Miksi yritykset piilottavat nettisivuiltaan asiakaspalvelunumeronsa siten, että sitä pitää etsiä kauan?
Ja sittenkin kun numeron löytää, saa vastaansa robotin ja pitää valita miljoona kertaa, ennenkuin saa ihmisen langan päähän.
Monia asioita nyt vain ei voi hoitaa kuin puhelimitse. Esimerkiksi monimutkaisia, erikoisia ongelmatapauksia saa hoidetuksi ainoastaan puhelimitse. Selkeintä ja nopeinta kaikille.
Kommentit (9)
Ne ei halua että sä soitat ja höpötät erikoisista, monimutkaisista ongelmistasi. Laita palaute/kyssäri sen nettisivun lomakkeen kautta.
Esimerkiksi Postin asiakas"palvelussa" vastaa vain robotti, et pääse ihmisen kanssa puhumaan. Yleensä sinne soitetaan jossain erikoisemmassa asiassa, johon robo ei tietenkään osaa vastata mitään.
Suomessa on palkkataso sellainen, että puhelinpalvelu maksaa yritykselle liikaa.
Haluavat lomakkeella tiedot, jotta voidaan sitten copypasteta siihen joku vakiovastaus ja homma kiinni. Valitettavaa, mutta totta. Ihmisiä on vähennetty, prosesseja "automatisoitu" ja mieluusti siirretään palvelu halpamaahan, esim. Intiaan.
Tätä on suomalainen asiakaspalvelu.
Olin Ruduksen kiviaineskaupassa, halusin ostaa tuotteita.
Sivun alareunassa oli chat ikkuna, joka huusi: "hei, kysy asiantuntijalta!"
No minäpä kysyin, mitä eroa on tuotteella x verrattuna tuotteeseen y?
Tämä chatti asiantuntija sanoi saman, mikä jo ilmoituksessa näkyikin, toinen maksaa 9,9€, toinen 10,9€, enempää ei osannut sanoa.
Ihmeellisiä asiantuntijoita, kun eivät osaa muuta sanoa kuin sen, minkä asiakas itsekin nettisivuilta näkee.
Korona kun tuli, joka ikinen asiakaspalvelupuhelin otti käyttöön "valitettavasti vallitsevan kotona tilanteen vuoksi palvelussamme on poikkeuksellista ruuhkaa ja vastauksissa saattaa kestää tosi pitkään".
Korona antoi ikäänkuin luvan laskea asiakaspalvelun minimiin, koska kaikki tekivät niin, eikä siitä ole juurikaan noustu.
Nämä tsättibotit ihan turhakkeita. 3 ensimmäistä vastausta kertoo ettei ole ymmärtänyt kysymystä. Käskee katsoa "usein kysytyistä". Jos siellä ei ole sun ongelmaa ni ku...essa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei halua että sä soitat ja höpötät erikoisista, monimutkaisista ongelmistasi. Laita palaute/kyssäri sen nettisivun lomakkeen kautta.
Tyhjän saa pyytämättäkin, lomakkeella ei ole mitään virkaa silloin kun haluaisi melko kiireelliseenkiin asiaan saada vastauksen.
Eikö juuri monimutkaisia ongelmia varten nämä "palvelut" ole?
Suomessa asiakaspalvelu on laskenut kuin lehmän häntä. Ovatko vähentäneet porukkaa, tai eivät viitsi vastata.
Samalla pitäisi arvioida minkälaista "palvelua" on saanut. Pilkantekoa tuo on.
Tai että laadun parantamiseksi nauhoitamme jne. Ei ole laatu parantunut eikä saada ihmistä puhelimeen.