Miksi hotellivieraat eivät ennakkoon ota selvää aamiaisen mahdollisesta kuulumisesta hintaan ja sitten rutisevat sen lisämaksullisuudesta?
Jos varausvaiheessa ja varausta vahvistettaessa missään ei mainita mitään aamupalasta, se ei kuulu hintaan. Asia on juuri näin yksinkertainen.
Kommentit (23)
Onhan se noinkin mutta olisiko selvempää jos tilausvaiheessa sivustolla olisi maininta siitä kuuluuko aamupala hintaan vai ei. Tulisi vähemmän epätietoisuutta ja moni tosiaan kuvittelee automaattisesti että aamiainen on hinnassa mukana.
Itse valitsen aina aamupalahotellin. Ruhtinaallinen ja runsas aamiainen tuovat sen viimeisen silauksen hotellikokemuksen nautinnollisuudelle.
Otan yleensä myös aamiaisen kun se yleensä maksaa vain kympin lisää pakettina. Ei tarvetta yleensä lounaalle sinä päivänä kun syö myöhäisen runsaan aamiaisen, kuin brunssi.
Tarkkana saa olla varausvaiheessa. Hinta on halvempi ilman aamiaista ja huoneen varauksen peruutusmahdollisuutta, joka itselleni tärkeä ominaisuus, jos suunnitelmat muuttuvat.
Varmaan ovat varanneet huoneen hotels kautta jossa asiaa ei kerrota selvästi. Huone ilman aamiasta on sivustojen hinta kikkailua. Joten varaan aina huoneen hotellin sivulta.
Se kannattaako maksaa lisämaksu aamiaisesta riippuu ihan siitä miten paljon haluaa aamulla syödä. Lisämaksu ei välttämättä ole kummoinen kun laskee, että buffet-aamiaisella pärjää pitkälle iltapäivään.
No just varasin sieltä kuuluisasta Scandicista huoneen. Aika selkeäati oli ilmoitettu aamiaisasia erikseen. 10 e/hlö oli aamiaisen hinta. Mutta monihan olettaa aamiaisen sisältyvän. Se tulisi kyllä mainita selkeästi varausvaiheessa, jos ei sisälly tai sisältyy. Tai hinta molemmista.
Missä tällaisen havainnon teit? Oletko respassa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Sama havainto. Se, mitä huonehintaan kuuluu, selviää kyllä varausta vahvistettaessa. Ei pitäisi automaattisesti olettaa mitään. - Oikeastaan hyvä, jollei aamupala kuulu hintaan. Eivät kaikki halua ahtaa itseään täyteen aamulla.
Ei niin, mutta maksat siitä silti. Sehän se tässä ihmisiä ärsyttää, kun hinnankorotus on pyritty peittelemään. Hotellihuone oli ennen 78€ (sis.aamupala). Nyt se on 78€ ja ei sisällä aamupalaa. Siinä että haluatko sä ahtaa itsesi täyteen munakokkelia ja kikkelinakkeja, ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"No just varasin sieltä kuuluisasta Scandicista huoneen. Aika selkeäati oli ilmoitettu aamiaisasia erikseen. 10 e/hlö oli aamiaisen hinta. Mutta monihan olettaa aamiaisen sisältyvän. Se tulisi kyllä mainita selkeästi varausvaiheessa, jos ei sisälly tai sisältyy. Tai hinta molemmista.
Missä tällaisen havainnon teit? Oletko respassa töissä? "
AP tässä. Ihan vain olen lukenut valituksia aiheeseen liittyen hotellien sivustojen asiakaspalautteista. Niitä näkee yllättävän usein.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noinkin mutta olisiko selvempää jos tilausvaiheessa sivustolla olisi maininta siitä kuuluuko aamupala hintaan vai ei. Tulisi vähemmän epätietoisuutta ja moni tosiaan kuvittelee automaattisesti että aamiainen on hinnassa mukana.
Maininta löytyy AINA.
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsen aina aamupalahotellin. Ruhtinaallinen ja runsas aamiainen tuovat sen viimeisen silauksen hotellikokemuksen nautinnollisuudelle.
Rahvaan luxus 😆
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsen aina aamupalahotellin. Ruhtinaallinen ja runsas aamiainen tuovat sen viimeisen silauksen hotellikokemuksen nautinnollisuudelle.
Sama täällä ja sille joka tuolla yllä sanoo, etteivät kaikki haluaa "ahtaa itseään täyteen aamupalalla", tiedoksi, että on tosiaan meitä, jotka emme mene hotelliaamiaiselle ahneina ahmimaan, vaan nauttimaan siitä yleellisyydestä, että kerrankin on valmis ja runsas aamiainen odottamassa.
Itse pärjään sillä hotelliaamiaisella yleensä lähestulkoon koko päivän. Lomareissulla ollessa meillä on tapana panostaa illalliseen, päivällä riittää ehkä kahvilla käyminen jossain.
Siksi, koska Suomessa oli vuosikymmenet pääasiassa niin, että aamiainen kuului huoneen hintaan. Ihmisillä menee aikaa omaksua uusia tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsen aina aamupalahotellin. Ruhtinaallinen ja runsas aamiainen tuovat sen viimeisen silauksen hotellikokemuksen nautinnollisuudelle.
Rahvaan luxus 😆
Kyllä se on meille luxusta, tikahdu sinä vain kermapeppu nauruusi!
Suomessa on ollut enemminkin sääntö kuin poikkeus että aamiainen kuuluu hintaan. Se on nyt vasta muuttunut siihen, että se pitää kaiketi sitten erikseen maksaa. Eli uusi asia monelle, että pitää tutkia mikä kuuluu ja mikä ei.
Ulkomailla taas käytännöt vaihtelee maittain ja hotelleittain ja ollaan varmaan tarkemipia varausta tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ovat varanneet huoneen hotels kautta jossa asiaa ei kerrota selvästi. Huone ilman aamiasta on sivustojen hinta kikkailua. Joten varaan aina huoneen hotellin sivulta.
Jos tarkoitat sitä hotels piste comia niin siinähän se on aina mainittuna vihreällä jos sisältää aamupalan. Vai eikö suomenkielisessä versiossa ole ollenkaan mainintaa?
Suomessa usein ihmeellistä aamiaisen pakkomaksamista, vaikka ei sitä syö eikä halua. Ulkomailla selkeästi näkee lähes aina eri vaihtoehdot eilaisine hintoineen: room only tai room + breakfast, room + half board. jne
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska Suomessa oli vuosikymmenet pääasiassa niin, että aamiainen kuului huoneen hintaan. Ihmisillä menee aikaa omaksua uusia tapoja.
Omassa kaupungissa on vain yksi hotelliksi luokiteltava, jossa aamiainen pitää erikseen maksaa. Scandicin tuore muutos tietysti nyt toinen.
Sama havainto. Se, mitä huonehintaan kuuluu, selviää kyllä varausta vahvistettaessa. Ei pitäisi automaattisesti olettaa mitään. - Oikeastaan hyvä, jollei aamupala kuulu hintaan. Eivät kaikki halua ahtaa itseään täyteen aamulla.