Terveisiä täältä Lapista, johon tulimme sähköautolla viettämään joulua.
Matka meni hyvin ja pari kertaa ladattiin ja pidettiin taukoa. Ensimmäisenä piti lähteä viemään naapurimökin isäntää Saariselältä Ivaloon ostamaan akkulaturi, kun polttispaska ei lähtenyt edes roikasta käyntiin.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Siis sun mies yritti käynnistää naapurin autoa roikasta? Oletko kuullu starttimoottorista?
Se tippui jo Suomussalmen kohdalla kun meni 4 kilsaa yli huoltovälin.
Eikö siellä ajellakaan vain porovaljakoilla?
Kyllä hymy kohta hyytyy kun vikavalot koetaulussa hyppii
Tulitte kai kun Lapissa on kohta plussakelit, eikö -30 astetta olisi ollut se parempi testi patteriautolle?
Vierailija kirjoitti:
Siis sun mies yritti käynnistää naapurin autoa roikasta? Oletko kuullu starttimoottorista?
Siis en ymmärrä mistään starteista, kun meillä on Tesla. Siinä on sellainen pieni viiksi, josta valitaan eteen tai taakse ja aina lähtee. Naapuri oli itse koittanut startata ja akku tyhjeni. Roikka on ilmeisesti jonkinlainen moottorin lämmitin, mikä tarvitsee ulkopuolista virtaa. Meidän automme laitetaan lämpenemään apilla ja tällaisesa 11 asteen pakkasessa kestää vartin, niin lasit on sulat ja autossa lämmin. Kuulemma noissa vanhan tekniikan autoissa autoa pidetään yön yli roikassa samaan tapaan kuin sähköautoa laturissa ja sitten kun sen sahaa käyntiin, tanssitaan pakokaasupilvessä hankaamassa sellaisella muovijutulla ikkunoista jäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sun mies yritti käynnistää naapurin autoa roikasta? Oletko kuullu starttimoottorista?
Siis en ymmärrä mistään starteista, kun meillä on Tesla. Siinä on sellainen pieni viiksi, josta valitaan eteen tai taakse ja aina lähtee. Naapuri oli itse koittanut startata ja akku tyhjeni. Roikka on ilmeisesti jonkinlainen moottorin lämmitin, mikä tarvitsee ulkopuolista virtaa. Meidän automme laitetaan lämpenemään apilla ja tällaisesa 11 asteen pakkasessa kestää vartin, niin lasit on sulat ja autossa lämmin. Kuulemma noissa vanhan tekniikan autoissa autoa pidetään yön yli roikassa samaan tapaan kuin sähköautoa laturissa ja sitten kun sen sahaa käyntiin, tanssitaan pakokaasupilvessä hankaamassa sellaisella muovijutulla ikkunoista jäätä.
Naapurilla on ihanan lämmin auto, mutta sillä voi ajaa korkeintaan 60 km/h, koska range tai jotain hupenee hurjaa vauhtia. Lisäksi ne ajavat aina tiukasti kiinni jonkun toisen takapuskurissa, niin ei tarvitse tuhlata energiaa tien valaisemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sun mies yritti käynnistää naapurin autoa roikasta? Oletko kuullu starttimoottorista?
Siis en ymmärrä mistään starteista, kun meillä on Tesla. Siinä on sellainen pieni viiksi, josta valitaan eteen tai taakse ja aina lähtee. Naapuri oli itse koittanut startata ja akku tyhjeni. Roikka on ilmeisesti jonkinlainen moottorin lämmitin, mikä tarvitsee ulkopuolista virtaa. Meidän automme laitetaan lämpenemään apilla ja tällaisesa 11 asteen pakkasessa kestää vartin, niin lasit on sulat ja autossa lämmin. Kuulemma noissa vanhan tekniikan autoissa autoa pidetään yön yli roikassa samaan tapaan kuin sähköautoa laturissa ja sitten kun sen sahaa käyntiin, tanssitaan pakokaasupilvessä hankaamassa sellaisella muovijutulla ikkunoista jäätä.
Naapurilla on ihanan lämmin auto, mutta sillä voi ajaa korkeint
Meidän naapuri säästää starteissa talvella ja hinaa toisella autolla vaimon auton käyntiin. Toinen auto on lämpimässä tallissa. Ei sekään muuten käyntiin lähtisi.
Sellaisia ne etelävetelät, lähtevät Lappiin autolla, jossa on niin huono akku. Oikeasti olisi pitänyt lähteä ostamaan akku ja ennen sitä tarkistaa että lämmityslaite toimii ja roikkapaikassa oli lämmitys päällä. Paikalliset käynnistävät autot kaapeleilla. Ai niin mutta eihän sellaisilla voi nykyautoilla käynnistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sun mies yritti käynnistää naapurin autoa roikasta? Oletko kuullu starttimoottorista?
Siis en ymmärrä mistään starteista, kun meillä on Tesla. Siinä on sellainen pieni viiksi, josta valitaan eteen tai taakse ja aina lähtee. Naapuri oli itse koittanut startata ja akku tyhjeni. Roikka on ilmeisesti jonkinlainen moottorin lämmitin, mikä tarvitsee ulkopuolista virtaa. Meidän automme laitetaan lämpenemään apilla ja tällaisesa 11 asteen pakkasessa kestää vartin, niin lasit on sulat ja autossa lämmin. Kuulemma noissa vanhan tekniikan autoissa autoa pidetään yön yli roikassa samaan tapaan kuin sähköautoa laturissa ja sitten kun sen sahaa käyntiin, tanssitaan pakokaasupilvessä hankaamassa sellaisella muovijutulla ikkunoista jäätä.
Ei hangata jäätä, kun on tuhannen watin Calix sulattanut.
Kiitos nyt oikein paljon näistä tiedoista. Painukaa v##tuun sähköautoinenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sun mies yritti käynnistää naapurin autoa roikasta? Oletko kuullu starttimoottorista?
Siis en ymmärrä mistään starteista, kun meillä on Tesla. Siinä on sellainen pieni viiksi, josta valitaan eteen tai taakse ja aina lähtee. Naapuri oli itse koittanut startata ja akku tyhjeni. Roikka on ilmeisesti jonkinlainen moottorin lämmitin, mikä tarvitsee ulkopuolista virtaa. Meidän automme laitetaan lämpenemään apilla ja tällaisesa 11 asteen pakkasessa kestää vartin, niin lasit on sulat ja autossa lämmin. Kuulemma noissa vanhan tekniikan autoissa autoa pidetään yön yli roikassa samaan tapaan kuin sähköautoa laturissa ja sitten kun sen sahaa käyntiin, tanssitaan pakokaasupilvessä hankaamassa sellaisella muovijutulla ikkunoista jäätä.
Ei hangata jäätä, kun on tuhannen watin Calix sulattanut.
Tuhannella watilla ei sulateta mitään autoa. Ne lämmittimet on tarkoitettu 10A sulakkeille.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne etelävetelät, lähtevät Lappiin autolla, jossa on niin huono akku. Oikeasti olisi pitänyt lähteä ostamaan akku ja ennen sitä tarkistaa että lämmityslaite toimii ja roikkapaikassa oli lämmitys päällä. Paikalliset käynnistävät autot kaapeleilla. Ai niin mutta eihän sellaisilla voi nykyautoilla käynnistää.
Etelässä vetelät tekevät työt, että heinäkengät saavat tukiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne etelävetelät, lähtevät Lappiin autolla, jossa on niin huono akku. Oikeasti olisi pitänyt lähteä ostamaan akku ja ennen sitä tarkistaa että lämmityslaite toimii ja roikkapaikassa oli lämmitys päällä. Paikalliset käynnistävät autot kaapeleilla. Ai niin mutta eihän sellaisilla voi nykyautoilla käynnistää.
Etelässä vetelät tekevät työt, että heinäkengät saavat tukiaisia.
Mitkä työ, esim hesanen ei tee mitään tuottavaa työtä, kyllä ne hommat tehdään muualla suomessa.Olipa kerran hesanen joka oli ruuansuhteen omavarainen, teki trumpille jäänmurtajat, metallin otti omasta kaivoksesta muhhaaa.
Siis sun mies yritti käynnistää naapurin autoa roikasta? Oletko kuullu starttimoottorista?