Liitokiekko ratojen suunnittelussa tulisi huomioida myös hölkkääjät / kävelijät
Kiekkoratojen suunnittelussa tulisi huomioida omat väylät myös kuntoliikkujille. Vähintään 1,5km ympyräreitti pitäisi olla mahdollinen ettei kiekkoja tarvitsisi kokoajan välttää. (huom ei asfaltti)
Kommentit (20)
Oletko keksinyt ihan ikioman sanan frisbeegolfille?
Onhan ne huomioitu. Rata-alueet on ilmoitettu kylteillä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne huomioitu. Rata-alueet on ilmoitettu kylteillä.
Meillä on jaettu rata alue täällä syrjäseudulla. Ei ole muita kuin peltoa ja yksi liikunta alue..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne huomioitu. Rata-alueet on ilmoitettu kylteillä.
Meillä on jaettu rata alue täällä syrjäseudulla. Ei ole muita kuin peltoa ja yksi liikunta alue..
Okei. Kävellä ja hölkätä varmaan voi muuallakin kun sillä liikunta-alueella jossa rata on? Frisbeegolfia taas vähän paha pelata muualla kuin radalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne huomioitu. Rata-alueet on ilmoitettu kylteillä.
Meillä on jaettu rata alue täällä syrjäseudulla. Ei ole muita kuin peltoa ja yksi liikunta alue..
Okei. Kävellä ja hölkätä varmaan voi muuallakin kun sillä liikunta-alueella jossa rata on? Frisbeegolfia taas vähän paha pelata muualla kuin radalla.
Ei voi asfaltilla kävely käy polviin varsinkin minulla kun polvi joskis vähän kipeytyi kaaduttaessa.
Täällä skutsissa on fribarata, hölkkärata ja soramonttu. Kesällä kaikki pyöräilijät, fribaajat, koiran ulkoiluttajat, hölkkääjät ym. mahtuvat samoille liikuntapaikoille. Ainoa ongelma on talvella saapuva laturaivo.
Vierailija kirjoitti:
Täällä skutsissa on fribarata, hölkkärata ja soramonttu. Kesällä kaikki pyöräilijät, fribaajat, koiran ulkoiluttajat, hölkkääjät ym. mahtuvat samoille liikuntapaikoille. Ainoa ongelma on talvella saapuva laturaivo.
Juu yritän tiedottaa tuosta että täälläkin kiinnitettäisin huomiota hölläradan säilyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä skutsissa on fribarata, hölkkärata ja soramonttu. Kesällä kaikki pyöräilijät, fribaajat, koiran ulkoiluttajat, hölkkääjät ym. mahtuvat samoille liikuntapaikoille. Ainoa ongelma on talvella saapuva laturaivo.
Oletko keksinyt ihan ikioman sanan frisbeegolfille?
Pois fribata kentiltä! Vai käytkö sä golfkentilläkin hiipimässä ja valitat pallojen kovuudesta?
Juu, keksin friballe uuden sanan. Saanko nyt viikkorahaa tekemättä kotitöitä?
Entäs jos mennään rakentamaan frisbeegolf-rata olemassa olevan kuntoradan viereen? Täällä meidän kaupungissa on kaksikin tällaista paikkaa, missä kuntorata oli ensin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mennään rakentamaan frisbeegolf-rata olemassa olevan kuntoradan viereen? Täällä meidän kaupungissa on kaksikin tällaista paikkaa, missä kuntorata oli ensin.
Näin on täälläkin käsittääkseni tehty. =/ Yritän toki että rinnakkaiselo olisi mahdollista mutta en tiedä miten. Tässä vaiheessa pitäisi tehdä joku suunnitelma ettei tule reviiri kiistaa varsinkin jos kiekonheittelijöiden määrä vielä lisääntyy.
Toisinaan fribaradat poistetaan jos tulee valituksia. Nuoriso pääsee paremmin kaljan makuun kun poistetaan liikuntapaikkoja ;)
Vierailija kirjoitti:
Toisinaan fribaradat poistetaan jos tulee valituksia. Nuoriso pääsee paremmin kaljan makuun kun poistetaan liikuntapaikkoja ;)
Kyllä hekin voivat käydä hölkällä..
Yleensä ne rakennetaan paikkaan, missä kävelijöitä on aika harvassa. Tulee paikalle lisää käyttäjiä. Parin kävelijän takia ei rataa jätetä rakentamatta.
Hyvällä ratasuunnittelulla ehkäistään ongelmat. Heittopaikalta pitäisi olla hyvä näkyvyys sen lähellä tai poikki kulkevalle kulkuväylälle, jolloin heittäjä odottaa turvallista heittohetkeä. Valitettavasti joskus suunnittelijat ovat epäpäteviä, ja jotkut vanhat radat ovat suunnittelultaan vanhanaikaisia.
Tällä laitettiin yksi kori keskelle leikkipuistoa ja toinen sen viereiselle pallokentälle... ehkä noiden suunnittelussa olisi hieman parantamisen varaa.
vai että liitokiekko oikein ja sinne vielä kävelyreittejä