Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko koiran haukkumisesta kerrostalossa valittaa?

Vierailija
10.05.2026 |

Oon (ja moni muukin naapuri) kyllästyny siihen että naapurin 2 koiraa haukkuu ihan koko päivän siellö asunnossa kun naapuri on töissä. 
Oon käynyt asiasta sanomassa 3 kertaa tämön vuoden aikana, naapuri ei ota kuuleviin korviinsa ja sanoo vain ettei oikein mahda asialle mitään.

Alkaa pinna olemaan kireällä kun nää koirat aloittaa haukkumisen klo 6 ja aina kun trappukäytävässå kulkee joku niin järjetön haukkuminen kestää ainakin vartin.. tätä toistuu usein. 
Mitä tälle voi tehdä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein isännöitsijälle ilmoituksen sekä kaiket päivät ja välillä yötkin ulvovasta koirasta ja muutenkin möykkäävästä perheestä. Kävin myös juttelemassa naapureille henkilökohtaisesti, ei mtn hyötyä. Ei sen puoleen isännöitsijälle ilmoittamisestakaan. Mökä ja koiran ulina jatkui ainakin siihen asti, kunnes meidän perhe muutti pois, varmaan jatkuu edelleen 🙁

Vierailija
2/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. On sitten eri asia tuleeko siihen muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo valittanut, ja tulos on se, mikä yleensäkin kerrostalojen meluongelmissa: ei vaikutusta. Ota asia puheeksi isännöisijän tms. kanssa. Eivätkö järjestyssäännöt sano mitään tuohon sovellettavaa?

Vierailija
4/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänitä haukunta, kirjaa ajankohdan tarkasti esim. 10.5. klo 6:07-6:21, 6:45-6:57. Lähetä lopuksi vaikka kahdelta päivältä koko listan ja ääninäytteen isännöitsijälle ja hallituksen pj:lle. Varoituksen saa jos saa pari naapuria allekirjoittamaan valituksen.

 

Siis jos tosiaankin haukkuu joka päivä koko päivän melkein lakkaamatta, eikä pari murahdusta siellä täällä päivän aikana.

 

Jos et jaksa seurata hakuntaa, pistä puhelimesta nauhoitus päälle. Kuuntele pikakelauksella ja merkkaa ajat ylös.

 

Tällein olen saanut monet hiljaiseksi, kun pystyin näyttämään toteen häirinnän vakavuuden. 

Vierailija
5/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Ilmoita isännöitsijälle.

On jo koiria kohtaan väärin ellei omistaja puutu tilanteeseen.

Vierailija
6/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, vaan pitää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänitä haukunta, kirjaa ajankohdan tarkasti esim. 10.5. klo 6:07-6:21, 6:45-6:57. Lähetä lopuksi vaikka kahdelta päivältä koko listan ja ääninäytteen isännöitsijälle ja hallituksen pj:lle. Varoituksen saa jos saa pari naapuria allekirjoittamaan valituksen.

 

Siis jos tosiaankin haukkuu joka päivä koko päivän melkein lakkaamatta, eikä pari murahdusta siellä täällä päivän aikana.

 

Jos et jaksa seurata hakuntaa, pistä puhelimesta nauhoitus päälle. Kuuntele pikakelauksella ja merkkaa ajat ylös.

 

Tällein olen saanut monet hiljaiseksi, kun pystyin näyttämään toteen häirinnän vakavuuden. 

Chat gpt väitti mulle, ettei naapurin melua edes omassa kodissa saa tallentaa, vaan se menee salakuuntelusta. Mitenhän tuo oikeesti on?

Vierailija
8/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluasia, otapa yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänitä haukunta, kirjaa ajankohdan tarkasti esim. 10.5. klo 6:07-6:21, 6:45-6:57. Lähetä lopuksi vaikka kahdelta päivältä koko listan ja ääninäytteen isännöitsijälle ja hallituksen pj:lle. Varoituksen saa jos saa pari naapuria allekirjoittamaan valituksen.

 

Siis jos tosiaankin haukkuu joka päivä koko päivän melkein lakkaamatta, eikä pari murahdusta siellä täällä päivän aikana.

 

Jos et jaksa seurata hakuntaa, pistä puhelimesta nauhoitus päälle. Kuuntele pikakelauksella ja merkkaa ajat ylös.

 

Tällein olen saanut monet hiljaiseksi, kun pystyin näyttämään toteen häirinnän vakavuuden. 

Chat gpt väitti mulle, ettei naapurin melua edes omassa kodissa saa tallentaa, vaan se menee salakuuntelusta. Mitenhän tuo oikeesti on?

Saat nauhoittaa omassa kodissasi, mutta et kyläillessäsi naapurissa tai rappukäytävällä toisen tietämättä.

Vierailija
10/17 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mainitaan selkeästi haukunnan nauhoittamisesta, että on sallittua: https://www.rikoslakimies.fi/post/salakuuntelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan isännöitsijälle ilmoittamisesta koskaan saatu tuloksia? 

Tähän hyvin rauhalliseen taloon on muuttanut hyvin ahdistunut koira. Haukkuminen on katkeamatonta ja kuuluu sekä korvatulppien että vastamelukuulokkeiden läpi. Olen liikuntarajoitteinen, joten en pääse paikallistamaan koiraa tarkemmin tai juttelemaan sen omistajalle; siksi tulin kysymään isännöitsijästä.

Pidän koirista tosi paljon, ja siksikin tuollainen rääkkääminen repii hermoja.

Vierailija
12/17 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluun,jotka sitten ottavat yhteyttä poliisiin ja isännöitsijään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on eroahdistusta ja olisi koiran hyvinvoinnin kannalta tärkeää, että omistaja tekisi asialle jotain. Usein omistaja ei ole tietoinen asiasta, mutta jos hänelle on jo useamman kerran asiasta kerrottu niin tuo on vain välintpitämättömyyttä ja koiran kiusaamista. 

Vierailija
14/17 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koira ilman syytä hauku, joten eläinsuojeluilmoitus olisi syytä tehdä jotta koiran tilanne selvitettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Ilmoita isännöitsijälle.

On jo koiria kohtaan väärin ellei omistaja puutu tilanteeseen.

Ruotsissa koirat pitää viedä hoitoon kun menee töihin. Koiria ei saa pitää pissaamatta 6 tuntia. 

Vierailija
16/17 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien eroahdistukseen on nykyisin saatavilla ihan tehokasta hoitoa.  Omistajan on syytä laittaa koiransa sellaisen avun piiriin, jos on ns. normaali ihminen. Omistajat eivät tosiaan aina tiedä koiransa haukkumisesta ja ulinasta, on kokemusta sellaisesta naapurista. Elämä sellaisen jatkuvan metelöinnin lähellä vie hermot. Jos tuo henkilö tietää asiasta, hän on velvollinen tekemään asialle jotain. 

Vierailija
17/17 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja lähti tunti sitten autollaan. Koira on nyt haukkunut tunnin taukoamatta. Minulla on korvatulpat korvissa, mutta haukku kuuluu silti.

Olen kirjoittanut alusta asti muistiin metelin kestoajan. Olen myös tallentanut ääntä tunnin välein. Kuinka pitkältä ajalta tätä kannattaisi jatkaa, ennen kuin ottaa yhteyttä isännöitsijään? (Omistajaan en saa yhteyttä; jos saisin, olisin jo ottanut.)