Miten pärjää muistisairaat, joilla ei ole omaista auttamassa?
Oma äitini on 83v ja vuosi sitten todettu Alzheimer. Minä olin se joka pakotti ja vei muistitestehin, siitä sitten päänkuviin ja verikokeisiin. Käytiin muistihoitajalla, järjestin kotihoidon, laitoin kodin kuntoon lonkkamurtuman jälkeen, jotta pystyi koitiutumaan rollaattorin kanssa. Käyn kaupassa ja hoidan laskut. Kotihoito hoitaa muun. Minulle soitetaan jos ihan mitä vaan tulee. Hanki sitä, tee tätä. Miten vastaavassa tilanteessa pärjäisi henkilö, josta ei kukaan huolehdi?
Kommentit (19)
Jossain vaiheessa naapuri tekee huoli-ilmoituksen ja pyörät lähtevät pyörimään.
Tahmeaa se toki on, kun kukaan ei oikeasti välitä.
kysykää joltain vela:lta miten asiaa suunnitellut...
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito.
MIstäs se kotihoitokaan osaa tulla käymään, jos vaikka muistisairautta tai muuta kotihoidon tarvetta ei ole diagnosoitu?
Usein muistisairaus tulee ilmi kohtaamisessa poliisin kanssa.
"Varastaa" kaupasta, harhailee sekavana tms. Poliisi vie sairaalaan päivystykseen, jossa arvioidaan tilanne. Seuraavaksi ilmoitetaan sosiaalitoimeen. Tähän mennessä on jo tapahtunut yleensä paljon. Juuri raha-asiat ovat tavallisesti aivan sekaisin, kun ei osaa maksaa laskujaan.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito.
No kuka sen kotihoidon on järjestänyt??
Olisi hyvä kun kaikilla aikuisilla olisi mahdollisuus maksuttomaaan eutanasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito.
MIstäs se kotihoitokaan osaa tulla käymään, jos vaikka muistisairautta tai muuta kotihoidon tarvetta ei ole diagnosoitu?
Ei mitenkään ja näitä kuolee koteihinsa usein.
Jos muistisairas on linnoittautunut kotiinsa ja avun tarvetta ei näin ollen huomata, niin se on kohtalo.
Näistä ei revitä uutisotsikoita samaan tapaan kuin laihdutusprojekteista.
Näitä törttöilee liikenteessäkin yhä useammin
Ei pärjää. Hyvällä säkällä joku lääkäri ei päästä enää vapaaksi ja saa hankittua edunvalvonnan, huonolla tuurilla hortoilee kuolemaan tai mädäntyy asuntoonsa.
Hahhah. Siitäpä saatte lapsettomat kusipäät. Kaadutte ja mätänette kotona vaikka olisitte muuten eläneet vielä 10v lisää. Ei mitään sympatiaa lapsettomille jotka sairastavat yksin vanhuksina. Ai että tulee hyvä mieli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito.
No kuka sen kotihoidon on järjestänyt??
Viranomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito.
MIstäs se kotihoitokaan osaa tulla käymään, jos vaikka muistisairautta tai muuta kotihoidon tarvetta ei ole diagnosoitu?
Miten ihmeessä diagnosoit kotohoidon tarpeen?
Jos vanhuksella ei ole omaisia niin kyllä luonto korjaa. Ikävä kyllä, ehtivät sekoilla itsensä sairaalaan ihan omatoimisesti ja silloin joutuu yhteiskunta ottamaan heidät riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito.
No kuka sen kotihoidon on järjestänyt??
Viranomainen.
Siinö on saanut sössiä jo raha-asiat ja muutkin sitten jo huolella
Vierailija kirjoitti:
Hahhah. Siitäpä saatte lapsettomat kusipäät. Kaadutte ja mätänette kotona vaikka olisitte muuten eläneet vielä 10v lisää. Ei mitään sympatiaa lapsettomille jotka sairastavat yksin vanhuksina. Ai että tulee hyvä mieli!
Ei oo ihmisen hyvä olla, jos on paha olla. Ps. syö paskas.
Sama mietityttää.
Miten kauan saan toikkaroida itsekseni, ennen kuin viranomainen ottaa minut kiinni? Olen ehkä kulkenut ulkona alasti, varastanut kaupasta, aiheuttanut vesivahingon tai sytyttänyt tulipalon.
Tulee putkareissu, sitten minut palautetaan kotiin, sama toistuu ja jatkuu. Kukaan ei halua puuttua asioihin ja ottaa kantaa. Vähät rahani toki viedään ja saatan saada häädön. En pysty tyhjentämään asuntoani, joten joku muu joutuu tekemään sen.
Joudunko lopuksi kadulle?
Viimeisen sanan sanoo pakkanen.