Opettaja ei tunnu "ymmärtävän" sitä ettei
2-luokkalaisella pojalla ole niin hirveästi "asiaa" koulussa kellekään, ei siis paljoa juttele tms paitsi tietty jos kysellään jotain tai muuten keskusteltava.
On kuulema aktiivinen tunnilla, viittailee, läksyt tekee tunnollisesti mutta samalla on "hirveän arka ja hiljainen".
Ja sitten antaa sosiaalisista taidoista sen vuoksi heikomman arvioinnin:/
Pitääkö kaikkien olla räpättäjiä tai suunapäänä äänessä?
Eikö mm työrauhan antaminen itselle ja muille tunneille ole myöskin sosiaalista pärjäämistä?
Hänellä sekin puoli kunnossa, ei häiriökäyttäytymistä tunneilla tai välitunneilla.
Hieman vaan vaivaa tuo että lasta ikäänkuin rangaistaan siitä että luonne on arempi isossa joukossa eikä niin tykkää olla äänessä/tuoda itseään tykö kuin esim sen 4-5 läheisimmän kaverin kanssa mm välkillä.
Kommentit (9)
olisi räpättäjä tai suunapäänä. Luonnehdinta "hirveän arka ja hiljainen" kertoo siitä että lapsi on epänormaalin arka ja hiljainen ja opettaja on siitä huolissaan. Kovin syrjäänvetäytyvänä ei tässä maailmassa valitettavasti pärjää, eiköhän ope ihan lapsen parasta halua ja siksi siitä huomauttaa.
Mikä ihmeen sosiaalisten taitojen arviointi? Ei meillä ainakaan ole kuin käytösnumero, johon vaikuttaa se perseileekö vai ei o_O
ryhmätyöskentelyyn.
Miksi pitää ottaa esille ääripäät?
Joskus arkuus ja hiljaisuus esiintyy myös niin, että opettaja ei kuule, mitä lapsi vastaa kun vastaus kuiskataan!
Opettaja ei ole mitään mistään huomauttanut, vaan vastasi minun Wilma-viestiini eräisiin asioihin liittyen.
Opettaja ei myöskään ole huolissaan pojasta vaan kuulema päinvastoin koska mm käyttäytyminen ja koulumenestys niin moitteetonta.
Eri asia jos ei puhuisi edes puhuteltaessa tai osallistuisi tunneilla niin aktiivisesti kuin mitä osallistuu.
ap
olisi räpättäjä tai suunapäänä. Luonnehdinta "hirveän arka ja hiljainen" kertoo siitä että lapsi on epänormaalin arka ja hiljainen ja opettaja on siitä huolissaan. Kovin syrjäänvetäytyvänä ei tässä maailmassa valitettavasti pärjää, eiköhän ope ihan lapsen parasta halua ja siksi siitä huomauttaa.
mikä sinä olet määrittelemään mikä on ns "normaalia" ja mikä ns "epänormaalia"??
Ok, se että olisi mykkä eikä vastailisi eikä osallistuisi tunneilla, se voisi olla ns epänormaalia mutta siitähän tässä nyt ei olekaan kyse.
Ja kyllä, inhoan ja kavahdan termien normaali j epänormaali käyttöä varsinkin mitä tulee lapsiin ja heidän luonteenpiirteisiinsä ja persoonoihin.
ap
kun opettaja ei kehukaan mamman lasta. :=DD
haukkunut ja kiroillut opea täällä milloin mistäkin syystä :)
äärettömän hankalaa eikä ollenkaan niin yksiselitteistä kuin moni vanhemmista luulee. Lapsen luonne vaikuttaa ilman muuta työskentelyyn ja käytökseen, mutta samalla on myös ymmärrettävä se, että tietynlaiseen sosiaalisuuteen ja asioiden esille tuomiseen, reippaaseen ulosantiin yms. täytyy lasta koulussa ohjata. Se on koulun tehtävä ja mielestäni tärkeä sellainen. Mutta sanon taas kerran, että ei kannata antaa alakoulun todistukselle elämää suurempaa painoarvoa. Jos ei joka pilkku siinä itseään miellytä, niin ehkä voi myös vetää henkeä ja olla aivan hiljaa. Lapsesi tulee varmasti pärjäämään elämässään, oli siinä todistuksessa sosiaalista taidoista sitten karvan verran huonompikin arviointi. Yritetään nähdä asiat oikeissa mittasuhteissa. t. yksi tokaluokan ope
kun on kyse valtakunnallisista linjauksista.
Käytösnumerokin tulee lapsellasi olemaan korkeintaan kahdeksan, jos ei rohkaistu. Reiluahan moinen ei ole, mutta säännöt on säännöt.