HS: Miesten syrjintä työpaikoilla on lisääntynyt perhevapaauudistuksen jälkeen
Miehet ovat kertoneet työnantajien nihkeästä suhtautumisesta vanhempainvapaisiin ja jopa suoranaisesta syrjinnästä.
”Naisilla pitkään olleet ongelmat ovat siirtyneet myös miehille”, sanoo Tekniikan Akateemisten tutkimuspäällikkö Susanna Bairoh.
Suomen Ekonomien tasa-arvoasiantuntijan Kosti Hyypän mukaan miesten kokema syrjintä voi olla jopa naisia rankempaa.
Miehiä on saatettu kieltää jäämästä vanhempainvapaalle tai heidän työsuhteensa on uhattu lopettaa. Työhön palatessa työpaikka on saatettu antaa toiselle, ja palkankorotukset ja ylennykset ovat jääneet toteutumatta, liitoista kerrotaan.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012066247.html?utm_medium=promobox&utm_…
Kommentit (17)
Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.
Kuinkas vtn monta lankaa on ollut pridestä, jugurteista, Marinista sun muusta paskasta? Koita nyt vaan jaksaa vaikka vaikeeta on
JANKUTI, JANKUTI
Keskustelu | Aihe vapaa | 8:35 | 22.6.2026 | 23
Eipä pidä ihmetellä jos lapsia ei synny. Kovat arvot voimissaan. Kiitos EK ja Orpon hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.
KETJU, EI LANKA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.
Kuinkas vtn monta lankaa on ollut pridestä, jugurteista, Marinista sun muusta paskasta? Koita nyt vaan jaksaa vaikka vaikeeta on
LANKAA.
JANKUTUS ON SÄÄNNÖISSÄ KIELLETTY.
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.
Ei täällä ole lankoja. Oletko joku ylisjonne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen, tästä on ollut jo lanka tällä palstalla.
Kuinkas vtn monta lankaa on ollut pridestä, jugurteista, Marinista sun muusta paskasta? Koita nyt vaan jaksaa vaikka vaikeeta on
Miksi et kommentoi jo olemassa olevaan ketjuun vaan teit uuden, ääliö?
Suomalaiset työmarkkinat on vitsi. Lapsivihamielinen Suomi!?
Nykyään työelämässä siis syrjitään miehiä ja naisia.
Kysymys kuuluukin, että ketä ei syrjitä?
Eli naiaten syrjintä ei liitykään niiden sukupuoleen, eli naiset vois lopettaa sen uhriutumisen.
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän mitään syrjintää ole olemassakaan! Vai nytkö se yhtäkkiä onkin ongelma kun se osuu miesten nilkkaan? Toivoa sopii että osuu kovastikin, vain siten asioita ilmeisesti täällä voidaan kehittää.
Nythän se syrjintä onkin hauska asia kun kohdistuu miehiin. Vähän kuin isien väsymys hetki sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään työelämässä siis syrjitään miehiä ja naisia.
Kysymys kuuluukin, että ketä ei syrjitä?
Lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään työelämässä siis syrjitään miehiä ja naisia.
Kysymys kuuluukin, että ketä ei syrjitä?
Lapsettomia.
Ei vai? Ketkä joutuvat usein (ei aina, koska onneksi on hyviäkin työpaikkoja, joissa ei toki sitten syrjitä ketään muutakaan) joustamaan loma-ajoissa ja pyhävapaissa, tekemään jatkuvasti paskempia työvuoroja, paiskimaan pidempää päivää lapsiperheellisten kiirehtiessä päiväkotiin, paikkaamaan milloin mitäkin sairas-lapsi-poissaoloa tai ihan niitä perhevapaita jne jne jne?
No mutta eihän mitään syrjintää ole olemassakaan! Vai nytkö se yhtäkkiä onkin ongelma kun se osuu miesten nilkkaan? Toivoa sopii että osuu kovastikin, vain siten asioita ilmeisesti täällä voidaan kehittää.