Miksi puhelimeni netti katkeaa. "Ei internetyhteyttä". Yhteys aukeaa vain sammuttamalla ja avaamalla. Mikä vika?
Teki tätä jo aiemman puhelimen aikaan. Ostin juuri uuden puhelimen ja hommasin juuri uuden sim-kortin. Yhteydet katkeaa edelleen. Tänään jo kaksi kertaa. Ja ei auta muu kuin puhelimen sulkeminen ja avaaminen.
Onko mulla niin huono tuuri, että tuli 2 viallista puhelinta peräjälkeen?
Soitin Elisalle. Kuulemma tässä pitäisi olla hyvä kuuluvuus. Soitin gigantin tukeen. Eivät osanneet auttaa mitenkään.
Viittaako tämä, että internet-yhteys katkeaa eikä palaudu kuin uudelleen käynnistämällä puhelimen vikaan vai sim-kortin vikaan? Molemmat tosiaan uusin eikä auttanut.
Kommentit (26)
Osta lisää dataa. Datapussi on melkein tyhjä.
Joskus tekee puhelin tätä, nyt taas mennyt pitkään ettei pätki ollenkaan. Voisiko olla huonot kentät?
Vierailija kirjoitti:
Joskus tekee puhelin tätä, nyt taas mennyt pitkään ettei pätki ollenkaan. Voisiko olla huonot kentät?
Voi, ja luultavasti nimenomaan siitä johtuu
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen nettiyhteys katkeilee todennäköisesti huonon signaalin tai asetusten virheen vuoksi. Tarkista ensin, että mobiilidata tai Wi-Fi on päällä ja kokeile uudelleenkäynnistää puhelin ja modeemi/reititin. Jos ongelma jatkuu, kokeile siirtyä paikkaan, jossa on parempi kuuluvuus tai tarkista puhelimen verkkoasetukset ja kokeile laittaa Wi-Fi pois päältä ja mobiilidata päälle (tai päinvastoin).
Tarkista perusasiat:
Uudelleenkäynnistä puhelin: Sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen. Tämä on usein nopein ja tehokkain tapa korjata pieniä yhteysongelmia.
Tarkista mobiilidata/Wi-Fi: Varmista, että puhelimen asetuksista on kytketty mobiilidata päälle, jos käytät mobiiliverkkoa. Jos käytät Wi-Fi-verkkoa, varmista, että yhteys on päällä ja yhdistetty.
Vaihda yhteystyyppiä: Jos sinulla on Wi-Fi päällä, kokeile laittaa se pois päältä ja laittaa mobiilidata päälle. Jos sinulla on mobiilidata päällä, kok
no höh, tyhjennä välimuisti myös!
Huono puhelin se on. Kaverilla sama koska oli norjassa ja kuvasi sieltä live videoo yoytubeen mutta katkesi koko ajan. Osti uuden puhelimen ja sen jälkeen kuulemma ei katkeillut live yhteys. Siis varmaan puhelimesta kiinni.
Mikä puhelin kyseessä? Malli/valmistaja/yms?
Elisalla väittivät, että ei ole huono kenttä täällä. (Asun 4 km Turun torista) Käytän puhelinta vain kotona.
Gigantin tuessa väittivät, että ei ole mahdollista, että esim jokin ohjelma taustalla olisi liian raskas.
Kuten mainitsin, vaihdoin puhelimen ja vaihdoin sim-kortin, mutta sama ongelma jatkuu.
"höh, tyhjennä välimuisti myös!"
Se kyl tyhjeni, kun vaihdoin puhelimen.
Onko 5G puhelin? Koita pudottaa se asetuksista 4G verkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Huono puhelin se on. Kaverilla sama koska oli norjassa ja kuvasi sieltä live videoo yoytubeen mutta katkesi koko ajan. Osti uuden puhelimen ja sen jälkeen kuulemma ei katkeillut live yhteys. Siis varmaan puhelimesta kiinni.
Sama vika oli aiemmassa puhelimessa. Siksi ostin uuden.
Tämä on Samsung galaxy A56 5G.
Ap
Vaihda DNA:lle, itsellä sama juttu aikanaan, elisa ei toiminut, mutta DNA rokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko 5G puhelin? Koita pudottaa se asetuksista 4G verkkoon.
On 5G.
Hieman harmittaisi pudottaa neljägeehen, kun maksan viisgeestä. Voishan tuota kokeilla. Mistä se valitaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joku temusta ostettu puhelin?
jossain vaiheessa laitettiin uusiin taloihin ikkunoita, joista signaali ei pääse läpi eli mobiili ei välttis toimi.
Gigantista Samsung galaxy A56 5G
Ap
Turkulaisuus huipussaan taas, "en käytä puhelinta muualla kuin kotona" ja kyseessä on matkapuhelin xD
Vierailija kirjoitti:
Vaihda DNA:lle, itsellä sama juttu aikanaan, elisa ei toiminut, mutta DNA rokkaa.
Tämä. DNA:lla aiemmin ei tehnyt tuota koskaan. Nyt Telia ja tämä on päivittäistä... Puhelin ei ole vaihtunut.
Puhelimen nettiyhteys katkeilee todennäköisesti huonon signaalin tai asetusten virheen vuoksi. Tarkista ensin, että mobiilidata tai Wi-Fi on päällä ja kokeile uudelleenkäynnistää puhelin ja modeemi/reititin. Jos ongelma jatkuu, kokeile siirtyä paikkaan, jossa on parempi kuuluvuus tai tarkista puhelimen verkkoasetukset ja kokeile laittaa Wi-Fi pois päältä ja mobiilidata päälle (tai päinvastoin).
Tarkista perusasiat:
Uudelleenkäynnistä puhelin: Sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen. Tämä on usein nopein ja tehokkain tapa korjata pieniä yhteysongelmia.
Tarkista mobiilidata/Wi-Fi: Varmista, että puhelimen asetuksista on kytketty mobiilidata päälle, jos käytät mobiiliverkkoa. Jos käytät Wi-Fi-verkkoa, varmista, että yhteys on päällä ja yhdistetty.
Vaihda yhteystyyppiä: Jos sinulla on Wi-Fi päällä, kokeile laittaa se pois päältä ja laittaa mobiilidata päälle. Jos sinulla on mobiilidata päällä, kokeile laittaa se pois päältä ja kytkeä Wi-Fi takaisin päälle.
Tarkista signaali ja ympäristö:
Parempi signaali: Siirry paikkaan, jossa on parempi kuuluvuus. Heikko signaali tai esteet, kuten seinät, voivat heikentää yhteyttä.
Tarkista verkon tila: Varmista, että verkossa ei ole kyseistä palveluntarjoajan häiriötä tai ylikuormitusta.
Tarkista puhelimen asetukset ja laitteet:
Wi-Fi-asetukset: Jos käytät Wi-Fiä, kokeile unohtaa verkko puhelimen asetuksista ja yhdistää siihen uudelleen.
Tarkista modeemi/reititin: Jos olet kotiverkossa, kokeile käynnistää modeemi tai reititin uudelleen. Irrota virta, odota 30 sekuntia ja kytke laitteet uudelleen päälle.
Jos ongelma jatkuu, se voi johtua laitteen tai verkon syvemmästä vikaantumisesta