Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anteeksi, mutta millainen ihminen menee vapaeehtoistöihin Lappiin kovimman sesongin aikana?

Vierailija
23.06.2026 |

Ilmaista työvoimaa kivat rahat turisteilta repiville yrittäjille. 

Uupunut työntekijä nukahti koiran vesiastian ääreen: kertoo nyt palkattomasta työstään Lapissa

Lappilaisella Hetta Huskiesin rekikoiratarhalla vapaaehtoiset kertovat tehneensä jopa 380 tuntia kuussa ilman palkkaa.

Ylitarkastaja Lasse Ketola Lupa- ja valvontavirastosta kertoo ilmiön kohdistuvan ulkomaalaisiin.

Hetta Huskiesin lisäksi ongelmia on paljastunut muissakin yrityksissä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hän kertoo nukahtaneensa kesken työpäivän lumihankeen, kun tehtävänä oli kolata lunta seinämiksi.
Palkka: punkka ja kaksi ateriaa päivässä. 

Vierailija
2/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisten mukaan kyseisellä Hetta Huskiesin tarhalla työskenteli 3–4 palkattua työntekijää ja toistakymmentä vapaaehtoista. Yritys etsii vapaaehtoisia useissa verkkopalveluissa.
🤑💰🤑💰🤑💰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei voi syyttää muita kuin näitä aivottomia vapaaehtoistyöntekijöitä.

Vierailija
4/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maista niitä oli mennyt vapaaehtoisiksi?

Vierailija
5/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! 

(2. Tess. 3:10) "Jos ei joku tahdo työtä tehdä, niin ei hänen syömänkään pidä."

 

T. Kokoomus 

Vierailija
6/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa bisnestä tehdään verenmaku suussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväuskoinen kielitaidoton 

Vierailija
8/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ns hyvää nuo vapaaehtoistyöntekijät mielestään tekevät lappilaisessa turistifirmassa?  Eläintensuojelua?

Eikö vapaaehtoistyön idea ole että autetaan jotain ei-kaupallista tahoa?

Vierailija
10/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työ oli vapaaehtoiseksi tulleen ensimmäinen kosketus työelämään. Töiden alkaessa hän oli alaikäinen." 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.

Ei tarvitse mutta jokainen itseään kunnioittava firma maksaa jotain. 

Vierailija
12/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimenomaan ei ollut työharjoittelua vaan käytettiin termiä vapaaehtoistyö monta kertaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come work in Lapland Winter Magic Wonderland! Aurora Borealis, Santa Klaus,  Reindeers, beautiful nature and snow!


PS

We pay you nothing. 

Vierailija
14/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.

Ei tarvitse mutta jokainen itseään kunnioittava firma maksaa jotain. 

Ei todellakaan maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.

Ei tarvitse mutta jokainen itseään kunnioittava firma maksaa jotain. 

Ei todellakaan maksa.

Ehkä jossain siivoojan töissä ei makseta, mutta akateemiselle harjoittelijalla maksetaan.