Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki suurkaupunki?

Vierailija
11.05.2026 |

No ei. Keskustasta jokusen kilometrin päästä laiduntaa lehmät. 😂

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi.

Vierailija
2/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Betonista suurkaupunkia ilman maalaismaista elämää ei tarvitse kukaan.

Siinä mielessä Hese on hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaanjoen suiston korkeakulttuurialueella asuu jopa miljoona henkeä.

Vierailija
4/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi.

Helsinkiläiset kuitenkin kuvittelee näin. Sinnehän aikojen alussa pakotettiin asukkaita, jotta edes saatiin kaupunki. 
"Helsingin historian varhaisvaiheissa, kun kaupunki perustettiin 1550-luvulla, sen asuttamiseksi käytettiin pakkotoimia. Kustaa Vaasa määräsi asukkaita muuttamaan Helsingin seudulle, ja kaupunkiin pakkosiirrettiin porvareita esimerkiksi Porvoosta, Tammisaaresta, Raumalta ja Ulvilasta".

Vierailija
5/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinne edes enää haluaa? 

Vierailija
6/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Venäjä ei olisi halunnut siirtää pääkaupunkia Turusta Helsinkiin ja samalla pakottanut sinne muuttoliikettä niin tuskin olisi kovin kummoinen "metropoli".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku olisi hieno pääkaupunki.

Vierailija
8/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on hyvä just sillälailla kuin on. Puoli miljoonaa asukasta on hyvä - paljon parempi kuin miljoona.  ,Meri on ihan rannassa’ eikä lentokenttäkään kaukana, luontoa löytyy. 
Ulkosuomalaisena kävin pitkän aikaa kesäisin ja talvisin Suomessa, nimenomaan pääkaupunkiseudulla koska suku asuu siellä. Mutta nykyään lomailen siellä vain Helsingin juhlaviikkojen aikaan, olen silloin pidempään eli 4 - 6 viikkoa (jotta kerkiän muuallekin Suomea), ja jätän sen talvireissun väliin, mikä johtuu Helsingin ainoasta tuntemastani huonosta puolesta: tuulisesta märästä talvesta 😳 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Testaaja
9/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi