Lue keskustelun säännöt.
Laurilasta Ruotsin rajalle (Haaparantaan) ulottuva noin 22 kilometrin pituinen rataosa sähköistettiin. Mutta ei ole käytössä.
Kommentit (2)
Enimmillään vuotuinen rahoitustarve olisi 1,42,1 miljoonan euron välillä, jolloin vuoroja voitaisiin ajaa Hannukaisen mukaan vähintään kaksi vuoroa per suunta päivittäin, yhteensä 30 vuoroa viikossa.
VR olisi valmis neljän kuukauden varoitusajalla liikennöimään, mikäli rahoitus järjestyy ja ostoliikenteestä syntyy sopimus, toteaa Hannukainen.
Liikenne- ja viestintäministeriössä on arvioitu, että liikenne voitaisiin aikaisintaan aloittaa vuoden 2026 alussa.
Jos siis rahoitus löytyy.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sähköistetty rautatieyhteys Tornionjoen yli Ruotsin puolelle on ollut valmiina lähes puoli vuotta ilman matkustajaliikennettä.