Työttömyyskorvauksista tietävät,auttakaa.
Olen luullut, että kun ilmoittaudun joskus tämän pitkän kotiäitiyden jälkeen työttömäksi työnhakijaksi, niin saisin työttömyyskorvausta. Mutta en täytä työssäoloehtoa, eli en siis ilmeisesti saakaan sitä.(Olen ollut kotona kohta 10 vuotta.) Silloin voi ilmeisesti saada työmarkkinatukea, mutta siihen vaikuttavat puolison tulot. Ja laskurin mukaan en saisi sitten sitäkään. Voiko oikeasti olla näin?
Kommentit (3)
Peruspäiväraha edellyttää työssäoloehtoa ja sitä maksetaan max. 500 pvää. Työmarkkinatuki on taas puolison tuloista sidonnainen. Eli summa summarum 0 e/kk.
Jos puoliso tienaa bruttona noin 2400 tai enemmän ei saa työmarkkinatukea. Tuki alkaa laskea, kun puoliso tienaa 1700e/kk bruttona.
noin se on. tää systeemi menee vielä hullummaksi kokoajan.