Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias pelkää lentämistä..mikä neuvoksi? Häntä pelottaa, että kone putoaa.

Vierailija
20.08.2011 |

Ja olisimme lähdössä Espanjaan. Miten autan yli pelon??

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että putoaahan niitä mutta toivotaan ettei putoa tällä kertaa!

Vierailija
2/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että paljon suurempi riski on autoliikenteessä kuin lentoliikenteessä

ei 5 vuotiaan kuolemanpelkoa pidä tuollalailla lietsoa :O

ap sano tyttärellesi, että koneita putoaa tosi tosi harvoin ja te menette turvallisella koneella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tutustumassa. Tai katselette netistä. Ja sitten kerrot, että tieliikenteessä kuolee ihmisiä enemmän kuin lentoliikenteessä. Ja että eihän niitä lomalentojakaan tehtäisi, jos kaikki koneet tippuisi maahan...Juttelet siis faktoja ja järkeviä, kyllä se siitä. Pahin pelko menee varmasti ohi lennon jälkeen, kun näkee ettei se kummoista ollutkaan. Mistä lapsi ei tiedä mitään, pelottaa...

Vierailija
4/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oma osionsa lapsen lentopelon käsittelyyn. Siinä oli ainakin noita neuvoja, joita joku tuohon oli laittanut. Mukavaa matkaa, ihana maa ja ihanat ihmiset. Sydämeni jäi pari viikkoa sitten sinne.

Vierailija
5/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippuvasta koneesta?



Siis ihan taas mielenkiinnosta utelen, en neuvoa osaa ja toivon vain asialle ratkeamista!

Vierailija
6/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisen tarvitse kaikkea tietää ja jos muutenkin miettii kuolemaa niin ei hyvä. Tosiaan tuo 5:n neuvo oli hyvä ja lisäksi voisitte kyllä käydä lentokentällä jos ehditte ja katsoa, miten koneita nousee ja laskee turvallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ylhäällä lentämiseen ja sieltä putoamiseen. ap

Vierailija
8/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanien ihmisten velat suomalasten maksettavana. Olisiko niin paljon aikaa ihanuudelle jos tekisi joskus töitä ja hoitaisi velkansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 5, tuo oli hyvä! ap

mietin vaan miten hänelle asian selittäisin :)

ihanaa lomaa teille. eiköhän se lapsi rentoudu kun ilmaan pääsette ja huomaa ettei se niin pelottavaa olekaan :)

-5

Vierailija
10/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselu voi viedä pelon pois. Lentääkö teidän yli lentokoneita. Niitäkin voi mennä katselemaan.



Lennättekö Finnairilla. Heidän yhtiöllään ei ole kone ikinä pudonnut. Senkin voit kertoa lapselle.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekymppinen mies pelkää lentämistä ihan kuollakseen. Ideoita tähän? Ei usko vaikka sanoisin, että me mennään turvallisella koneella...

Vierailija
12/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuvissa. Ehka kaverit ovat katselleet liikaa telkkaria... Ei noin pienelle kannata alkaa tilastoista puhumaan, ei vie pelkoa minnekaan. Kun ei vie aikuisellakaan, joka sentaan ymmartaa jotain tilastoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekymppinen mies pelkää lentämistä ihan kuollakseen. Ideoita tähän? Ei usko vaikka sanoisin, että me mennään turvallisella koneella...

Vierailija
14/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusturvallisuuden puutetta sentään on. Onhan se ihan luonnollinen pelko, koska ihmiselle nyt kuitenkin on aika luonnotonta lentää.



Auttaisiko, jos yrittäisit selittää hänelle, miten lentokone pysyy ilmassa. Omia tietoja voi kerrata netissä etukäteen. :) En tiedä auttaako tämä tieto, mutta ensinnäkin koneet alkaa olla niin turvallisia, että maahasyöksyissä ei välttämättä kuole, ja varsinkin lapset selviää aikuisia useammin (koska lentokoneen penkki suojaa pientä ihmistä paremmin kuin aikuista).



Lentopeloinen saattaa myös kuunnella koneen ääniä tarkasti, joten kannataa opetella selittämään niitä. Nousun jälkeen aika pian pohjassa kolahtaa, koska laskutelineet vedetään koneen sisälle (sen voi vaikka näyttää kun katselette etukäteen nousevaa konetta). Sitten moottorin ääni hiljenee, koska lentäjät vähentävät moottorin tehoja (nousun aikana tehot ovat täysillä). Laskussa taas samat, eli kolahdus kun laskutelineet otetaan ulos ja ennen laskua tehoja saatetaan lisätä. Eikä kaikkien selitysten niin tottakaan tarvitse olla, keksi jotain rauhoittavaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseli edellisellä lomamatkalla ennen lentoa, että tippuuko lentokoneita koskaan alas ja miten siinä käy, jos tippuu. Vastasin, että pienten köyhien valtioiden koneita saattaa joskus tipahdella, mutta että Finnairin koneita ei ole koskaan tippunut. Ja että lentäjät ovat hyvin taitavia ja koettavat ohjata kuitenkin koneen turvallisesti alas jos tulee jokin hätätilanne.



Poika rentoutui ja rauhoittui näistä sanoista :)



Sanomattakin lienee selvää, että lennän lasten kanssa vain Finnairilla...

Vierailija
16/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita perusturvallisuuteen liittyviä asioita, mutta kun tämä ei liity siihen, niin joudun asiaa ihan itsekseni pohtimaan. Mutta kiitos kaikille, joilla on hyviä ajatuksia tähän liittyen =)! ap

Vierailija
17/19 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelemaan tuota kirjaa. Siitä oli apua itsellenikin. Olen koko ikäni ollut lentopelkoinen, mutta siitä oli apua.



Ja samaa mieltä että noista äänistä, kaarroksista, ja tuntemuksista on hyvä puhua etukäteen, sitten koneessa ne ehkä muistuvat mieleen. Esim. kun nousun jälkeen kone muuttaa kulmaansa, ja vatsassa tuntu että lähdemme putoamaan takaisin maata kohti. Lapsena äiti vain hoki, että ei tämä tipu, mutta enemmän auttaa tieto, mitä tapahtuu.

Samoin koneen ilmassa pysyminen mietitytti, sitä voi kokeilla liikkuvassa autossa työntämällä käden ulos kuin lentokeoneen siiven tämäkin on muistaakseni tuossa kirjassa:)

Vierailija
18/19 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä finnairejakin on tippunut

Vierailija
19/19 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedäenemmän kirjoitti:

Kyllä finnairejakin on tippunut

Milloin ja missä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä