Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikia suositaan arvosanojen annossa äidinkielessä selkeästi. Ts. samalla

Vierailija
16.08.2011 |

osaamisen tasolla pojat saavat äidinkielessä paremman numeron kuin tytöt. Matematiikssa sama toisin päin, mutta huomattavasti lievemmin. Ts. munalisä alkaa jo koulussa. Näin siis useindev valtakunnallisten tutkimusten mukaan,

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mihin ihmeeseen nämä arviot perustuvat. Meinaan vaan että tätä "todellista osaamista" arvioivat ne samat opettajat, jotka antavat arvosanatkin. Miksi ihmeessä he antavat eri paikkoihin eri arviot? Valtakunnallisessa kokeissa tätä eroa ei näy...

Vierailija
2/4 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun pyritään painotettuun opetukseen, tyttöjä otettiin puolet ja poikia puolet. Vaikka tytöt siis menestyivät pääsykokeessa paremmin, poikia kiilasi silti sisään pelkän sukupuolen ansiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisa-kokeissa ja sitten verrattu oikeaan todistuksen numeroon. Pojilla alhaisempi osaamisella sai paremman numeron. Ero niin selkeä, ettei voi selittää tuntiaktiivisuudelle tms.

Vierailija
4/4 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: on verrattu osaamista testein kuten vaikkapa Pisa-kokeissa ja sitten verrattu oikeaan todistuksen numeroon. Pojilla alhaisempi osaamisella sai paremman numeron. Ero niin selkeä, ettei voi selittää tuntiaktiivisuudelle tms.


eikä voidakaan tehdä, koska Suomessa ei olisi laillista crossata rekistereitä tuolla tavalla. Siis kenenkään yksittäisen henkilön pisakoe-tulosta EI voi verrata hänen omaan todistusnumeroonsa, koska se olisi rekisterien ristiinajoa ja tietosuojalakien vastaista.

Se mitä voidaan verrata , on yleisellä tasolla pisa-tuloksia ja todistusarvosanoja, kohdistamatta niitä henkilöihin. Mutta sillä perusteella sitten ei taas voidakaan väittää, että joku tietty ryhmä saisi parempia tai huonompia tuloksia jommalla kummalla tavalla, koska vertailu on yleisellä tasolla, ei minkään ryhmän välillä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä