Laitila-Tornio-Haaparanta rataosuus on sähköistystyö on valmis mutta ei käytössä koska puuttuu 300 000 e.
Kemistä Tornion kautta Haaparantaan Ruotsin puolelle kulkee uunituore junarata, joka on ollut monta kuukautta lähes täysin käyttämättömänä.
Radalla on ajanut tämän vuoden aikana vain muutama yksittäinen tavarajuna. Muuten yhteys on ollut autiona.
LaurilaTornioHaaparanta-rataosuuden sähköistämistyö valmistui alkuvuodesta.
Ratayhteyden sähköistäminen maksoi 37 miljoonaa euroa, josta Suomen osuus oli 30 miljoonaa euroa ja Ruotsin seitsemän miljoonaa euroa.
Laitila-Tornio-Haaparanta sähköistystyö on valmis mutta ei kuitenkaan ole matkustajille käytössä, koska sen rahoituksesta puuttuu 300 000 euroa.
Kommentit (5)
Petteri haluaa JUNAN! Sinne ne rahat menee.
Nyt rata kuntoon niin pääsisivät ihmiset Ruotsiin ostamaan edulllisesti elintarvikkeita (alv keväällä vain 6 %)
Jos ylen johtavat luopuisivat bonuksistaan niin saataisiin niillä rahoilla rata kuntoon.
Turku - Helsinki -rata on tärkeämpi.
Fazerin sai veroalen mutta ps ei myönnä lisärahoitusta radalle. Vaikka huoltovarmuus. Nyt tiedetään miksi itäraja vuotaa.