Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset tekevät niin ison numeron kuusenkerkkien keräilystä?

Vierailija
25.05.2026 |

Että ollaan myös jopa valmiita soittamaan poliisit. 🤔

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheutat rahallista vahinkoa kun keräät pois puiden vuosikasvun. Metsä on sijoituskohteeni, aivan taatusti soitan poliisit jos näen jonkun keräävän kerkkiä metsästäni.

Kannattaa keitellä kahvia reilusti termariin odotellessa.

Kannattaa hymyillä siellä metsässä, siellä kun saattaa olla useampiakin riistakameroita.

Saathan sinä omaan metsääsi kipata niitä vaikka rekallisen, ei se ole minulta pois. Mutta kerään mustikat ja sienet sieltä ihan niinkuin aina ennenkin.

Nyt keskusteltiin kuusenkerkkien keräämisestä, ei marjastamisesta.

Etkös sinä keskustellut yhtäkkiä riistakameroista?

Vierailija
22/33 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit taas vauhdissa. Luulevat, että kerkkien keräys pilaa metsän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusenkerkkä kasvaa seuraavana vuonna kyllä siihen. Turha itkeä taas kaikesta. 

Vierailija
24/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen maksan satasen ettei naapuri saa 50€ mentaliteetti asuu tässäkin asiassa. 

Vierailija
25/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on ihmisten elämästä pois jos joku kerää vitamiinia? Ei mitenkään. 

Vierailija
26/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on ihmisten elämästä pois jos joku kerää vitamiinia? Ei mitenkään. 

Kateutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on ihmisten elämästä pois jos joku kerää vitamiinia? Ei mitenkään. 

Kateutta. 

Juurikin tämä. 

Vierailija
28/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisin jonkun minun metsässä keräävän kerkkiä niin en saisi slaagia. Kuulin siis tähän 2% harvinaisuuksiin jotka eivät pahoita huvikseen mieltänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy joku kerää metsässä syötävää yhyyyy

Vierailija
30/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne samat niistä mölisee joiden mielestä metsässä kasvavat mustikat ja sienet on heidän ja antavat niiden mädäntyä sinne. Jos joku tulisi kysymään että saako kerätä kerkkiä omaan käyttöön, niin enpä miettisi hetkeäkään miksei. Pari desiä kerkkiä yhdestä täysikasvuisesta kuusesta on ihan hyttysenpaska jolla ei ole minkäänlaista merkitystä kuusen vuosikasvulle.

Mietipä kun parituhatta muuta tekee tuon saman, niin ei ole kuusessa enää kerkkiä. Mikä pakko niitä on keräillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset maanomistajat ovat tositarkkoja maistaan. Heitä ärsyttää jos joku edes kävelee heidän metsässään, vaikka se on ihan laillista. Saatikka, että joku poimii marjoja tai sieniä heidän metsästään. Laukaan Saviolla asuu eräs maanomistaja, joka on ripotellut riistakameroita sinne tänne ja kyttäilee kulkijoita. Sama tyyppi on laittanut yksityistielle ajokieltomerkkejä, vaikka hän ei yksin omista tietä, vaan siinä on monta omistajaa.

Vierailija
32/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohitöitäkin on kiva tehdä ja valuttaa mahlaa, tuota voimajuomaa. Ja joulukuusen voi, kuusethan kasvaat nopeasti ja tiheään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat keräillä kuusenkerkkiä vain maanomistajan luvalla. Kuusenkerkät = puiden vuosikasvu.

Muutaman kerkän kerääminen isosta kuusesta ei vaikuta mihinkään merkittävään vuosikasvuun yhtään mitenkään. Joten senkun keräätte.

Ei siitä ole kyse