Eikö Urpo tajua, että tuohan vaan avaan Pandoran lippaan? Jatkossa jokainen jonkun ministerin päätöksiin tyytymätön vaatii pääministeriä
kumomaan kyseisen ministerin päätöksen.
Mitä virkaa sen jälkeen on koko hallituksella?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri ei voi kumota yksittäisen ministerin päätöksiä.
No sitähän se nyt yrittää.
Orpolle on noussut kusi päähän, kun luulee että se voi itse tehdä kaikkien ministeriöiden päätökset.
Persujenko pitää saada tehdä mitä haluaa, hallituksen linjasta riippumatta?
Vierailija kirjoitti:
Persujenko pitää saada tehdä mitä haluaa, hallituksen linjasta riippumatta?
Mihin tarvitaan eri alojen ministereitä, jos he eivät saisi tehdä oman alaansa kuuluvia päätöksiä?
Purran mukaan on neuvoteltu viikot. Ei ole edistytty.
Rydman ei ole saanut Orpolta ehdotusta että mitä hän haluaa. Myöskään RKP ei ole ilmoittanut mistä haluaa vaihtoehtoiset säästöt ottaa, köyhiltä työttömiltä?
Taitaa Kokoomus ja RKP tehdä vaan politiikkaa....ei me mutta Rydman niisk ..niisk...
Joutuhan Orpo hyväksymään sen Tavionkin päätöksen (joku Ukrainanan seks.vähemmistöjuttu), koska ministerillä oli oikeus siihen. Mikäköhän nyt on muuttunut vai tuliko Orpolls mitta täyteen persujen ja erityisesti Ryden kanssa? No hyvä vaan tietysti että tuli, ei sillä.
Vierailija kirjoitti:
Purran mukaan on neuvoteltu viikot. Ei ole edistytty.
Rydman ei ole saanut Orpolta ehdotusta että mitä hän haluaa. Myöskään RKP ei ole ilmoittanut mistä haluaa vaihtoehtoiset säästöt ottaa, köyhiltä työttömiltä?
Taitaa Kokoomus ja RKP tehdä vaan politiikkaa....ei me mutta Rydman niisk ..niisk...
Lopputulos: yhdeltäkään ruotsinkieliseltä järjestöltä ei vähennetä tukia, koska muuten rasismi ja leirit ja uuninluukut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujenko pitää saada tehdä mitä haluaa, hallituksen linjasta riippumatta?
Mihin tarvitaan eri alojen ministereitä, jos he eivät saisi tehdä oman alaansa kuuluvia päätöksiä?
Et ilmeisesti hirveästi seuraa politiikkaa ja käytäntöjä?
Alkaa myös käydä Kokoomuksen kannatuksen päälle toi lammasmaisuus. Säästöjen summa on sovittu, järkevämpiä kriteereitä kuin Rydmanin on vaikea löytää ellei halua näyttää siltä, että puolustaa kavereiden paikkoja johtajina.
Ai mitä virkaa hallituksella? No hallituksesta tulee hyvä kumileimasin hyväveliverkostoille. Ellei se sitä ole jo.
No onhan tuo kummallista, että ministerin tekemä täysin lakien mukainen päätös halutaan kumota, koska oppositio ei siitä pidä ja oli kaikkien tiedossa, että tulossa on kipeitä päätöksiä. Nyt näköjään löydetään rahaa kaikille mahdollisille järjestöille ja hyvästellään säästöt,
Ja kyllä, tästä eteenpäin jokainen ministeriö vie kaikki päätökset valtioneuvoston hyväksyttäviksi, olivatpa ne sitten päätöksiä soveltamissäännön täsmentämisestä tai siitä, miten asiakaspalvelu on avoinna. Yksittäinen ministeri ei voi olla oikeutettu tekemään omassa ministeriössään yhtäkään päätöstä.
Säästöjen tasosta on sovittu, ei kriteereistä tai säästökohteista. Kriteerreistä hallitus pääättää yhdessä, ei yksittäinen ministeri. Ei ympäristöministerikään päätä esim. luonnonsuojeluasetuksia yksinään.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo kummallista, että ministerin tekemä täysin lakien mukainen päätös halutaan kumota, koska oppositio ei siitä pidä ja oli kaikkien tiedossa, että tulossa on kipeitä päätöksiä. Nyt näköjään löydetään rahaa kaikille mahdollisille järjestöille ja hyvästellään säästöt,
Ja kyllä, tästä eteenpäin jokainen ministeriö vie kaikki päätökset valtioneuvoston hyväksyttäviksi, olivatpa ne sitten päätöksiä soveltamissäännön täsmentämisestä tai siitä, miten asiakaspalvelu on avoinna. Yksittäinen ministeri ei voi olla oikeutettu tekemään omassa ministeriössään yhtäkään päätöstä.
Oppositio ei pidä? Tarkoitit varmaan, ettei muut hallituspuolueet pidä - sehän tässä on oleellista.
Pääministeri ei voi kumota yksittäisen ministerin päätöksiä.