Jos melonit ovat naisia väheksyvää, samalla logiikalla kaikki vähäjärkiseksi tehdyt miehet mainoksissa on miehiä väheksyvää
Tiedän, teidän naisten mielestä se on hauskaa, huumoria jolle voi räkättää kun joka toisessa mainoksessa mies esitetään erittäin heikkolahjaisena, pelokkaana, hänet on käytännössä kuohittu. Miehet mainoksissa ei edusta millään tavalla normaalia miestä, ne hahmot on tehty ainoastaan miellyttämään naisia ja halventamaan miehiä.
Suomessa on räikeät kaksoisstandardit josta ei suostuta edes puhumaan. Miesten halventaminen on normalisoitu, sama ilmiö näkyy myös länsimaissa noin muutenkin. Mies on pelokas alistettu vässykkä.
Kommentit (48)
Kyllä tuo tuntuu olevan monen suomalaisen perheellinen miehenkin mielestä hauskaa. Raksalla ihan vakioläppää miten pitää pelätä vaimoa kun esim on pelannut pleikkarin ja jättänyt kotityöt tekemättä ym alan tapaisia. Nuorena ihmettelin että miksi ne tuollaisessa suhteessa elää, sitten tajusin että se on vaan niiden mielestä hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kaikkia normaalijärkisiä alkaa loukata tuo joidenkin tapa paisuttaa pikkuasioista järjettömän suuria ongelmia vain siksi että pääsevät itse poseeraamaan tämänkin epäongelman huomaajana. Joku muu joutuu yleensä korjaamaan tuon sekoilun seuraukset kuin "ongelman" huomannut.
Ei kukaan normaali mies tunnista noita pelokkaita miehiä, ei puutu kuin se, että heidät olisi puettu mekkoon, se kruunaisi nöyryytyksen. Tätä halventamista on tämänkin maan miehet saanet katsella jo vuosikymmeniä. Aina tulee joku uusi mainos missä mies pelokkaana, lähes itkee löysät housussa ja pyytelee anteeksi että on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo tuntuu olevan monen suomalaisen perheellinen miehenkin mielestä hauskaa. Raksalla ihan vakioläppää miten pitää pelätä vaimoa kun esim on pelannut pleikkaria ja jättänyt kotityöt tekemättä ym tämän tapaisia. Nuorena ihmettelin että miksi ne tuollaisessa suhteessa elää, sitten tajusin että se on vaan niiden mielestä hauskaa.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kaikkia normaalijärkisiä alkaa loukata tuo joidenkin tapa paisuttaa pikkuasioista järjettömän suuria ongelmia vain siksi että pääsevät itse poseeraamaan tämänkin epäongelman huomaajana. Joku muu joutuu yleensä korjaamaan tuon sekoilun seuraukset kuin "ongelman" huomannut.
Ei kukaan normaali mies tunnista noita pelokkaita miehiä, ei puutu kuin se, että heidät olisi puettu mekkoon, se kruunaisi nöyryytyksen. Tätä halventamista on tämänkin maan miehet saanet katsella jo vuosikymmeniä. Aina tulee joku uusi mainos missä mies pelokkaana, lähes itkee löysät housussa ja pyytelee anteeksi että on olemassa.
Minä tunnistan. Ihan perus läppää töissä miten saa pelätä vaimoa ym ja itse nauravat eniten jutuilleen.
Mutta kun se pointti on siinä, että kaksinaismoralismi haisee. Mitä muuta tuo on kuin jatkuvaa miesten halventamista, argumentti on aina no katsos kun miesten pitää vain kestää jatkuva vittuilu ja halventaminen, mutta auta armias jos joku meloni näkyy mainoksessa, se on aivan liikaa.
Ette halua myöntää olevanne jeesustelijoita, sukupuolen vaihtuessa halventamisesta tuleekin hassua huumoria, kuinka ollakkaan, kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se pointti on siinä, että kaksinaismoralismi haisee. Mitä muuta tuo on kuin jatkuvaa miesten halventamista, argumentti on aina no katsos kun miesten pitää vain kestää jatkuva vittuilu ja halventaminen, mutta auta armias jos joku meloni näkyy mainoksessa, se on aivan liikaa.
Ette halua myöntää olevanne jeesustelijoita, sukupuolen vaihtuessa halventamisesta tuleekin hassua huumoria, kuinka ollakkaan, kätevää.
Tässä on kyse siitä, että vahvempi ja paremmassa asemassa oleva on hyväksyttävää esittää vähän hölmönä tai heikkona. Heikommassa asemassa olevalle samaa ei voi tehdä.
Samasta syystä lapsille suunnatussa viihteessä ja mainoksissa aikuiset esitetään tyhminä ja hölmöinä ja lapset fiksuina.
Tulen tekemään valituksia tästä eteenpäin mainonnan eettiseen neuvostoon, miehiin kohdistuvaan halventamiseen. Saadaan nämä kaksoisstandardit paperille ja viralliseksi.
Seuravaan kerran kun kuulen radiosta taas jonkun pelokkaan miehen ulisemassa ja itkemässä, teen valituksen miesten halventamisesta.
siis katsooko joku vielä 2025 jotain telkkaria? saatika mainoksia? jopa on outoa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne hyvin tietää, että maailmaa pyörittää miehet ja naisten saavutukset on vaatimattomia. Alitajunnassaan varsinkin.
Sulle tuli taas sekaannus kirjoituksessa. Ne miehet tietää, että naiset pylrittävät maailmaa ja kannattelevat perhettä ja parisuhdetta. Ovat vain yllättyneitä, että ovat jollekin naiselle kelvanneet, vaikka ovat sisimmässään pleikkaa hakkaavia pikkupoikia.
no lähetelkää mainostavalle firmalle postia, että ei teillä ole normaaleille miehille mitään myytävää? tai valkosille miehille, kun tuppaavat olemaan kovi päivittyneitä nuo valkoisen mainosperheen miehet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se pointti on siinä, että kaksinaismoralismi haisee. Mitä muuta tuo on kuin jatkuvaa miesten halventamista, argumentti on aina no katsos kun miesten pitää vain kestää jatkuva vittuilu ja halventaminen, mutta auta armias jos joku meloni näkyy mainoksessa, se on aivan liikaa.
Ette halua myöntää olevanne jeesustelijoita, sukupuolen vaihtuessa halventamisesta tuleekin hassua huumoria, kuinka ollakkaan, kätevää.
Tässä on kyse siitä, että vahvempi ja paremmassa asemassa oleva on hyväksyttävää esittää vähän hölmönä tai heikkona. Heikommassa asemassa olevalle samaa ei voi tehdä.
Samasta syystä lapsille suunnatussa viihteessä ja mainoksissa aikuiset esitetään tyhminä ja hölmöinä ja lapset fiksuina.
Joo, se on tyypillinen asetelma huumorissa. Mutta enää se ei ole hauskaa, koska mies ei ole millään mittarilla vahvempi tai paremmassa asemassa.
Harva nainen tuosta pahastui, mitä olen laajalti kommentointia ja kyselyitä lukenut, muualta kuin vauvasta. Meillä tasapainoisilla ja tavallisilla naisilla on vielä huumorintajua.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko S-marketin mainos saanut koskaan ruutuaikaa, jos mainoksessa mies olisi lojunut sohvalla puhelinta selaten ja huutanut vaimolleen, että vietkö koiran ulos tai imuroitko, jos käyn kaupassa? Olisi varmaan hyllytetty seksismiin vedoten.
Se on kyllä aika ällöttävä mainos naisen silmiin. Sellainen kehopositiivinen sipsivalas sohvalla, saa iloa siitä että jallittaa miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se pointti on siinä, että kaksinaismoralismi haisee. Mitä muuta tuo on kuin jatkuvaa miesten halventamista, argumentti on aina no katsos kun miesten pitää vain kestää jatkuva vittuilu ja halventaminen, mutta auta armias jos joku meloni näkyy mainoksessa, se on aivan liikaa.
Ette halua myöntää olevanne jeesustelijoita, sukupuolen vaihtuessa halventamisesta tuleekin hassua huumoria, kuinka ollakkaan, kätevää.
Tässä on kyse siitä, että vahvempi ja paremmassa asemassa oleva on hyväksyttävää esittää vähän hölmönä tai heikkona. Heikommassa asemassa olevalle samaa ei voi tehdä.
Samasta syystä lapsille suunnatussa viihteessä ja mainoksissa aikuiset esitetään tyhminä ja hölmöinä ja lapset fiksuina.
Tai sitten on kyse siitä, että sitä uhriutumisherkempää sukupuolta ei voi esittää heikkona ilman että ne älähtävät. Naisjärjestöillä on paljon poliittista vaikutusvaltaa Suomessa ja naisviha on erittäin paha leima mille tahansa brändille.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko S-marketin mainos saanut koskaan ruutuaikaa, jos mainoksessa mies olisi lojunut sohvalla puhelinta selaten ja huutanut vaimolleen, että vietkö koiran ulos tai imuroitko, jos käyn kaupassa? Olisi varmaan hyllytetty seksismiin vedoten.
Saati sitten, jos kyseessä olisi ollut musta mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko S-marketin mainos saanut koskaan ruutuaikaa, jos mainoksessa mies olisi lojunut sohvalla puhelinta selaten ja huutanut vaimolleen, että vietkö koiran ulos tai imuroitko, jos käyn kaupassa? Olisi varmaan hyllytetty seksismiin vedoten.
Se on kyllä aika ällöttävä mainos naisen silmiin. Sellainen kehopositiivinen sipsivalas sohvalla, saa iloa siitä että jallittaa miestään.
Olen huomannut että mainoksissa nykyään valkoiset parit ovat kulahtanut pullukka täti + tossumies. Ja usein myös vähintään keski-ikäisiä, nainen on ärsyttävä ja mies myötäilee. Mainoksen maailma on ankea ja harmaa.
Sitten on paljon mainoksia valkoinen nainen + musta mies-yhdistelmällä. Nämä ovat aina nuoria, timmejä ja energisiä. Myös seksuaalisempia, esim raskaustestimainos jossa valkoinen nainen ja musta mies, joku urheiluvaatemainos missä negge on käsi melkein valkoisen naisen perseellä... Kuvittele sama valkoisella miehellä nykyään ja mikä ulina syntyisi :D
Vältän nykyään kaikkia firmoja jotka mainostavat Suomen markkinoille tummaihoisilla. Ne tummaihoiset saavat munkin puolesta sitten ostaa Valioita sun muita.
Mulle tulee mieleen jo useamman vuoden takaa Instrun silmälasimainos, jossa vanha nainen sai uudet rillit ja dumppasi siltä seisomalta miehensä, kun näki paremmin. Oli jotenkin vastenmielinen mainos, ja vaikea kuvitella asetelmaa toisin päin.
Tiedän, teidän naisten mielestä se on hauskaa, huumoria jolle voi räkättää kun joka toisessa mainoksessa mies esitetään erittäin heikkolahjaisena, pelokkaana
No ei ole hauskaa, kuulostaa todella kiusalliselta ns. huumorilta. Onko oikeasti tuollaisia mainoksia? Itselläni ei ole telkkaria, niin en tiedä. Youtubestakin skippaan aina mainokset ja yleensä inhoan videomainoksia, jos sellaisen jossain näen.
Ehkä mainokset on ns. crocsikansalle tehty ja sen mukaisia sitten?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen jo useamman vuoden takaa Instrun silmälasimainos, jossa vanha nainen sai uudet rillit ja dumppasi siltä seisomalta miehensä, kun näki paremmin. Oli jotenkin vastenmielinen mainos, ja vaikea kuvitella asetelmaa toisin päin.
Toisaalta esim. Hesarissa näkee kyllä mainoksia joissa mies on vanha ja naiselta vanhenemisen merkit vähintään feikattu pois. Muutenkin tuollaista kulttuuria syötetään ihmisille. Palstalla näkee niitä pyöreiden miesten mainostamia kalsarimainoksia.
Enemmän kaikkia normaalijärkisiä alkaa loukata tuo joidenkin tapa paisuttaa pikkuasioista järjettömän suuria ongelmia vain siksi että pääsevät itse poseeraamaan tämänkin epäongelman huomaajana. Joku muu joutuu yleensä korjaamaan tuon sekoilun seuraukset kuin "ongelman" huomannut.