Oliko tuossa kolariautossa hätävilkut päällä? Miksi kuorma-auton kuljettaja ei nähnyt autoa?
Kolmion tytöt olivat käyneet laittamassa paikoilleen jutun mukaan.
Kommentit (32)
Kuski katsellut maisemia tai puhelinta.
Ammattikuskit ovat oikeasti niitä kuskeja joilla muut tielläliikkuvat ovat haittana. Ei tuokaan kummoista rangaistusta saanut kahdesta taposta
Vierailija kirjoitti:
Kuski katsellut maisemia tai puhelinta.
Toivottavasti robottiautot tulevat markkinoille nopeasti, niin päästään näistä eroon. Ne eivät aja humalassa, väsyneenä tai ylinopeutta, vaan aina kuten ne on ohjelmoitu.
Liian usein näkee miten tuo kolmion asennettu viiden askeleen päästä autosta, kun suositeltu etäisyys on 100-300 metriä.
Ehdoton perussääntö tuollaisessa tilanteessa on poistua autosta tiealueen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton perussääntö tuollaisessa tilanteessa on poistua autosta tiealueen ulkopuolelle.
Näinhän se on, mutta aina sitä luottaa ettei mitään satu ja on mukavampi istuskella autossa.
Vierailija kirjoitti:
Liian usein näkee miten tuo kolmion asennettu viiden askeleen päästä autosta, kun suositeltu etäisyys on 100-300 metriä.
No tässä tapauksessa ei varmasti ollut siitä kiinni, koska kuski ei törmäyksenkään jälkeen tajunnut, mikä kolahti, luuli rengasrikoksi ensin.
Nuorille kannattaa hankkia iso katumaasturi. Selviävät todennäköisemmin hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian usein näkee miten tuo kolmion asennettu viiden askeleen päästä autosta, kun suositeltu etäisyys on 100-300 metriä.
No tässä tapauksessa ei varmasti ollut siitä kiinni, koska kuski ei törmäyksenkään jälkeen tajunnut, mikä kolahti, luuli rengasrikoksi ensin.
No siitä juuri, eli ei nähnyt mitään
Kolariauton keulassa on lepakko-logo. Onko tuo mopoauto?
Jos tuo oli auto, mikä merkki ja malli?
https://images.sanoma-sndp.fi/89273bf33d53256875832d0d22e1240e/normal/9…
Samaan aikaan kun räplää puhelinta kun pitäisi ajaa autoa niin noin voi käydä. Teetkö itse samaa? Vaikka se on liikennesäänöissäkin kiellettyä ja säännöt on samat kaikille ja koskevat kaikkia.
Motarilla lähes poikkeuksetta, rekkaa ohittaessa näkee, että kuski räplää puhelinta. Joskus piruuttani painan tööttiä, kyllä kuski hätkähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuski katsellut maisemia tai puhelinta.
Toivottavasti robottiautot tulevat markkinoille nopeasti, niin päästään näistä eroon. Ne eivät aja humalassa, väsyneenä tai ylinopeutta, vaan aina kuten ne on ohjelmoitu.
Mutta silti niihinkin voi tulla häiriöitä ja aiheuttaa ongelmia.
Miksi se rekka törmäsi autoon jos se auto olisi ollut tien REUNASSA? Jutun kuvassa on ympyröity kaista, eli oliko auto simahtanut keskelle kaistaa?
Jos auto simahtaa vilkkaasti liikennöidyn tien varrelle ei pidä jäädä siihen autoon vaan mennä reilusti sivummalle. Saksassa tästä taitaa olla lakikin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorille kannattaa hankkia iso katumaasturi. Selviävät todennäköisemmin hengissä.
Kunnon iso maasturi eikä mitään katumaasturia.
Vierailija kirjoitti:
Liian usein näkee miten tuo kolmion asennettu viiden askeleen päästä autosta, kun suositeltu etäisyys on 100-300 metriä.
Jos ei tuolla tiepätkällä näe autoa ilman kolmioitakin ei pitäisi olla ajooikeutta ensinkään. Nyt ei kyse ollut siitä että tilanne olisi tullut yllättäen kurvin takaa.
Jokun jutun mukaan oli rikkonut liikenteen sosiaalilainsäädäntöä. Toisin sanoen on vissii räplännyt kännykkää ja huomio oli poissa liikenteestä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton perussääntö tuollaisessa tilanteessa on poistua autosta tiealueen ulkopuolelle.
Tämä opetetaan jo autokoulussa. Jos oma henki on kallis sen myös muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokun jutun mukaan oli rikkonut liikenteen sosiaalilainsäädäntöä. Toisin sanoen on vissii räplännyt kännykkää ja huomio oli poissa liikenteestä.
80 nopeudessa ei kauaa tartte olla huomio muualla kun auto ajautuu väärälle kaistalle.
Kun samaan aikaan katsoo esim. kovaa pornoa, niin kyllähän siinä huomiokyky muuhun liikenteeseen saattaa pikkusen ottaa osumaa. Tai keskittyy ihan mihin tahansa muuhun kuin siihen varsinaiseen työhönsä eli ajamiseen.