Hauskoja videoita tubessa kun jenkkirekkakuskeille esitellään modernia Scaniaa
Äijät on ihan että hööö, what? Aikalailla eksoottista tekniikkaa heille. Itehän en mitään rekoista ymmärrä.
Kommentit (34)
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
Kaikki. Jenkeissä kehitys alalla tyyliin pysähtynyt kymmeniä vuosia sitten, kun ei tarvitse innovoida, ulkomaiset kilpailijat rajattu ulos markkinoilta säädöksillä ja tulleilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
No ihan kaikki. Jenkkirekat ovat edelleen 70-luvun alun tekniikkaa. Mieti millaisia vehkeitä Suomen maanteillä silloin kulki.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki. Jenkeissä kehitys alalla tyyliin pysähtynyt kymmeniä vuosia sitten, kun ei tarvitse innovoida, ulkomaiset kilpailijat rajattu ulos markkinoilta säädöksillä ja tulleilla.
Aikamoisen työn sai tuokin Scanian omistaja tehdä että auton sai sinne, ja siltikään ei voi kaikkia auton ominaisuuksia siellä käyttää kun kielletty. Esim adaptiivinen vakkari taisi olla listalla. On sillä nyt jo kaksi Scaniaa siellä.
Nimenomaan. Hauskinta niistä vaikuttaa olevan että Scaniasta löytyy tehdasvalmisteinen kahvinkeitin.
SE ON PARAS KUN 15CM LUNTA KYMMENET JONOSSA KIINNI TÄYS PERÄ SCNIA KUSKI AJOI JONON OHI LAITTOI KETJUT JA AJOI LUMIAURAN OHI TIETÄ RAIVAAMAAN. HOMOKUSKIT AHERTELIVAT APPAREIDEN PYLLYJEN KANSSA SILMÄT SUURINA.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
Suunnilleen kaikki. Jenkkirekka on tietysti omalla tavallaan hienon näköinen, mutta kaikessa muussa eurooppalainen sitten onkin parempi.
Kaveri tossa ylläolevalla videolla on ihan että höö, what kun Scaniassa on säädettävä ratti :D Että sellaista huipputekniikkaa siellä jenkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
Suunnilleen kaikki. Jenkkirekka on tietysti omalla tavallaan hienon näköinen, mutta kaikessa muussa eurooppalainen sitten onkin parempi.
Ne jenkkirekat on myös todella pieniä kun on näihin eurooppalaisiin tottunut. Outoa maassa jossa kaikki on suurta.
jenkki kalusto kopioitu raatteen tien kalustosta kuskeillakin mahtava ego me saatiin nää raatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
Suunnilleen kaikki. Jenkkirekka on tietysti omalla tavallaan hienon näköinen, mutta kaikessa muussa eurooppalainen sitten onkin parempi.
Ne jenkkirekat on myös todella pieniä kun on näihin eurooppalaisiin tottunut. Outoa maassa jossa kaikki on suurta.
Millä tavalla pieniä? Kyllähän tuollainen pitkänokkainen sleepperinuppi on tuplakokoinen tuohon Scanian caboveriin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
Suunnilleen kaikki. Jenkkirekka on tietysti omalla tavallaan hienon näköinen, mutta kaikessa muussa eurooppalainen sitten onkin parempi.
Ne jenkkirekat on myös todella pieniä kun on näihin eurooppalaisiin tottunut. Outoa maassa jossa kaikki on suurta.
Millä tavalla pieniä? Kyllähän tuollainen pitkänokkainen sleepperinuppi on tuplakokoinen tuohon Scanian caboveriin verrattuna.
Ainoastaan pituudeltaan suuri kun valtaosa korista on konehuonetta. Hytti on oikeasti paljon pienempi. Kapeampia ja matalampia vielä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
Suunnilleen kaikki. Jenkkirekka on tietysti omalla tavallaan hienon näköinen, mutta kaikessa muussa eurooppalainen sitten onkin parempi.
Ne jenkkirekat on myös todella pieniä kun on näihin eurooppalaisiin tottunut. Outoa maassa jossa kaikki on suurta.
Millä tavalla pieniä? Kyllähän tuollainen pitkänokkainen sleepperinuppi on tuplakokoinen tuohon Scanian caboveriin verrattuna.
Ainoastaan pituudeltaan suuri kun valtaosa korista on konehuonetta. Hytti on oikeasti paljon pienempi. Kapeampia ja matalampia vielä lisäksi.
No ei mikään sleepperi ole sitten kyseessä. Niissä on makuutilat ja yleensä jonkinlainen pieni keittiönurkkauskin kun kuskit käytännössä asuvat useamman viikon tai jopa kuukauden putkeen autoissaan.
Volvo valmistaa rekkoja jenkeissä, mutta ne on räätälöity sikäläiseen makuun. Nokka ainakin pitää olla. Volvon omistuksessa on myös perinteinen Mack.
60-luvun lopussa kun Hondalta tuli 750cc Tuutti, niin jenkit tekivät lain että tuontipyörien tilavuusraja on 700cc. Honda teki sitten monta 700cc-mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on modernimpaa jenkkirekkaan verrattuna?
Suunnilleen kaikki. Jenkkirekka on tietysti omalla tavallaan hienon näköinen, mutta kaikessa muussa eurooppalainen sitten onkin parempi.
Ne jenkkirekat on myös todella pieniä kun on näihin eurooppalaisiin tottunut. Outoa maassa jossa kaikki on suurta.
Millä tavalla pieniä? Kyllähän tuollainen pitkänokkainen sleepperinuppi on tuplakokoinen tuohon Scanian caboveriin verrattuna.
Ainoastaan pituudeltaan suuri kun valtaosa korista on konehuonetta. Hytti on oikeasti paljon pienempi. Kapeampia ja matalampia vielä lisäksi.
No ei mikään sle
Tekoäly osasi kertoa että suuremmat koot yhdysvallat sallii, paitsi korkeuden joka suomessa on 4,4m mutta mikähän siinä on kun tosiaan siellä monta kertaa käyneenä ne rekat näyttivät paljon pienemmiltä paikan päällä nähtynä. Joku optinen harha sitten kai.
Siellä on rekan perävaunuissakin naurettavia ratkaisuja. Facessa oli kuva kun kärry oli katkennut laiturissa kun lastaaja oli ajanut sinne trukilla. Ei Euroopassa tulisi mieleenkään ettei rekan kärryyn voi ajaa 1,5 tonnin painoisella trukilla. Amerikkalaisten kärryissä ei ole kaikissa i palkkeja vaan seinät ovat kantava rakenne.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on rekan perävaunuissakin naurettavia ratkaisuja. Facessa oli kuva kun kärry oli katkennut laiturissa kun lastaaja oli ajanut sinne trukilla. Ei Euroopassa tulisi mieleenkään ettei rekan kärryyn voi ajaa 1,5 tonnin painoisella trukilla. Amerikkalaisten kärryissä ei ole kaikissa i palkkeja vaan seinät ovat kantava rakenne.
Minusta niillä ei ole edes ABS jarruja kärryissä. Ainakaan Scanian perään ei Absillista kärryä siellä saa.
Höö, what?