Voiko vatsakipuun syödä vuosi sitten pilalle menneitä maitojauhekapseleita?
Mökillä ei ole muita lääkkeitä. Maitojauhekapselit on pakkauksen mukaan pilautuneet 08/2025.
Voiko niitä vielä syödä vai tulenko vaan entistä kipämmäksi?
Kommentit (7)
Mikä on maitojauhekapseli??? Tarkista nyt edes mitä olet naamaasi tunkemassa ääliö siitä paketista. Suomessa ei myydä mitään maitojauhekapseleita. En vahingossakaan vastaa vaikka tiedän mitä yrität selittää.
Onko ne maitohappokapseleita. Tuskin tapahtuu pahaa jos kokeilet ja syöt.
Taas joku tolvana joka ei osaa lukea eikä kirjoittaa, maitohappoja vatsakipuun. Onnea sulle, kuka tollasta on edes opettanut? Suomessa ei tarvitse maitohappoja syödä ellet ole jollain lääkekuurilla joka tappaa kaiken hyvä vatsasta ja suolista.
Ei se päivämäärä tarkoita, että pilaantuvat juuri silloin. Tarkoittaa, että säilyvyys taataan vähintään siihen asti. Mitään pahaa ei tapahdu heti sen jälkeenkään, korkeintaan teho vähitellen heikkenee.
Toinen asia on sitten se, että maitojauhekapseli ei kuulosta nyt ihan oikealta. Tarkoitatko maitohappobakteereita tai kenties laktoosinhajottajia?
Voit. Korkeintaan niistä on mennyt teho.
Vanhentuneet, oletan, päiväyksellä.
Mikä on vatsakivun syy?
Lääkäriin jos vakavaa tai lepoa ja esim. mustaa teetä jos vatsatautia.