jo. 

Parissa viikossa ei vielä kymmeniä kiloja putoa, hyvä jos muutama kilo, ei aina sitäkään. Vaatii pitemmän ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt päivässä putoa. Vaatii pitkäjänteisyyttä.

Odottelin siis että olisi pudonnut vähän lisää tuon juhannusviikon loppupuoleen mennessä. Reilu pari viikkoa tässä mennyt jo. 

Parissa viikossa ei vielä kymmeniä kiloja putoa, hyvä jos muutama kilo, ei aina sitäkään. Vaatii pitemmän ajan.

Älä ruoki trollia.

Vierailija
8/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon putoamiseen vaikuttaa myös stressitila ym. henkiset asiat, ei ainoastaan se, paljonko saa kaloreita tai miten kuluttaa.

Punnitseminen ym. lukujen tuijotus on minusta nipottamista, joka voi itse asiassa aiheuttaa painonpudotukseen jännitteitä ja stressiä. Osaat varmasti ilman vaakoja ja kaloritaulukoita vähentää annoskokoasi ja lisätä kasvisten osuutta ja liikkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt päivässä putoa. Vaatii pitkäjänteisyyttä.

Odottelin siis että olisi pudonnut vähän lisää tuon juhannusviikon loppupuoleen mennessä. Reilu pari viikkoa tässä mennyt jo. 

Parissa viikossa ei vielä kymmeniä kiloja putoa, hyvä jos muutama kilo, ei aina sitäkään. Vaatii pitemmän ajan.

En odota kymmenien kilojen pudotusta. -1.8kg oli alun saldo (juu tiedän siinä vain lähinnä nestettä), olisin tyytyväinen muutamaan sataan grammaan. 

Vierailija
10/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litrassa kaljaa on yhtä paljon kaloreita kuin litrassa rasvaa, että mietipä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litrassa kaljaa on yhtä paljon kaloreita kuin litrassa rasvaa, että mietipä sitä.

Ei sitä jussina tullut mietittyä ja mitä sitä enää vatvomaan!

Vierailija
12/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku lihavuusgeenit, säästöliekki, lääkkeet, suolistohormonit. 😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kilo tai pari ei näy vielä missään ulkoisesti, joten turha sitä painoa on punnita vähän väliä. Paino voi heitelllä saman päivänkin aikana. Itse en kävisi vaa'alla kuin satunnaisesti, jos laihduttaisin. Tai lainkaan. Koska se mitä näkyy peilistä, ratkaisee.

Vierailija
14/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon putoamiseen vaikuttaa myös stressitila ym. henkiset asiat, ei ainoastaan se, paljonko saa kaloreita tai miten kuluttaa.

Punnitseminen ym. lukujen tuijotus on minusta nipottamista, joka voi itse asiassa aiheuttaa painonpudotukseen jännitteitä ja stressiä. Osaat varmasti ilman vaakoja ja kaloritaulukoita vähentää annoskokoasi ja lisätä kasvisten osuutta ja liikkua.

Minusta tuo näpräily vaa'an ja kalorien kanssa on ihan mukavaa, en koe stressaavana ollenkaan vaan lähinnä mielenkiintoisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kilo tai pari ei näy vielä missään ulkoisesti, joten turha sitä painoa on punnita vähän väliä. Paino voi heitelllä saman päivänkin aikana. Itse en kävisi vaa'alla kuin satunnaisesti, jos laihduttaisin. Tai lainkaan. Koska se mitä näkyy peilistä, ratkaisee.

Mulle vaa'an lukema on iso motivaattori. 

Vierailija
16/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Mitään en ole pistänyt suuhuni sitten juhannuksen 1973. Auttaisivatko laihduttavat aromikynttilät?

Vierailija
17/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painon putoamiseen vaikuttaa myös stressitila ym. henkiset asiat, ei ainoastaan se, paljonko saa kaloreita tai miten kuluttaa.

Punnitseminen ym. lukujen tuijotus on minusta nipottamista, joka voi itse asiassa aiheuttaa painonpudotukseen jännitteitä ja stressiä. Osaat varmasti ilman vaakoja ja kaloritaulukoita vähentää annoskokoasi ja lisätä kasvisten osuutta ja liikkua.

Minusta tuo näpräily vaa'an ja kalorien kanssa on ihan mukavaa, en koe stressaavana ollenkaan vaan lähinnä mielenkiintoisena. 

Kyllä ne lukemat sinuun selvästi vaikuttavat, koska kirjoittelet täällä tyyliin "miksi paino ei putoa, kyllä pitäisi pudota". Ei se nyt yhtään siltä vaikuttanut, että se sinusta oli mielenkiintoista ja mukavaa, kun et ole nähnyt painolukeman vaa'assa alenevan. Mutta omapa on elämäsi. Kuten sanoin, onnistuu se ruokavaliomuutos muutenkin, numeroita kyttäämättä.

Vierailija
18/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painon putoamiseen vaikuttaa myös stressitila ym. henkiset asiat, ei ainoastaan se, paljonko saa kaloreita tai miten kuluttaa.

Punnitseminen ym. lukujen tuijotus on minusta nipottamista, joka voi itse asiassa aiheuttaa painonpudotukseen jännitteitä ja stressiä. Osaat varmasti ilman vaakoja ja kaloritaulukoita vähentää annoskokoasi ja lisätä kasvisten osuutta ja liikkua.

Minusta tuo näpräily vaa'an ja kalorien kanssa on ihan mukavaa, en koe stressaavana ollenkaan vaan lähinnä mielenkiintoisena. 

Kyllä ne lukemat sinuun selvästi vaikuttavat, koska kirjoittelet täällä tyyliin "miksi paino ei putoa, kyllä pitäisi pudota". Ei se nyt yhtään siltä vaikuttanut, että se sinusta oli mielenkiintoista ja mukavaa, kun et ole nähnyt painolukeman vaa'assa alenevan. Mutta omapa on elämäsi. Kuten sanoin, onnistuu se ruokavaliomuutos muutenkin, numeroita kyttäämättä.

No minä valitsen "kyttäämisen"😄

Vierailija
19/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin #16:lle :)

Olkoot aloitus vaikka provo, mutta elimistö/keho voi tosiaankin mennä säästöliekille. Aluksi paino putoaa nopeasti, sitten tasautuu ja voi jopa. nousta.

Mulle tuon kertoi eräs entinen ammattiurheilija (baarissa kyllä oltiin .... :)). Joskus se aineenvaihdunta pitää jyräyttää kunnolla taas käyntiin, jatkaa sitä liikuntaa ... mitä nyt harrastaa Eli syödä välillä vaikka mättöä.

iltasyöminen kyllä laihduttaa (jos vetää hiilareita). Siinä vaan se ongelma, et kun elimistö jää ruuansulatus-tilaan, niin se käy ns. pumpunpäälle. Lisäksi aamulla on vetämätön olo.

Luin jostain, et jos aina kävelee/juoksee tai vaikka pyöräilee aina samaa reittiä. Sitten kun tulee ylämäki, niin elimistö on tottunut siihen, a'haa kohta taas ylämäki, kulutusta vähemmälle. Reittiä on vaihdeltava. Itsellä se ylämäki oli aina lenkin alussa. Vaihdoin kävelysuunnan päinvastaiseksi eli siitä ylämäestä tulikin alamäki.

.....

Hifistelyä on sitten jo askelpituuden vaihtelu (vrt. Tuntemattoman Koskelan sanat). Jos haluaa säästää energiaa, niin opeteltava sellanen "sällinaskel", se lähtee lantiosta asti. Se marssiaskel kuluttaa taas energiaa (jos sitä haluaa).

Vierailija
20/21 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litrassa kaljaa on yhtä paljon kaloreita kuin litrassa rasvaa, että mietipä sitä.

ei todellakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi