Miksi Pride on Suomessa uhriutumisjuhla kun muualla maailmassa se on karnevaali
Vähän sama kuin meillä itsenäisyyspäivä jolloin on pakko katsella ristiä hautausmaalla.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ei Pridessa mitään uhriutumista ole, ei pidä takertua esim. joihinkin yksittäisiin lehtiartikkeleihin joissa tuodaan ilmi kaltoinkohtelua. Yleisesti ottaen Suomen seksuaalivähemmistöjen asema on aivan siedettävä moneen muuhun maahan verrattuna. Korjattavaa tietysti on, mutta myös iloa. Mitä tulee tuohon maamme tapaan viettää itsenäisyyspäivää, minusta se on hyvä ja kunnioittava. Maamme on vuosisatojen ajan ollut pieni marginaalivyöhyke, jossa asukkaat ovat kärsineet suurten vallanpitäjien oikkujen vuoksi. Muistetaan esim. Isovihan kauhuja. Kun itsenäisyys viimein saavutettiin, sitä on hyvä viettää kunnioittaen menneiden polvien uhrauksia. Juhlan luonne olisi varmaan kevyempi, jos itsenäisyyspäivää vietettäisiin keväällä, sen kunniaksi että raskas sisällissota oli päättynyt ja suuri voitonparaati järjestettiin Helsingissä toukokuussa 1918.
Sori vaan, mutta Priden tiedotus ja ihmiset Pridessä keskittyvät täysin siihen että YHYY EMME SAA RAKASTAA JA KYLLÄ ON PRIDELLÄ TARVETTA YHYY MEITÄ SEKASIKIÖITÄ EI PÄÄSTETÄ NAISTEN PIKUKOPPIIN😩
Varmaan siksi kun kaikki konservatiivit uhriutuvat siitä hah hah
Ei Pridessa mitään uhriutumista ole, ei pidä takertua esim. joihinkin yksittäisiin lehtiartikkeleihin joissa tuodaan ilmi kaltoinkohtelua. Yleisesti ottaen Suomen seksuaalivähemmistöjen asema on aivan siedettävä moneen muuhun maahan verrattuna. Korjattavaa tietysti on, mutta myös iloa. Mitä tulee tuohon maamme tapaan viettää itsenäisyyspäivää, minusta se on hyvä ja kunnioittava. Maamme on vuosisatojen ajan ollut pieni marginaalivyöhyke, jossa asukkaat ovat kärsineet suurten vallanpitäjien oikkujen vuoksi. Muistetaan esim. Isovihan kauhuja. Kun itsenäisyys viimein saavutettiin, sitä on hyvä viettää kunnioittaen menneiden polvien uhrauksia. Juhlan luonne olisi varmaan kevyempi, jos itsenäisyyspäivää vietettäisiin keväällä, sen kunniaksi että raskas sisällissota oli päättynyt ja suuri voitonparaati järjestettiin Helsingissä toukokuussa 1918.