Ilahdutko oikeasti, jos marketin kassa toivottaa sinulle monotonisella äänellä "hyvää päivänjatkoa"?
Vai vaivaudutko enemmänkin siitä, kunä joudut kuuntelemaan ja vastamaan tähän kaupan työnhönohjaajien uusille kassoille antaman toimintaohjeen?
Kommentit (11)
Meillä kyllä toivotetaan puolin ja toisin hyvät päivänjatkot eikä monotonisella äänellä.
Yllätys yllätys, en asukaan Suomessa, jossa tällaisetkin itsestäänselvyydet pitää antaa ohjeina...
en nyt tiedä että ilahdunko, mutta jos myyjä ei sanokkaan mitään niin se kyllä ihmetyttää. Se kuuluu myyjän hyviin tapoihin samoin kuin tervehtiminen, ihan sama millä äänellä sen sanoo. en oleta että myyjä jaksaa jokaisen asiakkaan kohdalla lirkutella kirkkaasti.
Meillä kyllä toivotetaan puolin ja toisin hyvät päivänjatkot eikä monotonisella äänellä. Yllätys yllätys, en asukaan Suomessa, jossa tällaisetkin itsestäänselvyydet pitää antaa ohjeina...
siita poistuvat toivottavat vuorollaan muille matkustajille hyvaa paivanjatkoa aamulla, keskipaivan aikaan hyvaa ruokahalua ja sitten illalla hyvaa illanjatkoa. ;-) Eika tule monotonisella aanella vaan ihan normaalisti, eika tyonantajan ole tarvinnut oheistaa tahan hyvaan kaytokseen, joka ei maksa kenellekaan mitaan. Ei tosiaan ole Suomessa tamakaan...
Ja ärsyttää kun tietää, että ei se myyjä itse toivottaisi kenellekään hyvää päivänjatkoa, vaan työnantajan määräyksestä..
Toivottelen itse jossain tilanteissa päivänjatkoja ystävälliseen sävyyn mutta silloin keskustelu on ollut pitempi kuin hei ja kiitos..
Ihan samantekevää. Mutta onhan se kohteliasta, joten en tietenkään harmistukaan. Vastaan ystävällisesti takaisin.
ja teennäiset päiväät ja moit.
Pitäis turpansa kiinni ja hoitaisi työnsä hiljaa. Kysyn jos on kysyttävää.
Jos tympeä kassa sitten mumisee vielä jotain päivänjatkoja tai muuta , en vastaa yhtään mitään.
Meillä kyllä toivotetaan puolin ja toisin hyvät päivänjatkot eikä monotonisella äänellä. Yllätys yllätys, en asukaan Suomessa, jossa tällaisetkin itsestäänselvyydet pitää antaa ohjeina...
siita poistuvat toivottavat vuorollaan muille matkustajille hyvaa paivanjatkoa aamulla, keskipaivan aikaan hyvaa ruokahalua ja sitten illalla hyvaa illanjatkoa. ;-) Eika tule monotonisella aanella vaan ihan normaalisti, eika tyonantajan ole tarvinnut oheistaa tahan hyvaan kaytokseen, joka ei maksa kenellekaan mitaan. Ei tosiaan ole Suomessa tamakaan...
Toivoisin, että myyjät ja kassat saisivat itse päättää, miten toimivat.
Tervehdin kassaa aina iloisesti, muista sanoa kiitos ja ole hyvä jne., saatan jopa siinä tavaroita pakatessani sanoa sanan tai kaksi säästä, ruuhkasta, jaksamisesta, kassaneidin kynsistä (jos ne ovat kivat), omista ostoksista jne. ja lopuksi toivotan mukavaa päivänjatkoa. Yksikään kassa ei ole monotonisesti toistanut samaa vaan äänessä on ollut sävyä.
Jos nyt ihan ankeasti tulee, niin sitten en ilahdu. Jos taas tulee normaalilla äänellä ja ehkä hymyn kera, sitten ilahdun vähän. Jos taas ääni olisi ihan täysin robottimaisen monotoninen, voisi itseäni hymyilyttää muista syistä.
Ja tykkään sanoa, että kiitos samoin. Jos se vaikka ilahduttaisi vähän työntekijää.