Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ole käsittämätöntä, että Hollywood-näyttelijäsisarukset Olivia de Havilland ja Joan Fontaine eivät olleet vuosikymmeniin missään ...

Vierailija
01.06.2026 |

... tekemisissä toistensa kanssa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joan Fontaine taisi sanoa suurin piirtein näin: en tapaa Oliviaa lainkaan, enkä aio myöskään tavata häntä jatkossakaan. Heidän totaalinen välirikkonsa alkoi äidin kuolemasta vuonna 1975 ja kesti vuoteen 2013, jolloin Joan kuoli.

Olivatko siis aiemmin tekemisissä?

"Fontainella oli myrskyisä suhde siskoonsa Olivia de Havillandiin. Sisarten välinen elinikäinen vihanpito sai paljon julkisuutta. Fontaine on kuvaillut suhdettaan de Havillandiin avoimesti omaelämäkerrassaan No Bed of Roses. Hän koki muun muassa jääneensä sisarensa varjoon, kun tästä tuli menestynyt elokuvatähti, ja että heidän äitinsä suosi Oliviaa. Myös Oscar-kilpailu toi tiettävästi pahaa verta sisarten välille.

 

Siskosten välit tulehtuivat vuonna 1946, kun Fontaine puhui toimittajalle negatiiviseen sävyyn de Havillandin puolisosta, Marcus Goodrichistä. Tapauksen jälkeen siskokset eivät puhuneet toisilleen viiteen vuoteen. De Havillandin avioeron jälkeen 1950-luvulla he alkoivat pitää jälleen yhteyttä, ja viettivät perheineen yhteisen joulun vuonna 1961. Fontainen sanojen mukaan lopullinen välirikko tuli Lilian-äidin muistotilaisuudessa 1975. Hän väitti, ettei de Havilland ollut ilmoittanut hänelle heidän äitinsä kuolemasta tai kutsunut häntä muistotilaisuuteen. Todellisuudessa de Havilland oli lähettänyt sisarelleen sähkeen, mutta se tavoitti Fontainen vasta kaksi viikkoa myöhemmin." (Wikipedia)

Mutta kumpi oli tämän tarinan pahis?

Molemmat ovat yhtä pahoja.

Tästä kielii jo pelkästään se, että siskoksilla oli yhteensä 6 avioliittoa, jotka kaikki päättyivät eroon.

Vierailija
22/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI mikään ihme kun Olivia eli 104 v ja Joan kuoli nuorena, jo 96 v

Vai nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko on muka olla tekemisissä jos ei tule toimeen? Huono ihmissuhde sairastuttaa. 

Tämä. Surullista, jos sisarusten välit katkeaa, mutta parempi on olla erillään jos toimeen ei kerran tulla. Etäällä pysyminen on se pienempi paha,

Vierailija
24/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joan Fontaine taisi sanoa suurin piirtein näin: en tapaa Oliviaa lainkaan, enkä aio myöskään tavata häntä jatkossakaan. Heidän totaalinen välirikkonsa alkoi äidin kuolemasta vuonna 1975 ja kesti vuoteen 2013, jolloin Joan kuoli.

Olivatko siis aiemmin tekemisissä?

"Fontainella oli myrskyisä suhde siskoonsa Olivia de Havillandiin. Sisarten välinen elinikäinen vihanpito sai paljon julkisuutta. Fontaine on kuvaillut suhdettaan de Havillandiin avoimesti omaelämäkerrassaan No Bed of Roses. Hän koki muun muassa jääneensä sisarensa varjoon, kun tästä tuli menestynyt elokuvatähti, ja että heidän äitinsä suosi Oliviaa. Myös Oscar-kilpailu toi tiettävästi pahaa verta sisarten välille.

 

Siskosten välit tulehtuivat vuonna 1946, kun Fontaine puhui toimittajalle negatiiviseen sävyyn de Havillandin puolisosta, Marcus Goodrichistä. Tapauksen jälkeen siskokset eivät puhuneet toisilleen viiteen vuoteen. De Havillandin avioeron jälkeen 1950-luvulla he alkoivat pitää jälleen yhteyttä, ja viettivät perheineen yhteisen joulun vuonna 1961. Fontainen sanojen mukaan lopullinen välirikko tuli Lilian-äidin muistotilaisuudessa 1975. Hän väitti, ettei de Havilland ollut ilmoittanut hänelle heidän äitinsä kuolemasta tai kutsunut häntä muistotilaisuuteen. Todellisuudessa de Havilland oli lähettänyt sisarelleen sähkeen, mutta se tavoitti Fontainen vasta kaksi viikkoa myöhemmin." (Wikipedia)

Mutta kumpi oli tämän tarinan pahis?

Molemmat ovat yhtä pahoja.

Tästä kielii jo pelkästään se, että siskoksilla oli yhteensä 6 avioliittoa, jotka kaikki päättyivät eroon.

Hollywoodissa aika harva avioliitto ei pääty eroon. Näyttelijöillä on monenlaista persoonallisuushäiriötä, ja päihteet ovat olleet alalla ongelma jo Olivian ja Joanin nuoruudessa.

Vierailija
25/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI mikään ihme kun Olivia eli 104 v ja Joan kuoli nuorena, jo 96 v

Vai nuorena.

Olisikohan ihan vitsi kyseessä?

Vierailija
26/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joan Fontaine taisi sanoa suurin piirtein näin: en tapaa Oliviaa lainkaan, enkä aio myöskään tavata häntä jatkossakaan. Heidän totaalinen välirikkonsa alkoi äidin kuolemasta vuonna 1975 ja kesti vuoteen 2013, jolloin Joan kuoli.

Olivatko siis aiemmin tekemisissä?

"Fontainella oli myrskyisä suhde siskoonsa Olivia de Havillandiin. Sisarten välinen elinikäinen vihanpito sai paljon julkisuutta. Fontaine on kuvaillut suhdettaan de Havillandiin avoimesti omaelämäkerrassaan No Bed of Roses. Hän koki muun muassa jääneensä sisarensa varjoon, kun tästä tuli menestynyt elokuvatähti, ja että heidän äitinsä suosi Oliviaa. Myös Oscar-kilpailu toi tiettävästi pahaa verta sisarten välille.

 

Siskosten välit tulehtuivat vuonna 1946, kun Fontaine puhui toimittajalle negatiiviseen sävyyn de Havillandin puolisosta, Marcus Goodrichistä. Tapauksen jälkeen siskokset eivät puhuneet toisilleen viiteen vuoteen. De Havillandin avioeron jälkeen 1950-luvulla he alkoivat pitää jälleen yhteyttä, ja viettivät perheineen yhteisen joulun vuonna 1961. Fontainen sanojen mukaan lopullinen välirikko tuli Lilian-äidin muistotilaisuudessa 1975. Hän väitti, ettei de Havilland ollut ilmoittanut hänelle heidän äitinsä kuolemasta tai kutsunut häntä muistotilaisuuteen. Todellisuudessa de Havilland oli lähettänyt sisarelleen sähkeen, mutta se tavoitti Fontainen vasta kaksi viikkoa myöhemmin." (Wikipedia)

Mutta kumpi oli tämän tarinan pahis?

Molemmat ovat yhtä pahoja.

Tästä kielii jo pelkästään se, että siskoksilla oli yhteensä 6 avioliittoa, jotka kaikki päättyivät eroon.

Hollywoodissa aika harva avioliitto ei pääty eroon. Näyttelijöillä on monenlaista persoonallisuushäiriötä, ja päihteet ovat olleet alalla ongelma jo Olivian ja Joanin nuoruudessa.

Enemmänkin niin että kuuluisista avioliitoista moni päättyy eroon. Kyllä sielläkin useimmat niistä kestää, niistä ei vain puhuta, koska erojupakat ovat mediaseksikkäämpi aihe. Eikä läheskään kaikilla näyttelijöillä tms. ole mitään persoonallisuushäiriöitä. Kyllä niissäkin piireissä eroon voi olla mitä moninaisimpia syitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan kuullutkaan Joan Fontainesta.

Kaikki eivät ole ignorantteja kuten sinä

Mitä oikein yrität selittää? Ei kukaan tunne kaikkia. Et sinäkään, vaikka parempaa yrität esittää.

No, kerro nyt ystävällisesti, kuka tämä nainen sitten oli?

Vierailija
28/28 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joan Fontaine taisi sanoa suurin piirtein näin: en tapaa Oliviaa lainkaan, enkä aio myöskään tavata häntä jatkossakaan. Heidän totaalinen välirikkonsa alkoi äidin kuolemasta vuonna 1975 ja kesti vuoteen 2013, jolloin Joan kuoli.

Olivatko siis aiemmin tekemisissä?

"Fontainella oli myrskyisä suhde siskoonsa Olivia de Havillandiin. Sisarten välinen elinikäinen vihanpito sai paljon julkisuutta. Fontaine on kuvaillut suhdettaan de Havillandiin avoimesti omaelämäkerrassaan No Bed of Roses. Hän koki muun muassa jääneensä sisarensa varjoon, kun tästä tuli menestynyt elokuvatähti, ja että heidän äitinsä suosi Oliviaa. Myös Oscar-kilpailu toi tiettävästi pahaa verta sisarten välille.

 

Siskosten välit tulehtuivat vuonna 1946, kun Fontaine puhui toimittajalle negatiiviseen sävyyn de Havillandin puolisosta, Marcus Goodrichistä. Tapauksen jälkeen siskokset eivät puhuneet toisilleen viiteen vuoteen. De Havillandin avioeron jälkeen 1950-luvulla he alkoivat pitää jälleen yhteyttä, ja viettivät perheineen yhteisen joulun vuonna 1961. Fontainen sanojen mukaan lopullinen välirikko tuli Lilian-äidin muistotilaisuudessa 1975. Hän väitti, ettei de Havilland ollut ilmoittanut hänelle heidän äitinsä kuolemasta tai kutsunut häntä muistotilaisuuteen. Todellisuudessa de Havilland oli lähettänyt sisarelleen sähkeen, mutta se tavoitti Fontainen vasta kaksi viikkoa myöhemmin." (Wikipedia)

Mutta kumpi oli tämän tarinan pahis?

Molemmat ovat yhtä pahoja.

Tästä kielii jo pelkästään se, että siskoksilla oli yhteensä 6 avioliittoa, jotka kaikki päättyivät eroon.

Hollywoodissa aika harva avioliitto ei pääty eroon. Näyttelijöillä on monenlaista persoonallisuushäiriötä, ja päihteet ovat olleet alalla ongelma jo Olivian ja Joanin nuoruudessa.

Enemmänkin niin että kuuluisista avioliitoista moni päättyy eroon. Kyllä sielläkin useimmat niistä kestää, niistä ei vain puhuta, koska erojupakat ovat mediaseksikkäämpi aihe. Eikä läheskään kaikilla näyttelijöillä tms. ole mitään persoonallisuushäiriöitä. Kyllä niissäkin piireissä eroon voi olla mitä moninaisimpia syitä.

Vaikea uskoa, että Hollywoodissa suurin osa avioliitoista kestäisi, ellei sitten puhuta maskeeraajan ja maitomiehen avioliitosta.

Paul Newman tuli itselleni vanhan kaartin näyttelijöistä ensimmäisenä mieleen, ja kun googlasin, niin hänenkin pitkä liittonsa oli hänelle toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme