Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia leluja sinulla oli lapsena?

Vierailija
23.05.2026 |

Millä leluilla leikit kaikista mieluiten?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puupalikat, valkoinen my little pony, Kaunotar ja Kulkuri pehmolelut. Jokin peli missä aasin selkään piti laittaa tavaroita ennen kuin se potkaisee, en muista sen nimeä.

Vierailija
2/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kolme käpyä joille tein tikuista jalat. Leikin että ne olivat lampaita tai lehmiä, joskus tein myös niille aitauksia risuista ja kivistä. Kerran isä astui käpylehmäni päälle ja suuttui, siitä hyvästä hän pieksi minut auton akkukaapeleilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle, legot, palapelit, eläinfiguurit. Minulle yritettiin tyrkyttää nukkeja, koska olin tyttö, mutta niistä en välittänyt.

Vierailija
4/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbit ja leikkihevoset, legot, nukkekoti, pienet eläimet. Vauvan kokoinen nukke, jonka sain 2-vuotiaana. Se on nyt 54-vuotias.

Vierailija
5/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy ja kivi.

Vierailija
6/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kivi minkä päällä oli tikkuinen lauta.

Olin ainoa lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin aikuisena että en ehtinyt koskaan leikkiä kunnolla tai osannut ehkä. Taas pikkulapsiaikaa en muista. Vaikka mielikuvissa oli oma maailma. Oli smurffia ja pikkaraista.

Vierailija
8/13 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkiautoja. Jotkut kärsi pahoja vaurioita kolareissa, toisia kohtelin nätimmin. Harmittaa kyllä että pentuna purin osiksi Ståhlbergin ison Saab 99 muoviauton, eikä se enää koskaan mennyt takaisin kasaan, päätynyt varmaan roskiin sitten jossain vaiheessa :/ Se olisi hieno ja jonkinverran arvokaskin nykyään ehjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain synttärilajkaksikin vain selkääni.

Vierailija
10/13 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli paljon leluja. Iso nukke ja nukenvaunut. Nukelle äiti ompeli vaatteita sekä vaunuihin petivaatteita. Lego-palikoita ja kolmirattainen pyörä. Hieno nukke, joka tosin istui vain kaapin päällä. Pehmokoira terrieri. Pieni pöytä ja siihen tuolit ympärille. Muovinen ja posliininen kahviastiasto. Myöhemmin Barbie-nukkeja, niitä oli viisi ja niillekin äiti ompeli vaatteita. Oli paljon muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallella on vielä mekaaninen tipu ja filmitähtikamera, keraaminen pieni nukke ja leikkikahvikaluston osia. Mieluisimmat leikit olivat ulkoleikit ja -pelit.

Vierailija
12/13 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi nukke, ei muuta. Kulutin aikaa pihaleikeissä, luistellen ja hiihtäen (ei mitään maksullisia harrastuksia vaan ihan vaan kavereiden kanssa). Pelattiin myös nelimaalia, kirkonrottaa ja muita ulkoleikkejä.
luin myös paljon sekä virkkasin ja neuloin. Piirtäminen oli myös mukavaa ajanvietettä. 
Virkkaamiset, neulomisen ja lukemisen opin 4-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei lelut ole paljoakaan jäänyt mieleen, mutta tuli heti mieleen piirustlevy ja piirustikku, jotka olivat kovia sanoja joululahjoiksi joskus 70-luvun lopulla. Ihan onnettomia lahjoja ja molemmista mainostettiin, että ”niillä sinäkin opit piirtämään”. Onko muilla näistä kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän