Kysely lähisuhdeväkivallasta toipuville
Olen Kaisa Mirano, psykoterapeutti ja lähisuhdeväkivaltatyön ammattilainen. Kehitän parhaillani “Toipumisen neljä vuodenaikaa” -nimistä tukimallia ihmisille, jotka toipuvat lähisuhdeväkivallan kokemuksista.
Haluan ymmärtää paremmin, millaista tukea ihmiset oikeasti tarvitsevat toipumisen eri vaiheissa. Siksi teen anonyymiä kyselyä, jonka vastauksia hyödynnetään uusien tukimuotojen kehittämisessä.
Kyselyssä ei tarvitse kertoa mitään tunnistettavia tietoja, ja voit vastata vain sen verran kuin tuntuu hyvältä. Kyselyn täyttäminen vie noin 3–5 minuuttia.
Jos haluat auttaa kehittämään parempaa tukea lähisuhdeväkivallasta toipuville, olisin todella kiitollinen vastauksestasi
linkki kyselyyn: https://forms.gle/ZJotP7b8YpksHKaWA
Ystävällisin terveisin,
Kaisa Mirano
Kommentit (7)
Vielä viimeinen nostao, jos vielä löytyisi vastaajia, niin olisi hienoa. Kiitos jo tähän asti vastaajille.
Täähän on hyvä juttu. Uhrit jää tosi usein omilleen, eivät jaksa hakea/ saa apua sekä se itse apu ja tilanteen läpikäyminenkin on hyvin raskasta.
Kävin itse marakin, oli tukihenkilöä jne, mutta eihän ne auta,kun pää on niin vinksahtanut, että sitä aina palasi takaisin kun mitään minuutta ja oman arvon tuntoa ei ollut.
Mihin ja miksi tää tieto siis menee?
Aioin vastata, olen palannut yhteen saman miehen kanssa mutta väkivalta on loppunut. Kysely ei oikein sopinut siihen tilanteeseen. Tuntui olevan vain sellaisille jotka ovat eroamassa tai eronneet.
"Millainen tuki auttaisi sinua eniten juuri tässä vaiheessa? (max 3)"
Ei voi valita kuin yhden. Muutenkin noissa tilanteissa on monenlaisia tunteita ja avuttomuuden ja syyllisyyden tunteita.
olisin vastannut kun asia kosketti joskus suhdetta, ja olen edelleen saman miehen kanssa joka lopetti väkivallan (kävi vihanhallinnan, lopetti juomisen) mutta kysely ei toimi kunnolla. Noissa monivastauksissa ei voi tosiaan valita kuin yhden vastauksen.
Nosto