Lue keskustelun säännöt.
Suomi varautuu Itämeren sulkuun
21.09.2025 |
Kommentit (4)
Kemistä Tornion kautta Haaparantaan Ruotsin puolelle kulkee uunituore junarata, joka on ollut monta kuukautta lähes täysin käyttämättömänä.
Radalla on ajanut tämän vuoden aikana vain muutama yksittäinen tavarajuna. Muuten yhteys on ollut autiona.
LaurilaTornioHaaparanta-rataosuuden sähköistämistyö valmistui alkuvuodesta.
Ratayhteyden sähköistäminen maksoi 37 miljoonaa euroa, josta Suomen osuus oli 30 miljoonaa euroa ja Ruotsin seitsemän miljoonaa euroa.
Ratayhteys ei kuitenkaan ole matkustajille käytössä, koska sen rahoituksesta puuttuu 300 000 euroa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hirveä tilanne, olemme Venäjän hyvän tahdon armoilla
Se menee siinä tilanteessa kyllä kiinni rysyltäkin.
Tuo olisi karmea tilanne, näännymme tänne pussinperälle..