Corollan sytytystulpat ovat yli 200 € --- miten mahdollista?
Onko hinta nyt ihan oikein? Toyotan marmoritiskillä. On muuten ollut huolettomin auto koskaan.
Kommentit (26)
"toyotan marmoritiskillä". Ei kuule toyotalla sellaisia ole.... korkeintaan lastulevutiski....
Ilmeisesti hybridi? Ehkä niiltä tulpilta vaaditaan enemmän, onhan se konekin ihan eri kuin jokin tavis nelonen.
Miksi niitä pitää vaihtaa? Nimittäin Toyota-miehet kehuu aina, että ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin tankata ja puoli miljoonaa on jo mittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hybridi? Ehkä niiltä tulpilta vaaditaan enemmän, onhan se konekin ihan eri kuin jokin tavis nelonen.
Ihme juttu,samat tulpat kestää maailmalla tuplakilsat mitä suomessa.
Varmaan Iridium -tulpat x4 sylinteriä, 50e kpl. Eipä niitä nykyään tarvitse edes kovin usein vaihdellakaan, joissain autoissa vaihtoväli on jopa satatuhatta km.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää vaihtaa? Nimittäin Toyota-miehet kehuu aina, että ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin tankata ja puoli miljoonaa on jo mittarissa.
Huvin vuoksi tietenkin.
Mitä vingut, ei niitä joka vuosi vaihdeta!
Viimeks kun vaihdoin tulpay itse autooni, 90 luvun lopussa, niin puhuttiin muutamasta kymmenestä markasta
Oikea tojotamies osaa laittaa säätää tulpan kärkivälin.
Monesti se 60 tkm ajettu tulppakaan ei vielä muuta vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hybridi? Ehkä niiltä tulpilta vaaditaan enemmän, onhan se konekin ihan eri kuin jokin tavis nelonen.
2.0l hybridi corollan kone on aivan sama mikä normi bensa avensiksen 2.0 kone.Siihen sitten liitetty sähköhybridi järjestelmä.
Liian kriitiseksi viritetty kone ja tulpat ei muuten kestä? Kaikki tulpathan pitäisi momentiavaimella kiristää eli ylikireä tulppa katkaisee eristeen ja tulpan sytytiosa eristeineen tipahtaa männänpäälle. Hinta kyllä tuntuu tajutomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hybridi? Ehkä niiltä tulpilta vaaditaan enemmän, onhan se konekin ihan eri kuin jokin tavis nelonen.
Ihme juttu,samat tulpat kestää maailmalla tuplakilsat mitä suomessa.
Meillä nokkahihnat ja muut härpäkkeet vaihdetaan kaikkiin autoihin paljon useammin. Osin selittää maantiesuola, lämpötilavaihtelut ym. mutta tulppien osalta luulisi olevan niin ettei pakkasolosuhteet vaikuta tulppien ikään. Ehkä kyse on suosituksesta ja jos haluaa säästää, ajelee rauhassa kunnes joku tulppa antaa periksi. Tosin, silloin ei taida saada sitä Tojotan liikkuvuusturvaa vuodeksi, jos ei anna vaihtaa osia siten kuin suositeltu.
Yhtään osaa ei osteta autoliikkeestä. Vanha juttu.
Iridium-tulpat maksaa, toki ne Densot saa edullisemmin muualta, mutta ne ei ole Toyota-pakkauksessa.
Jotkut iridiumit tuskin tuota maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hybridi? Ehkä niiltä tulpilta vaaditaan enemmän, onhan se konekin ihan eri kuin jokin tavis nelonen.
2.0l hybridi corollan kone on aivan sama mikä normi bensa avensiksen 2.0 kone.Siihen sitten liitetty sähköhybridi järjestelmä.
Perinteisissä bensiinimoottoreissa käytetään yleensä Otto-sykliä, joka on optimoitu tuottamaan mahdollisimman paljon tehoa suhteellisen laajalla kierrosalueella. Ottomoottorin työtahdissa sylinterin imu- ja puristustahdit ovat yhtä pitkiä. Toyotan hybridijärjestelmän polttomoottori puolestaan hyödyntää Atkinson-työkiertoa (tai sen muunnelmaa, Miller-sykliä). Tämä on merkittävin tekninen ero. Atkinson-syklissä moottoriin imetty kaasuseos laajenee pitempään kuin mitä se puristetaan, koska imuventtiili sulkeutuu myöhemmin puristustahdin aikana. Ehkä tämä vaikuttaa tulppien valintaankin?
Ennen tulpat olivat halpoja ja ne vaihdettiin 10.000 kilometrin välein. Nykyään ne ovat kalliita ja vaihtoväli on pitkä.