Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Junaliikenne Suomessa etelästä pohjoiseen uhkaa katketa, kun raiteet avataan kilpailulle 2031

Vierailija
04.12.2025 |

Aivan älyttömältä tämäkin jälleen kuulostaa. Junayhteyksiin olisi siis tulossa pakollisia katkoksia ja vaihtoja, kun raiteita liikennöivät palveluntarjoajat vaihtuvat. 

Tämäkin asettaa Orpon hallituksen miljardihankkeen, Turun tunnin junan erikoiseen valoon. Onko vastaisuudessa Turku ainoa paikka Suomessa, minne pääsee nopealla junayhteydellä? 

Hienosti toimii markkinatalous, kilpailutus ja kapitalismi, ei voi muuta todeta. Toimivasta systeemistä tehdään tehoton ideologian vuoksi! 

Yle: "Suomea uhkaa erikoinen tilanne: suorat junayhteydet etelästä pohjoiseen katkeavat EU-sääntöjen vuoksi

Muutos voi olla todellisuutta vuonna 2031, kun Suomen raideliikennettä avataan kilpailulle. Oulun lisäksi pohjoisen reiteillä junaa pitäisi vaihtaa myös Kuopiossa."

https://yle.fi/a/74-20196865

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäjärkiset matkustavat junalla

Vierailija
2/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäjärkiset matkustavat junalla

Junalla matkustaminen on parhaimmillaan vaivatonta, helppoa ja ekologisesti kestävää. Mutta suhaa sinä vaan sillä bemarillasi jäisillä teillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hinnat nousevat ja matka-aikaa tulee helposti lisää ainakin kaksi tuntia, koska junia joutuu nytkin aina odottelemaan liian kauan.

Vierailija
5/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hinnat nousevat ja matka-aikaa tulee helposti lisää ainakin kaksi tuntia, koska junia joutuu nytkin aina odottelemaan liian kauan.

Väkisinkin tulee lisää matka-aikaan, kun junaa on pakko käydä näillä "sarana-asemilla" kesken matkan vaihtamassa.

 

Vierailija
6/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on isolle osalle matkustajista junanvaihto nykyisinkin, mutta ei olisi jatkossakaan kaikille. Myös Kuopiossa oli junanvaihtoja vielä muutama vuosi sitten, mutta ei sielläkään olisi jatkossa kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi matkustaa lentokoneella?

Vierailija
8/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä näköjään kuvitellaan että juna-aikataulut ovat pysyviä. Ennen pääsi esim. Jyväskylästä Turkuun vaihdotta, mutta eipä pääse enää koska VR päätti toisin. Yhden firman monopolilla on myös paljon haittapuolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä näköjään kuvitellaan että juna-aikataulut ovat pysyviä. Ennen pääsi esim. Jyväskylästä Turkuun vaihdotta, mutta eipä pääse enää koska VR päätti toisin. Yhden firman monopolilla on myös paljon haittapuolia.

Vasemmisto-Yle vastustaa kilpailua ja on siksi tehnyt tuollaisen provoartikkelin.

Vierailija
10/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylellä näköjään kuvitellaan että juna-aikataulut ovat pysyviä. Ennen pääsi esim. Jyväskylästä Turkuun vaihdotta, mutta eipä pääse enää koska VR päätti toisin. Yhden firman monopolilla on myös paljon haittapuolia.

Vasemmisto-Yle vastustaa kilpailua ja on siksi tehnyt tuollaisen provoartikkelin.

Osaatko lukea? Lue se artikkeli ja riehu sitten. Vaihdoista kesken matkan tulee pakollisia, kun raiteita liikennöivät eri yhteyksillä eri tahot tämän kilpailutuksen ansiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää globalistien maanpetturuutta luovuttaa infraa vieraan vallan käsiin.

Eikö caruna-kaupoista opittu?

Kyseisistä besserwissereistä osa käynyt vielä valan vannoneena armeijankin.

Sota-aikana kyseinen myyräntyö tietäisi pahimmillaan hirttotuomiota.

Vierailija
12/12 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä näköjään kuvitellaan että juna-aikataulut ovat pysyviä. Ennen pääsi esim. Jyväskylästä Turkuun vaihdotta, mutta eipä pääse enää koska VR päätti toisin. Yhden firman monopolilla on myös paljon haittapuolia.

Ja kuinkas paljon käyttäjiä sillä vaihdottomalla yhteydellä oli vakituisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän