Onko työnantajalla velvollisuus hankkia työntekijälle esim. työtuoli etätyöhön?
Tai vaikka sähköpöytä. Jos siis lääkärin/fyssarin suositus.
Kommentit (16)
Nehän hommataan itte. Vai ajattelitko ottaa esihenkilön kotiisi mittaamaan minkä kokoinen pöytä sinne mahtuu?
Tuskinpa siinä tapauksessa että etätyön tekeminen on vapaaehtoista ja olisi mahdollisuus tulla myös toimistolle missä on sähköpöytä ja kunnon työtuoli.
no ettekö muka tiedä?
Etätyö ja vähennykset
Etätyön tekemiseen voi liittyä kustannuksia, joita saat vähentää verotuksessa. Tällaisia ovat esimerkiksi menot työhuoneessa työskentelystä, työvälineistä ja tietoliikenneyhteydestä. Etätyöllä tarkoitetaan järjestelyä, jossa olet sopinut työnantajasi kanssa, että työskentelet ainakin osan työajastasi kotona tai muussa hankkimassasi työskentelytilassa.
Tulonhankkimismenot
ei ole.
Riittää että työnantaja osoittaa työPAIKALTA asianmukaiset tilat henkilölle työskennellä.
Eli on OMA VALINTA tehdä etätöitä, työPAIKALLE saa aina mennä.
Hommasin itse. Voi vaihtaa työpaikkaa ilman että työpisteeseen tulee mitään muutoksia. Myös näytöt ja näyttöteline on omat.
Ei ainakaan meillä ja kysely johtaisi varmasti siihen, että minulle osoitettaisiin joku nurkkaus avokonttorista, mihin en missään nimessä halua, koska en pysty keskittymään tuollaisessa. Hommaan siis tarvittavat välineet itse ja olen mahdollisimman vaivaton ja hyvä työntekijä, jottei muutoksia työpisteeni suhteen kukaan keksi keksiä.
Ei
meillä on tuoli ja pöytä toimistolla
sitten vaan sinne hommiin
Vierailija kirjoitti:
ei ole.
Riittää että työnantaja osoittaa työPAIKALTA asianmukaiset tilat henkilölle työskennellä.
Eli on OMA VALINTA tehdä etätöitä, työPAIKALLE saa aina mennä.
Ei se aina ole niin. On myös työsuhteita, jotka ovat pelkkiä etätöitä eikä mitään yhteisiä työtiloja tai konttoreita ole.
Vierailija kirjoitti:
ei ole.
Riittää että työnantaja osoittaa työPAIKALTA asianmukaiset tilat henkilölle työskennellä.
Eli on OMA VALINTA tehdä etätöitä, työPAIKALLE saa aina mennä.
Se on sen mukaan mitä on sovittu. Minun ensisijainen työpaikka on kotona, työnantaja kalusti työhuoneeni. Minulla ei ole paikkaa pääkonttorin lasipalatsissa. Työnantaja säästää siinä pitkän pennin - yksi pulpetti toimistohotellissa maksaa 500€ kuussa plus tietenkin ne pöydät ja tuolit sun muut jotka on kotona. Varmaan saisin sähköpöydän jos tarttisin, mutta olen rakentanut työhuoneestani täydellisen työhön jota teen.
Miksi pitäisi kun sen voi hankkia itse ja laittaa kustannukset verotuksessa tulonhankkimismenoksi. Toki asia pitää ennen hankintaa sopia työnantajan kanssa jos verottaja sattuukin jälkikäteen kyselemään menojen perään.
Jos ostaa se on verotettavaa palkkaa
Ei velvoita mikään
työnantaja voi jopa käskeä kaikki toimistolle
Ei. Meillä näitä välineitä saa, mitä varastossa on. Itse tarvitsin sähköpöydän, mutta työpaikan pöydät on melkein 2-metriset. Eipä mahdu meille.
Juuri tilasin 66 x 50 sähköpöydän itselleni, itse maksan.