Hajoaako hallitus?
Kumpi mahtaa voittaa, vatsastapuhujan nukke vai lapanen. Jäädään seuraamaan.
Kommentit (15)
Ei hajoa.
Persuja on ituttanut Kokoomuksen ja RKP:n demarointi koko hallituskauden. Ei tilanne muutu mitenkään.
Persut on valmis hajottamaan hallituksen. Leikkausten kohteissa on kyse persujen viestinnässä äänestäjilleen. Jos Rydman nyt taipuu, persujen uskottavuus heikkenee ja kannatus laskee. Vaaleihin on 10 kk, minkä aikana persujen on tehtävä mahdollisimman paljon kiusaa kannatuksen nostamiseksi.
Hajoaisipa. Ja sitten nopeasti uudet vaalit ja uusi hallitus. Saataisiin pelastettua Suomessa edes jotakin.
Ikävä kyllä ei. Herra Orpo on liimautunut hillotolppaansa.
Ei hyvä hallitus hajoa. Rydamn sooloilee nyt omiaan ja joutunee itse eroamaan.
Ei hyvä hallitus hajoa. Ryydmanni sooloilee nyt omiaan ja joutunee itse eroamaan.
Hillotolpasta pidetään kiinni kynsin ja hampain
Vassarit tällä palstalla ovat sanoneet jo sen miljoona kertaa viimeisen 3 vuoden aikana, että oikeistohallitus hajoaa. Väärässähän tomppelit aina ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä hallitus hajoa. Ryydmanni sooloilee nyt omiaan ja joutunee itse eroamaan.
Ei joudu. Jos Rydman joutuisi eroamaan, Purra hajottaa koko hallituksen. Näin se oli mäyräkravatti-Junnilankin kanssa siihen asti kunnes presidentti Niinistö otti asiaan kantaa. Siinä vaiheessa Junnila lähti kävelemään.
Purrahan ei hallitusta voi hajottaa, koska sen voi tehdä vain pääministeri. Mutta Persut voivat toki erota hallituksesta. En usko, että Orpo siltikään lähtisi hajottamaan hallitusta, vaan kosiskelisi mukaan demareita.
Vierailija kirjoitti:
Persut on valmis hajottamaan hallituksen. Leikkausten kohteissa on kyse persujen viestinnässä äänestäjilleen. Jos Rydman nyt taipuu, persujen uskottavuus heikkenee ja kannatus laskee. Vaaleihin on 10 kk, minkä aikana persujen on tehtävä mahdollisimman paljon kiusaa kannatuksen nostamiseksi.
Persut voi erota hallituksesta, mutta se ei vielä ole sama asia kuin hallituksen hajoaminen. Ennenkin on Persut eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä ei. Herra Orpo on liimautunut hillotolppaansa.
Tässähän voipi käydä niin, että hän vapauttaa persuministerit ikeestä ja ottaa tilalle esim. Keskustan, Sdp:n tai melkein kenet tahansa joka suostuu. Harva suostuu, koska mielummin kaadetaan koko Orpon tunkio.
Pääministeri, joka oikeasti käyttää valtaa, voi käskeä ministeriä jättämään eronpyynnön. Se vain, että Persuloideissa ei juurikaan ole luku- ja kirjoitustaitoisia ministerikandidaatteja, kun listalta poistetaan esim. rattijuopot ja ammuskelijat. Ehkä ton Rydmanin pestin vois kipata jonkun joutilaamman persun, vaikka Lulu Ranteen harteille. Niinhän Sipilän hallituksessa tehtiin. Jari Lindströmille pantiin kahden ministerin salkut.
Ei hajoa , tapahtui mitä tahansa , sehän on jo moneen kertaan nähty , valtaan päästyään pidetään kynsin hampain paikasta kiinni , muualla jopa joutuvat eroamaan .