IS Kommentti: Vantaan ratikka toistaa yhtä megaprojektien vakiovedätystä
Kalliskin hanke näyttää maksavan itsensä - kunhan kaikkia kustannuksia ei lasketa, kirjoittaa erikoistoimittaja Jan Hur ri. (kielletty sukunimi)
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011635583.html
Näin taas lippujen hinnat nousee ja palveluista leikataan. Onneksi tämä on vantaalaisten ongelma, ei minun.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Äänestäjät ovat tyhmiä.
Sitä saa mitä tilaa.
Kohta Vantaan vasemmisto taas ulvoo, kun leikataan. Mistähän mahtaa johtua?
Eilen päätettiin ratikan rakentamisesta. Töitä on tehty jo kesästä alkaen. Liian myöhäistä puhaltaa peliä poikki.
Alkuperäinen hinta nousee kun projekti etenee. Saa nähdä tuplaantuuko hinta vai nouseeko se vielä enemmän.
Kuka noitaa kaiken maailman kustannuksia sun muita nykyään miettii esim. pikaratikassa? Ei kukaan! Elämä on...
Vierailija kirjoitti:
Kuka noitaa kaiken maailman kustannuksia sun muita nykyään miettii esim. pikaratikassa? Ei kukaan! Elämä on...
Konkurssia kohti ollaan menossa.
Ihan villi veikkaus. Kun ratikka valmistuu, niin tehdään kuten länsimetron ja Jokeri-linjan kanssa. Lopetetaan kaikki vähänkään hyödylliset bussireitit ja pakotetaan ihmiset käyttämään paljon pidempiä kiertoreittejä ja aikaa kuluttavia turhia vaihtoja. Ja sitten taas ollaan huuli pyöreänä, kun käyttäjämäärät laskevat, joudutaan nostamaan hintoja, mikä taas laskee läyttäjämääriä. Mutta ilmeisesti HSL:n bisnes on sitä parempaa bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan villi veikkaus. Kun ratikka valmistuu, niin tehdään kuten länsimetron ja Jokeri-linjan kanssa. Lopetetaan kaikki vähänkään hyödylliset bussireitit ja pakotetaan ihmiset käyttämään paljon pidempiä kiertoreittejä ja aikaa kuluttavia turhia vaihtoja. Ja sitten taas ollaan huuli pyöreänä, kun käyttäjämäärät laskevat, joudutaan nostamaan hintoja, mikä taas laskee läyttäjämääriä. Mutta ilmeisesti HSL:n bisnes on sitä parempaa bisnestä.
Tietenkin. Punavihreä politiikka ei paranna koskaan ihmisten elämänlaatua.
Äänestäjät ovat tyhmiä.