Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Miesten syrjintä työpaikoilla on lisääntynyt perhevapaauudistuksen jälkeen

Vierailija
22.06.2026 |

Miehet ovat kertoneet työnantajien nihkeästä suhtautumisesta vanhempainvapaisiin ja jopa suoranaisesta syrjinnästä.

”Naisilla pitkään olleet ongelmat ovat siirtyneet myös miehille”, sanoo Tekniikan Akateemisten tutkimuspäällikkö Susanna Bairoh.

Suomen Ekonomien tasa-arvoasiantuntijan Kosti Hyypän mukaan miesten kokema syrjintä voi olla jopa naisia rankempaa.

Miehiä on saatettu kieltää jäämästä vanhempainvapaalle tai heidän työsuhteensa on uhattu lopettaa. Työhön palatessa työpaikka on saatettu antaa toiselle, ja palkankorotukset ja ylennykset ovat jääneet toteutumatta, liitoista kerrotaan.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012066247.html?utm_medium=promobox&utm_…

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän mitään syrjintää ole olemassakaan! Vai nytkö se yhtäkkiä onkin ongelma kun se osuu miesten nilkkaan? Toivoa sopii että osuu kovastikin, vain siten asioita ilmeisesti täällä voidaan kehittää.

Vierailija
2/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.

Kuinkas vtn monta lankaa on ollut pridestä, jugurteista, Marinista sun muusta paskasta? Koita nyt vaan jaksaa vaikka vaikeeta on

Vierailija
4/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pidä ihmetellä jos lapsia ei synny. Kovat arvot voimissaan. Kiitos EK ja Orpon hallitus!

Vierailija
6/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.

KETJU, EI LANKA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.

Kuinkas vtn monta lankaa on ollut pridestä, jugurteista, Marinista sun muusta paskasta? Koita nyt vaan jaksaa vaikka vaikeeta on

LANKAA.

JANKUTUS ON SÄÄNNÖISSÄ KIELLETTY.

Vierailija
8/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.

Ei täällä ole lankoja. Oletko joku ylisjonne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on KETJUJA, ei LANKOJA. 

Vierailija
10/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.

Kuinkas vtn monta lankaa on ollut pridestä, jugurteista, Marinista sun muusta paskasta? Koita nyt vaan jaksaa vaikka vaikeeta on

Miksi et kommentoi jo olemassa olevaan ketjuun vaan teit uuden, ääliö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen vika!

Vierailija
12/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset työmarkkinat on vitsi. Lapsivihamielinen Suomi!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työelämässä siis syrjitään miehiä ja naisia.

 Kysymys kuuluukin, että ketä ei syrjitä?

Vierailija
14/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naiaten syrjintä ei liitykään niiden sukupuoleen, eli naiset vois lopettaa sen uhriutumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta eihän mitään syrjintää ole olemassakaan! Vai nytkö se yhtäkkiä onkin ongelma kun se osuu miesten nilkkaan? Toivoa sopii että osuu kovastikin, vain siten asioita ilmeisesti täällä voidaan kehittää.

Nythän se syrjintä onkin hauska asia kun kohdistuu miehiin. Vähän kuin isien väsymys hetki sitten.

Vierailija
16/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työelämässä siis syrjitään miehiä ja naisia.

 Kysymys kuuluukin, että ketä ei syrjitä?

Lapsettomia.

Vierailija
17/17 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työelämässä siis syrjitään miehiä ja naisia.

 Kysymys kuuluukin, että ketä ei syrjitä?

Lapsettomia.

Ei vai? Ketkä joutuvat usein (ei aina, koska onneksi on hyviäkin työpaikkoja, joissa ei toki sitten syrjitä ketään muutakaan) joustamaan loma-ajoissa ja pyhävapaissa, tekemään jatkuvasti paskempia työvuoroja, paiskimaan pidempää päivää lapsiperheellisten kiirehtiessä päiväkotiin, paikkaamaan milloin mitäkin sairas-lapsi-poissaoloa tai ihan niitä perhevapaita jne jne jne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi