Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lulun taksiuudistuksen hintalappu: 50 miljoonaa!

Vierailija
04.12.2025 |

"Ensimmäisen kolmen vuoden aikana kokonaiskustannukset valtiolle ovat karkeasti arvioituna 3035 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu alkuvaiheen teknisiin investointeihin ja koulutukseen.

Esityksessä on eritelty useampaan eri kategoriaan mahdolliset kustannusarviot taksiuudistuksesta. Virallista vaikutusarvioita ei ole vielä julkaistu.

Esimerkiksi valvonnan tehostaminen ja harmaan talouden torjunta vaativat lisäresursseja poliisilta ja liikenne- ja viestintävirasto Traficomilta. Rahaa menee myös hallinnollisiin kuluihin, viestintään ja tietojärjestelmien päivittämiseen.

Sen sijaan yrittäjä joutuu itse maksamaan pakolliseksi muuttuvan taksamittarin ja värilliset rekisterikilvet. Hallitus tai muut viranomaiset eivät tiettävästi korvaa näitä kuluja yrittäjille

-Taksamittarin hankinta ja ylläpito voi maksaa yrittäjälle toista sataa euroa kuukaudessa, mikä pienentää etenkin osa-aikaisten kuljettajien kannattavuutta."

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ff06e2a9-6d53-42aa-8478-badd79e9e…

 

Ullatus. Sairaaloiden yöpäivystyksiä lakkautettiin 25 miljoonan euron vuoksi, mutta ulkomaalaisten taksisuhareiden valvontaan kyllä riittää rahaa. Hallituksen piti poistaa työllisyyttä haittaavia normeja ja byrokratiaa, mutta loi sen sijaan 15 miljoonaa vuodessa maksavan uuden (turhan) hallinto- ja valvontahimmelin. Valvonta tosin kaatuu poliisin harteille. Ei ihme, että kustannusarviota ei ole tehty.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaanko sote sitten kokonaan että rahnat riittää?

Vierailija
2/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä harmaan talouden väheneminen tuo isot verotulot,ja kelvottomat ns taxit lopettavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. Paljonko sinne kehitysapuun taas lähettiinkään? Miljardi? Kaksi? Onko se liikaa apn mielestä vai liian vähän?

 

Vierailija
4/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. Paljonko sinne kehitysapuun taas lähettiinkään? Miljardi? Kaksi? Onko se liikaa apn mielestä vai liian vähän?

 

Miten se taksimittari mitään turvallisuutta lisää? Tähänkään saakka ei mittari ole estänyt yhtäkään raiskausta. Entistä enemmän mittaripakon jälkeen yleistyvät pimeät taksit.

Vierailija
5/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. "

Saa kai siihen laittaa rahaa mutta onhan se ihan turhaa rahaa jonka olisi voinut käyttää muualla. Varsinkin kun kaksi suurinta hallituspuoluetta ovat niitä jotka tämän koko systeemin alunperin loivat eli ovat vielä vastuussa siitä että nyt nämä kustannukset tulevat.

Vierailija
6/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuuteen ja luotettavuuteen kyllä kannattaakin sijoittaa, vaikka enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteen kädenojennus pimeille takseille. Näillä korjaussarjoilla tehdään luvallinen yrittäminen alalla mahdottomaksi, niin sitten ajetaan täysin luvitta kuten ennen vanhaan.

Vierailija
8/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. Paljonko sinne kehitysapuun taas lähettiinkään? Miljardi? Kaksi? Onko se liikaa apn mielestä vai liian vähän?

 

Miten se taksimittari mitään turvallisuutta lisää? Tähänkään saakka ei mittari ole estänyt yhtäkään raiskausta. Entistä enemmän mittaripakon jälkeen yleistyvät pimeät taksit.

Ne onkin nyt helppo tunnistaa jo rekisterikilvistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. Paljonko sinne kehitysapuun taas lähettiinkään? Miljardi? Kaksi? Onko se liikaa apn mielestä vai liian vähän?

 

Miten se taksimittari mitään turvallisuutta lisää? Tähänkään saakka ei mittari ole estänyt yhtäkään raiskausta. Entistä enemmän mittaripakon jälkeen yleistyvät pimeät taksit.

Ne onkin nyt helppo tunnistaa jo rekisterikilvistä.

Juuri näin. Taksikilpiä annetaan vain virallisille takseille ja väärien kilpien käytöstä ankarat rangaistukset.

 

Vierailija
10/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassari yrittää valehdella. Mittari vähentää pimeitä takseja ja pimeitä hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. Paljonko sinne kehitysapuun taas lähettiinkään? Miljardi? Kaksi? Onko se liikaa apn mielestä vai liian vähän?

 

Miten se taksimittari mitään turvallisuutta lisää? Tähänkään saakka ei mittari ole estänyt yhtäkään raiskausta. Entistä enemmän mittaripakon jälkeen yleistyvät pimeät taksit.

Ne onkin nyt helppo tunnistaa jo rekisterikilvistä.

Jokainen auto ilman värikilpeä on pimeä taksi. Maksu mobilepaylla ja käteisellä. Ihanaa ysärilamaa. Valvonta toimii vain rekisteröidyille takseille. Pimeitä ei valvo kukaan. Toisaalta parempi että työttömät saavat askaretta ja rahaa. Pimeän työn tulos lähtee kiertoon, eikä kasaannu vuorineuvoksille.

Vierailija
12/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranteen kädenojennus pimeille takseille. Näillä korjaussarjoilla tehdään luvallinen yrittäminen alalla mahdottomaksi, niin sitten ajetaan täysin luvitta kuten ennen vanhaan.

Pitäähän se jonkinlainen vaatimus olla ammattiliikenteen harjoittajalla,se taxikupu ei tuo mitään osaamista,mutta vaatimukset sen osaamisen näyttämiseen ja kielitaito on minimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä harmaan talouden väheneminen tuo isot verotulot,ja kelvottomat ns taxit lopettavat.

Kaikenlaisiin satuihin ne noin tyhmät kuin sinä oikein uskovatkin....

Vierailija
14/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. "

Saa kai siihen laittaa rahaa mutta onhan se ihan turhaa rahaa jonka olisi voinut käyttää muualla. Varsinkin kun kaksi suurinta hallituspuoluetta ovat niitä jotka tämän koko systeemin alunperin loivat eli ovat vielä vastuussa siitä että nyt nämä kustannukset tulevat.

KEPU JA BERNER.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuski kohta osaa perille ilman että asiakas on navigaattori

Vierailija
16/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo PersHuorien pohjaton tyhmyys on aivan käsittämätöntä. Kaikki, mihin sekoomus ja pershuorat koskee muuttuu paskaksi. 

Vierailija
17/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. Paljonko sinne kehitysapuun taas lähettiinkään? Miljardi? Kaksi? Onko se liikaa apn mielestä vai liian vähän?

 

Miten se taksimittari mitään turvallisuutta lisää? Tähänkään saakka ei mittari ole estänyt yhtäkään raiskausta. Entistä enemmän mittaripakon jälkeen yleistyvät pimeät taksit.

Ne onkin nyt helppo tunnistaa jo rekisterikilvistä.

Juuri näin. Taksikilpiä annetaan vain virallisille takseille ja väärien kilpien käytöstä ankarat rangaistukset.

 

Tarpeeksi kovat,niin peruste karkotukselle Suomesta.

Vierailija
18/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus ja taksien luotettavuus toivottavasti lisääntyy, mutta ilmeisesti suomalaisten turvallisuuteen ei saa "tuhlata" rahaa ja jopa ihan 30 miljoonaa. Paljonko sinne kehitysapuun taas lähettiinkään? Miljardi? Kaksi? Onko se liikaa apn mielestä vai liian vähän?

 

Miten se taksimittari mitään turvallisuutta lisää? Tähänkään saakka ei mittari ole estänyt yhtäkään raiskausta. Entistä enemmän mittaripakon jälkeen yleistyvät pimeät taksit.

Ne onkin nyt helppo tunnistaa jo rekisterikilvistä.

Harmaata taksia käyttävä ei noin keskimäärin välitä siitä, minkävärinen se kilpi on.

Vierailija
19/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner oli tuho

Vierailija
20/36 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä saadaan jos lopetetaan Kela-korvausta takseilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi