Missä näistä kaupungeista olisit tänään jos olisi pakko valita?
Kommentit (18)
Pori, koska en harrasta ulkomaanmatkoja 😃
Huvipuistohullu kirjoitti:
Pori, koska en harrasta ulkomaanmatkoja 😃
Mut siellä ei ole yhtään huvipuistoa?
Toki tänään siellä saa hupia vaikkapa kuuntelemalla Sauli Niinistöä Suomiareenassa 😁
Pariisi tai Pietari. Molemmat hienoja kaupunkeja ja ihmiset ystävällisiä, paljon kulttuuria ja taidetta
Pariisi.
Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Pori, koska en harrasta ulkomaanmatkoja 😃
Mut siellä ei ole yhtään huvipuistoa?
Toki tänään siellä saa hupia vaikkapa kuuntelemalla Sauli Niinistöä Suomiareenassa 😁
Siksi meenkin tänään Alahärmään 😁
Vierailija kirjoitti:
Pariisi.
Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.
No mene äläkä mieti, elämä kuluu nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Pariisi.
Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.
+40 sisämaakaupungissa on sietämättömän kuuma, vaikka lämmöstä kovasti tykkäänkin.
Valintani on Pallas, vaikkei olekaan kaupunki. Tilaa hengittää, kaunis luonto ja lämpötila, jossa ei sula elävältä.
Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi.
Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.
+40 sisämaakaupungissa on sietämättömän kuuma, vaikka lämmöstä kovasti tykkäänkin.
Totta, että sijainti vaikuttaa, esim.tuolla Egyptissä oli aivan erilaista se kuumuus, koska kuiva aavikkoilma, se nimenomaan poltti ja paahtoi. Zanzibarilla virvoitti jatkuva merituuli, koska saari. Ja sitten taas esim.Thaimaassa ollut aina todella kosteaa +30 lämmön lisäksi ja siihen itselläni vaikeinta ollut tottua, en pidä täällä kotosuomessakaan yhdistelmästä kuumuus+kosteus, myös koleus+kosteus inhaa, menee luihin ja ytimiin.
Ja menisinkin, mutta pomoni suhtautuminen niin ikävä vapaita kohtaan, että lupaa matkustelulle ja ylipäätään lomialle ei anneta kuin kesäisin ja siinäkin aina omat haasteensa, kaikki muut ajankohdat tehty mahdottoman vaikeiksi ja vääntämisen kautta joten ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki.
Sehän on nykyään kuin pala Afrikkaa. Saastainen rikollispesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki.
Sehän on nykyään kuin pala Afrikkaa. Saastainen rikollispesä.
Riippuu missä liikut. Katsele vaikka youtube-lähetyksiä Pariisin keskusta-alueelta tai Seinen rannoilta. Niitä on todella paljon Ei näy kyllä jälkeäkään mistään saastaisuudesta. Siistejä, tyylikkään näköisiä pariisilaisia (suomalaiset turistit erottaa) kävelevät rauhallisesti tai istuvat lukuisissa katukahviloissa/ravintoloissa elämästä nauttien. Minulla on runsaasti kokemusta.
Omituiset vaihtoehdot, kuka haluaisi olla missään lämpötilassa Pjongjangissa tai Pietarissa? Pariisi 40 astetta, no thanks, en välitä muutenkaan. Ehkä sitten Pallakselle patikoimaan. Poriin olis tietysti kaikista vaivattomin tästä ajella.
Vierailija kirjoitti:
Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki.
Oliko silloinkin 40 astetta hellettä?
Vierailija kirjoitti:
Pariisi tai Pietari. Molemmat hienoja kaupunkeja ja ihmiset ystävällisiä, paljon kulttuuria ja taidetta
Ei ole Pariisi entisensä, toki noita historiallisia nähtävyyksiä on paljon, mutta niin on myös taskuvarkaita ja huijareita.
Ja edelleenkin suhtautuminen on vähän niin, että juuri he ovat maailman parhaita kaikessa.
Kun olin nuori, niin kaksi koulutyttöä saattoi lähteä aika turvallisesti liftausmatkalle Eurooppaan. Ne muistot ovat oikeastaan hauskempia kuin myöhemmin tehdyt seuramatkat minnekään.
Pjongjang. Ainoa noista, missä en ole käynyt, eikä lämpötilakaan ole paha, 27 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi tai Pietari. Molemmat hienoja kaupunkeja ja ihmiset ystävällisiä, paljon kulttuuria ja taidetta
Ei ole Pariisi entisensä, toki noita historiallisia nähtävyyksiä on paljon, mutta niin on myös taskuvarkaita ja huijareita.
Ja edelleenkin suhtautuminen on vähän niin, että juuri he ovat maailman parhaita kaikessa.
Kun olin nuori, niin kaksi koulutyttöä saattoi lähteä aika turvallisesti liftausmatkalle Eurooppaan. Ne muistot ovat oikeastaan hauskempia kuin myöhemmin tehdyt seuramatkat minnekään.
Minkälaisilla seuramatkoilla käyt tai olet käynyt?
Milloin olit nuori - itse taisin olla 1986 interraililla ja 1992 island hoppingilla Kreikassa.
Ups, Pallas ei siis tokikaan ole kaupunki vaan tunturi Muoniossa 😁
Ap