Lidlin luksusvillapaita ei ollut mitä piti
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bf0db678-af61-4c32-80ed-894fbd09de39
Kashmirpaita vain merinovillaa ja polyakryyliä. Lidl kiistää väitteen. 😆
Kommentit (20)
Ei tietenkään ollut.
Jos olisi ollutkin 100% kashmirvillaa, olisi ollut karkea ja kutiseva.
Minulla on sukat, jotka osin kashmiria. Nekin ovat melko karkeat, mikä johtunee kamelinkarvasta.
Jokainen tuotevirhe on aina "yksittäistapaus" vaikka virheellisiä tuotteita (täydin identtisiä, samalla tavalla virheellisiä tuotteita) olisi saman kaupan hyllyssä 10 kpl.
Kauppias valehtelee, uhriutuu, lässyttää "inhimillisestä virheestä" ja pyrkii kaikin tavoin pakenemaan vastuuta. Suomen lain mukaan tuotteita ei saa myydä harhaanjohtavilla merkinnöillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on joku palauttanut tuotepaketin ja vaihtanut sisällön
Sama vastaus tuli minullekin, kun ostin tuotteen suoraan kaupasta ja avasin pakkauksen heti kassalla (maksun jälkeen). Myyjä valehteli päin naamaa, että tuotteessa ei ole mitään vikaa. Minä pyysin rahat takaisin. Kuitissa lukee, että käyttämättömillä tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus. Myyjä huokaili, pyöritteli silmiään ja valitti, että kassajono ei etene. Voi voi. Ota luuri käteen, soita vuoropäällikölle ja pyydä että vuoropäällikkö tulee itse käsittelemään tuotereklamaation.
Jos lidlistä luulee saavansa halvalla luksusta niin on kyllä mainoksen uhri
Älä osta sikaa säkissä. Vie tuote kassalle, maksa se, ota kuitti, ja avaa pakkaus heti siinä kassapöydän päässä ennen kuin survot ostokset laukkuudi. Jos löytyy tuotevirhe, voit reklamoida heti. Rahat takaisin käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta sikaa säkissä. Vie tuote kassalle, maksa se, ota kuitti, ja avaa pakkaus heti siinä kassapöydän päässä ennen kuin survot ostokset laukkuudi. Jos löytyy tuotevirhe, voit reklamoida heti. Rahat takaisin käteisenä.
Tai sitten ostat muualta kuin liiteristä, jos oikeasti haluat laadukkaan vaatteen.
Yllättyikö joku muka siitä että Lidl, laatu ja luksus eivät sovi samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tuotevirhe on aina "yksittäistapaus" vaikka virheellisiä tuotteita (täydin identtisiä, samalla tavalla virheellisiä tuotteita) olisi saman kaupan hyllyssä 10 kpl.
Kauppias valehtelee, uhriutuu, lässyttää "inhimillisestä virheestä" ja pyrkii kaikin tavoin pakenemaan vastuuta. Suomen lain mukaan tuotteita ei saa myydä harhaanjohtavilla merkinnöillä.
Miksi se virhe ja yksittäistapaus ei koskaan ole toisin päin? Miksi ei ollut 100% kashmir-neule akryylineuleen paketissa ja hinta 9,99 ja äpillä 6,99?
Olen ostanut Lidlistä halpoja neuletakkeja, kesähousuja, shortseja, alusvaatteita. Kaikki ovat säilyneet oikealla käsittelyllä hyvinä hintaansa nähden.
Lastenvaatteita( Lupilu) en enää osta koska kutistuvat huomattavasti vaikka pesee 30 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on joku palauttanut tuotepaketin ja vaihtanut sisällön
Sama vastaus tuli minullekin, kun ostin tuotteen suoraan kaupasta ja avasin pakkauksen heti kassalla (maksun jälkeen). Myyjä valehteli päin naamaa, että tuotteessa ei ole mitään vikaa. Minä pyysin rahat takaisin. Kuitissa lukee, että käyttämättömillä tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus. Myyjä huokaili, pyöritteli silmiään ja valitti, että kassajono ei etene. Voi voi. Ota luuri käteen, soita vuoropäällikölle ja pyydä että vuoropäällikkö tulee itse käsittelemään tuotereklamaation.
Nää teiniakkojen työpaikat (vaatekaupat, mäkkärit ym) on oikeita hierarkian kehtoja. Samassa vuorossa on kassa, kassavastaava, vuorovastaava, apulaisvuoropäällikkö, vuoropäällikkö, apulaismyynäläpäällikkö ja myymälä päällikkö ite. On se niin vaativaa hommaa ettei vähemmällä selviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Lidlistä halpoja neuletakkeja, kesähousuja, shortseja, alusvaatteita. Kaikki ovat säilyneet oikealla käsittelyllä hyvinä hintaansa nähden.
Minulla kutistui yksi kesämekko heti ensimmäisessä pesussa, vaikka noudatin pesuohjetta tarkasti Mekko kutistui yli 5 cm leveydestä ja yli 10 cm pituudesta. Että sellainen laatutuote. 😆
Mutta yleisesti ottaen Lidlin vaatteet ovat hintaansa nähden hyviä. Eivät siis yhtään parempia tai huonompia kuin esimerkiksi Tokmannin vaatteet. Kaikki valmistetaan massatuotantona. Joku sertifikaatti vaan lätkäistään päälle koristeeksi.
Lidlillä on vapaa 3 kk palautusoikeus. Tuotteen saa aina palauttaa, vaikka se olisi virheetön. Kunhan on myyntikuntoinen eikä pidetty.
Ap:n tapauksessa tulee mieleen, että samaan aikaan Lidlissä oli myös halvempia villapaitoja, jotka osin tekokuitua. Jossain on tapahtunut virhe, jos selvästi 100% kashmir-villaiseksi myyntipäällyksessä mainittu tuote onkin merino-akryyliä.
Ostin Temusta pitkähihaisen college-t-paidan 100% puuvillaa. On sitä oikeasti. Ei mennyt pesussa miksikään; ei kutistunut, ei levinnyt, ei päästänyt väriä. Maksoi 7€. Rinnuksessa on kiva applikaatio, joka tekee paidasta erityisen.
Sama juttu kaikkialla, missä tuollaista halpatavaraa myydään. Voisi kysyä, onko kukaan saanut Lidlistä oikeaa kasmirvillapaitaa.
Juuri oli markkinoilla myynnissä "100% alpakkaa" olevia sukkia, jos katsoi mitä vyötteessä päällä luki isolla. Sitten kun käänsi ympäri, sukan tuotelapussa olikin ihan eri tiedot ja alpakanvillan osuus oli pudonnut 20%:iin. Mukana oli valtaosa akryylia ja tavallista villaa sen lisäksi.
Siellä oli samaan aikaan myynnissä muutamaa eri paitaa. Tuossa lienee ostettu noin kympin paita viidenkympin paidan paketissa.
Suomen Temulla ei mennyt taaskaan kaikki ihan putkeen.