MEHILÄINEN työnantajana
Kokemuksia henkilökohtaisena avustajana Mehiläisellä. Mehiläisellä ei ole väliä asiakkaalla eikä työntekijällä.
1. Työtä ei organisoida riittävästi jo olemassa oleville tekijöille eikä täten siis työntekijöihin panosteta. Jostain syystä he palkkaavat koko ajan lisää tekijöitä vaikka vanhoille työntekijöille voisi järjestää kalenterit järkeviksi.
2. Sairaspoissaoloja eikä asiakkaan peruuttamia vuoroja makseta. Kannattaa aina vastata kyllä, mikäli sinulta kysytään haluatko korvaavaa työtä - se on ainut mahdollisuutesi saada sovitusta vuorosta korvaus - vaikkakin korvaavana työnä voidaan ehdottaa 100 km päähän eri asiakkaalle vuoroa.
3. Työntekijöitä ei perehdytetä vaativissakaan asiakastilanteissa - asiakkaalla saattaa olla vaativia tehtäviä joita yleensä kotihoito tekee kaksin - avustajan tulisi tehdä yksin ilman koulutusta/perehdytystä.
4. Kommunikointia ei ole esihenkilön ja työntekijän välillä lähes ollenkaan ellet itse ole aktiivinen - sinulta ei siis kysytä koskaan yhtään mitään. Toimit itsenäisesti lähes kuten yrittäjä - mutta 12 e palkalla. En ollut koskaan tietoinen siitä, kuka on esihenkilöni. Kaikki yrityksen sisäiset käytännöt ovat epäselviä kommunikoimattomuudesta johtuen. Palaute ei myöskään mene perille.
5. KANNATTAA SIIS PERUSTAA UUSIA YRITYKSIÄ ALALLE jotta saadaan tämä epäreilu työnataja/palveluntuottaja pois alalta :)