Toridiilissä petollinen myyjä voi kikkailla jättämällä pakettiautomaatin lokeron tyhjäksi!
Ostajan maksama raha menee silti myyjälle, vaikka tämä ei olisi postittanut mitään!
Kommentit (18)
Aika ovelaa, toimin heti.
Tämä on muuten paras palsta tämä!
Isot kiitokset tästä. Lähdenkin tästä postiin.
Torin kannattaisi nyt laittaa Toridiili tauolle.
Vierailija kirjoitti:
Torin kannattaisi nyt laittaa Toridiili tauolle.
Matkahuollon ja Postin kannattaa myös pistää tauolle. Ei ne loputtomasti ala näitä "kadonneita" pakettejakorvaamaan.
Myös ostaja paketin saatuaan voi väittää tuotteen olevan rikki tai viallinen ja saada rahat takaisin vaikka palauttaisi sitten myyjälle paketissa jotain ihan muuta kuin kaupan kohteena olleen tuotteen. Ostajalla voi myös olla sama tuote itsellään rikkinäisenä ja viallisena, ja saa näin vaihdettua itselleen samanlaisen ehjän tuotteen pitämällä ostamansa ja palauttamalla myyjälle sen oman rikkinäisen/viallisen.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ja yllätys yllätys, nyt viimeisetkin huijarit hoksaa tämän konstin, eli en osta enää muuta kuin noudolla. Tuota toridiiliä pitäisi muuttaa niin että paketin voi jättää vain asiamiespisteeseen, ei automaattiin.
Mitä se auttaa kun kuljettaja voi tuhota, hukata tai nyysiä paketin sen lähettävän asiamiespisteen ja lokerikon välissä.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ja yllätys yllätys, nyt viimeisetkin huijarit hoksaa tämän konstin, eli en osta enää muuta kuin noudolla. Tuota toridiiliä pitäisi muuttaa niin että paketin voi jättää vain asiamiespisteeseen, ei automaattiin.
Noudolla? Kun avaat oven, noutaja tulee! Tyhjentää kaiken, hyvä jos hengissä selviät!
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ja yllätys yllätys, nyt viimeisetkin huijarit hoksaa tämän konstin, eli en osta enää muuta kuin noudolla. Tuota toridiiliä pitäisi muuttaa niin että paketin voi jättää vain asiamiespisteeseen, ei automaattiin.
Noutaja voi myös kartoittaa huushollisi ja pihapiirisi ja tulla myöhemmin noutamaan ihan omin lupinensa jotain muutakin ellet sovi noutoa johonkin muualle kuin kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ja yllätys yllätys, nyt viimeisetkin huijarit hoksaa tämän konstin, eli en osta enää muuta kuin noudolla. Tuota toridiiliä pitäisi muuttaa niin että paketin voi jättää vain asiamiespisteeseen, ei automaattiin.
Mitä se auttaa kun kuljettaja voi tuhota, hukata tai nyysiä paketin sen lähettävän asiamiespisteen ja lokerikon välissä.
Sillä armistetaan se ettei ainakaan voi lähettää pelkkää ilmaa.
Eikö noiden pakettiautomaattien luona ole kuitenkin valvontakameroita, joista voidaan selvittää?
Voihan se kuljettajakin avata lokeron paketin laittamiseksi, skannata paketin ja laittaa lokeron kiinni ilman että oikeasti laittaa sen paketin sinne. Skannaus ja seuranta näyttää että paketti on lokerossa vaikkei olisikaan ja kaikki on kunnossa. Paitsi ettei oikeasti olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ja yllätys yllätys, nyt viimeisetkin huijarit hoksaa tämän konstin, eli en osta enää muuta kuin noudolla. Tuota toridiiliä pitäisi muuttaa niin että paketin voi jättää vain asiamiespisteeseen, ei automaattiin.
Mitä se auttaa kun kuljettaja voi tuhota, hukata tai nyysiä paketin sen lähettävän asiamiespisteen ja lokerikon välissä.
Sillä armistetaan se ettei ainakaan voi lähettää pelkkää ilmaa.
Mikä estää pakkaamasta jotain kevyttä pikkutavaraa isompaan pakettiin kuin tuotteen koko oikeasti vaatisi, jotta paketti mahdollisesti pysyisi paremmin tallessa kuljetuksen aikana kuin joku kulujen säästämiseksi tehty miniviritys joka voi jo kuljetuksessa pudota rullakon välistä.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ja yllätys yllätys, nyt viimeisetkin huijarit hoksaa tämän konstin, eli en osta enää muuta kuin noudolla. Tuota toridiiliä pitäisi muuttaa niin että paketin voi jättää vain asiamiespisteeseen, ei automaattiin.
Harmi vaan että semmoisia posteja ei enää kovin montaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noiden pakettiautomaattien luona ole kuitenkin valvontakameroita, joista voidaan selvittää?
Luuletko että poliisi rupeaa jotain kameroita katsomaan joidenkin satasien huijauksista?
Erittäin harmillista, että kuzipäistä porukkaa sikiää joka paikkaan pilaamaan toimivat systeemit. En käytä toridiiliä koskaan. Paketti ja tuotevalokuva ostajalle. Paketti postiin heti samana päivänä, kun maksu näkyy tilillä ja valokuva ennakkorekisteröidystä paketista ostajalle sekä seurantanumero / kuva kuitista ostajalle. Paketointi huolellista, toiminut hyvin, nopeasti ja rehellisesti. Tosin torin toiminta hidastunut erittäin paljon, vaikka hinnat minimissä. Vinted ei kiinnosta pätkääkään.
Tori pesi kätensä koko jupakasta, ei yllätä.
Nykyaikaiset itsepalvelusysteemit ovat vähemmän käteviä silloin kun olisi tarpeen saada perinteinen tosite jostakin tapahtumasta, eli siitä vaikka että jotain tavaraa on todella lähtenyt kuljetukseen. Eikä mitään Schrödingerin laatikkoa pakettiautomaatissa, mahdollisessa laatikossa sitten Schrödingerin kauppatavara.
No niin. Ja yllätys yllätys, nyt viimeisetkin huijarit hoksaa tämän konstin, eli en osta enää muuta kuin noudolla. Tuota toridiiliä pitäisi muuttaa niin että paketin voi jättää vain asiamiespisteeseen, ei automaattiin.