Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mää ja sää

Vierailija
22.06.2026 |

No moro turust vaa. Mää täs aattelin vähä kertoo, mite mun päivä meni ihan päin mäntyä.

Se alkoi siit, ku mul tuli aamulla puhelu siltä Mulkukalt. Tiiätteks sen tyypi? Semmone joka soittaa aina väärään aikaan ja puhuu niin kaua, et kahvi ehtii jäähtyy ja pulla vanhentuu pöydälle.

No se soitti ja sano: "Missäs sää oikee olet?"

Mää sanoin et mää oon joen toisell puolel.

Hetken hiljaisuus.

Sit se kysy: "Millä toisell puolel?"

Ja siit se ongelma alkoki.

Koska mää olin aivan varma et olin itäpuolel. Tai länsipuolel. Tai siis sil puolel missä se yks talo on. Tai ehkä sil toisel puolel missä ne muut talot on. Kyl te ny tiiätte.

No Mulkukka sano et odottaa mua joen toisell puolel. Mää lähin kävelee sinne. Sit mää tajusin et seisoinki joen vääräl puolel. Tai oikeel puolel. Riippuu kummalt puolelt kattoo.

Mää menin sillan yli.

Sit Mulkukka soittaa uudestaa.

"Sää menit vääräl puolel."

Mää sanoin et en menny, mää tulin tälle puolel.

Se vastas: "Mut mää oon tääl toisel puolel."

Siin kohtaa mää aloin epäillä et me ollaan molemmat samal puolel mut eri käsityksel siitä mikä puoli se on.

No sit mää menin taas sillan yli. Ja sit viel kerran takasi. Lopulta olin ylittäny joen niin monta kertaa, et aloin tuntee siltojen rakenteet henkilökohtasesti.

Lopulta Mulkukka löyty.

Tai oikeestaa se löys mut.

Se katto mua hetken ja sano:
"Sää oot taas sekoittanu joen puolet."

Ja mää sanoin:
"No enhä mää ny voi tietää kumpi puoli on kumpi, ku joki menee keskelt kaupunkii eikä siin lue missää että tämä on se puoli ja tuo on se toinen."

Siihen Mulkukka nyökkäs vakavana ja sano:
"Toi on kyl tyhmin asia mitä oot tällä viikol sanonu."

Ja se oli vasta maanantai.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta et kyllä ole Turusta.😀 Mää ossa oikia Turu murret, eikä toi ols sitä. Sää voisi kirjotta murrepakina sun omal murttelas, ni mene kaik sana oikke. 

Vierailija
2/3 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onkos mul kukka soittanu?" Tampereelta tiedän teidän jutut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onkos mul kukka soittanu?" Tampereelta tiedän teidän jutut. :)

Eieiei! Se on: "Onks mul gugga soittanu?"  

(lausutaan rantaruotsalaisella nuotilla, nk. laulaen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi