Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko keskustelu palstoja haastaa oikeuteen julkisuuskuvan vääristelystä?

Vierailija
26.05.2026 |

Annan tämmöisen esimerkin. Henkilö a kirjoittaa aloituksen jonka tulkinta kaipaa tarkennusta. Henkilö b kirjoittaa tulkinnan aloitukselle väärässä valossa, henkilö a korjaa b:n tulkintaa vastauksella mutta ylläpito poistaa tulkinnan korjauksen. Henkilö a huomaa että hänestä jää väärä tulkinta palstalle ja pyytää kokonaan aloituksen poistoa mutta keskustelu palstan pitäjä ei suostu tähän ja herjaava aloitus jää palstalle joka on vielä henkilön a tekemä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Vetävät sen saman kortin minkä jenkeissä. Eli "palsta ei vastaa palstalla kirjoitetuista kommenteista". Siitäkin huolimatta että ne "kommentit" on kirjoittanut palstan ns henkilökunta.

Vierailija
2/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, mutta voit myös helposti hävitä jutun. Silloin maksat omat asianajokulut ja lisäksi vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Maksettavaa voi tulla yhteensä kymmeniä tuhansia euroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelupalsta on yhdyssana. Jännästi osasit julkisuuskuva-sanan kuitenkin kirjoittaa yhteen.

Vierailija
4/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Vetävät sen saman kortin minkä jenkeissä. Eli "palsta ei vastaa palstalla kirjoitetuista kommenteista". Siitäkin huolimatta että ne "kommentit" on kirjoittanut palstan ns henkilökunta.

Niin mutta jos keskusteluja muokataan poistamalla välistä viestejä mitkä saa asiat näyttämään eri valossa mitä kirjoittaja tarkoitti. Silloinhan se tuotos on moderoijan omaa käsialaa.

Vierailija
5/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalsta on yhdyssana. Jännästi osasit julkisuuskuva-sanan kuitenkin kirjoittaa yhteen.

Julkisuuskuvasanaan ei tule viivaa vaikka onkin tosi outo sanahirviö.

Vierailija
6/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tiedä kuka ne on kirjoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalsta on yhdyssana. Jännästi osasit julkisuuskuva-sanan kuitenkin kirjoittaa yhteen.

Huomasitko että kyseessä "keskustelu palstoja" on monikko. Halusin tähdentää sitä että kyseessä on palsta jonka määritelmä on "keskustelu".

Vierailija
8/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Vetävät sen saman kortin minkä jenkeissä. Eli "palsta ei vastaa palstalla kirjoitetuista kommenteista". Siitäkin huolimatta että ne "kommentit" on kirjoittanut palstan ns henkilökunta.

Niin mutta jos keskusteluja muokataan poistamalla välistä viestejä mitkä saa asiat näyttämään eri valossa mitä kirjoittaja tarkoitti. Silloinhan se tuotos on moderoijan omaa käsialaa.

Mitä sitten? Asiattomat kommentit poistetaan. Palsta on anonyymi, kukaan ei tiedä että just sä olet sinne kirjoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Vetävät sen saman kortin minkä jenkeissä. Eli "palsta ei vastaa palstalla kirjoitetuista kommenteista". Siitäkin huolimatta että ne "kommentit" on kirjoittanut palstan ns henkilökunta.

Niin mutta jos keskusteluja muokataan poistamalla välistä viestejä mitkä saa asiat näyttämään eri valossa mitä kirjoittaja tarkoitti. Silloinhan se tuotos on moderoijan omaa käsialaa.

Niin on. Arvaa kuka tuossa häviää? Se idari joka meni muuttamaan sitä keskustelua. Palsta sanoutuu irti koko jutusta ja heittää työntekijän bussin alle.

Vierailija
10/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkoi sun ulinastasi? Sinähän syyllinen olet. Älä spämmi paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Stalinin hirmuteot? 

Vierailija
12/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, mutta voit myös helposti hävitä jutun. Silloin maksat omat asianajokulut ja lisäksi vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Maksettavaa voi tulla yhteensä kymmeniä tuhansia euroja.

Suomi ei toimi samalla tavalla kuin Amerikka :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foorumeilla on omat linjauksensa ja lisäksi käyttäjille säännöt, että millä tavoin foorumin ylläpito sitä vääristelyä tekisi kun kirjoittajat kuitenkin tuottavat sisällön, jotta siinä joutuisi ensin hakemaan vahvistuskanteella ratkaisun jonkin anonyymin kirjoituksen loukkaavuudesta ja vasta sen jälkeen sen foorumin, jos ei siitäkään poista.

Vierailija
14/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, mutta voit myös helposti hävitä jutun. Silloin maksat omat asianajokulut ja lisäksi vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Maksettavaa voi tulla yhteensä kymmeniä tuhansia euroja.

Suomi ei toimi samalla tavalla kuin Amerikka :D

Oikeuslaitoksen käyttäminen nyky-Suomessa on kaukana edullisesta ja tuomiot usein maalaisjärjen vastaisia. Onhan näitä jatkuvasti uutisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, mutta voit myös helposti hävitä jutun. Silloin maksat omat asianajokulut ja lisäksi vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Maksettavaa voi tulla yhteensä kymmeniä tuhansia euroja.

Suomi ei toimi samalla tavalla kuin Amerikka :D

Oikeuslaitoksen käyttäminen nyky-Suomessa on kaukana edullisesta ja tuomiot usein maalaisjärjen vastaisia. Onhan näitä jatkuvasti uutisissa.

Suomessa ollaan kovaa vauhtia menossa samaan kuin USA:ssa. Vaikkakin vähän eri tavalla, mutta lopputulos on sama. Vain rikkailla on mahdollisuus saada oikeutta.

Vierailija
16/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Vetävät sen saman kortin minkä jenkeissä. Eli "palsta ei vastaa palstalla kirjoitetuista kommenteista". Siitäkin huolimatta että ne "kommentit" on kirjoittanut palstan ns henkilökunta.

Niin mutta jos keskusteluja muokataan poistamalla välistä viestejä mitkä saa asiat näyttämään eri valossa mitä kirjoittaja tarkoitti. Silloinhan se tuotos on moderoijan omaa käsialaa.

Mitä sitten? Asiattomat kommentit poistetaan. Palsta on anonyymi, kukaan ei tiedä että just sä olet sinne kirjoittanut.

Kyllä se kirjoittaja saadaan tarvittaessa selville, Ei mikään ole anonyymia tai salaista. Ehkä kannattaa miettiä ensin ja kirjoittaa asiansa asiallisesti. Toki julkisuuden henkilöiden asioista saa hieman vapaammin kirjoittaa, voi katsoa vaikka iltalehdestä,  miten se tapahtuu. Iltalehdet ovat myös vastuussa yleisönosaston kirjoitusten julkaisemisesta. 

Vierailija
17/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä ongelmia, jotka voidaan ottaa työn alle sitten, kun maailma on muuten valmis.

Vierailija
18/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Käytännössä kaikkeen digitaaliseen sisältöön pitää suhtautua epäilevästi. Näillä foorumeilla totuuspohjaa ei ole, eikä ihmisen kannata missään tapauksessa luoda maaimankuvaansa näiden kirjoitusten perusteella.

Vierailija
19/19 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täyttää kunnianloukkauksen kriteerit niin toki voi jos olet kyseinen henkilö jota valheellinen tieto koskee.