Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DI koulutuksen erot?

Vierailija
29.05.2025 |

Hei, vastatkaa hölmölle. Onko siis diplomi-insinöörien koulutuksissa eroja vai onko se aina samanlainen? Tarkoitan, että jos valmistuu vaikka tietokonepuolelta tekniikan kandiksi ja siitä jatkaa diplomi-insinööriksi niin onko se erilaista kuin vaikka sähköpuolelta jatkavalla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eroja jo perusopinnoissa.

 

Ihan perustason matematiikat ja fysiikat ovat kaikille samat kandivaiheessa (olikohan niitä huimat 3 kurssia yhteensä).

Pääaineiden sisällöt eroavat toisistaan paljon, mutta niitä voi toki yhdistellä melko suurella säteellä. Kullakin aineella on omat pitkät kurssinsa (esim sähköllä piirianalyysit ja elektroniikat) ja näiden lisäksi muiden pääaineiden kanssa yhteisiä (esim sähköllä ja automaatiolla).

Osa kursseista myös opetetaan kahdella eri tasolla (esim kenttäteoria fyysikoille on vaativampi kuin kenttäteoria sähköläisille).

Dippavaiheessa eroja ei ole, eli jos vaihtaa pääaineesta toiseen, kannattaa pohjalla olla hyvin suunnitellut ja toteutetut perusopinnot.

Vierailija
2/5 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen kuullut, että TUTAlla ovat opiskelijoista alfoinmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen kuullut, että TUTAlla ovat opiskelijoista alfoinmat.

Ite oon kuullut jotta koneella + sähköllä. Siellä suurimmat melat ja parhaat kaskut.

Vierailija
4/5 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandivaiheessa on eroja mutta dippavaiheessa ilmeisesti ei?

Vierailija
5/5 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandivaiheessa on eroja mutta dippavaiheessa ilmeisesti ei?

Onhan ne opinnot etenkin dippavaiheessa ihan erilaiset. Jopa eri suuntautumisvaihtoehdot esim. koneella, sisältävät ihan erilaisia opintoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan