Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ehdotus maanteiden yksityistämisestä aiheuttaa raivoa oikeistossa?

Vierailija
12.09.2025 |

Aina kun ehdottanut asiaa täälläkin, niin tulee hirväet itkupotkuraivarit vastauksena, mutta kuitenkin sama porukka on yksityistämässä kaiken koulutuksesta terveydenhuoltoon. 

Eikö olisi loogista että tiet myydään parhaiten tarjoaville ketkä sitten laittaa tiellä ajelun maksulliseksi? Jostain syystä oikestopoitsut uskovat, että heillä on oikeus ajella muiden rahoilla kaikkialla Suomessa. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne pitäisi myydä? Tietullit käyttöön ja tulot valtiolle. Yksityinen vain pitäisi tullimaksut ja jättäisi tiet hunningolle.

Vierailija
2/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku kokoomuspersu myymässä lypsylehmiä. On ne ihan saatanan typeriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksikään perusinfran yksityistämishanke missään, koskaan ei ole johtanut minkään asian paranemiseen kansalaisen näkökulmasta.

Tulee vain ylimääräinen rahastuskerros väliin sähläämään ja verta imemään.

Vierailija
4/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tiet on moneen kertaan jo verovaroista maksettu ja ylläpidetty. Tieverkko on yhteiskunnan perusinfraa jota ei pidä missään nimessä antaa yksityisten verenimijöiden käsiin.

Vierailija
5/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väitteessäsi oletusarvona että vasemmistolaiset sen sijaan ottaisivat maksulliset tiet ilomielin vastaan? Avaisitko vähän logiikkaasi kun omaan elämänkokemukseeni perustuen tuo ei voi pitää paikkaansa.

Vierailija
6/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitäisi myydä? Tietullit käyttöön ja tulot valtiolle. Yksityinen vain pitäisi tullimaksut ja jättäisi tiet hunningolle.

Tämä olisi sosialismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yksikään perusinfran yksityistämishanke missään, koskaan ei ole johtanut minkään asian paranemiseen kansalaisen näkökulmasta.

Tulee vain ylimääräinen rahastuskerros väliin sähläämään ja verta imemään.

Taidat olla kommunisti.

Vierailija
8/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yksikään perusinfran yksityistämishanke missään, koskaan ei ole johtanut minkään asian paranemiseen kansalaisen näkökulmasta.

Tulee vain ylimääräinen rahastuskerros väliin sähläämään ja verta imemään.

Taidat olla kommunisti.

En vaan realisti. Mainitsetko nyt malliksi muutaman onnistuneen esimerkin, jos olet eri mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun sähköverkkojen myynti. Ne on verorahoilla maksettu joten myyntirahat pitäisi jakaa niille ketkä ovat veroja maksaneet. Ei valtiolle jaettavaksi ympäri maailmaa 

Vierailija
10/10 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, kun nykyiset maantiet ovat kansalaisten verorahoilla rakennettu, niin pitäähän niitä silloin saada kansalaisten myös rajoituksetta käyttääkin! Yksityinen maantie on ajatuksena täysin OK, kunhan se rakennetaan yksityisten sijoittajien rahoilla ja tuottaa liikevoittoa, eli pärjää omillaan ilman veronmaksajien loputonta tukea. Yksityisen ja julkisen pääoman ero, se on se syy. Näiden kahden mallin yhdistelmät ovat täysin loputtomia, loputtomasti ameeban lailla kasvavia byrokratiahimmeleitä, ja tämän sortin "bisnekset" lähinnä kansantaloudelle haitaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme