HORNET pudonnut! Kuka pudotti Hornetin?
Kommentit (81)
Olisiko taas Putinin pirullinen juoni?
Lentäjä pudotti hornettinsa kun yritti vähän liikaa.
95 prosentin todennäköisyydellä syy on tekninen vika tai luonnollinen ulkoinen syy kuten vaikka lintuun osuminen. 4.99 prosentin todennäköisyydellä pilotin virhe. 0.01 prosentin todennäköisyydellä joku muu.
Pääasia että lentäjä selvisi.
Nuo koneet korvataan joka tapauksssa kohta.
" Näytti siltä, että hornet sukelsi liian alas, eikä olisi enää saanut käännettyä ylös. Hornetti oli hieman perä edellä, keula koholla, ja lähestyi maata. Muutamaa sekuntia myöhemmin nousi savu puiden takaa, hän kuvailee"
Lentäjän virhe siis... ?
Joutuuko lentäjä soppatykki ohjaajaksi kun pudotti kymmeniä miljoonia maksavan koneen?
Vastaava tilanne kuin tässä?
https://www.instagram.com/reel/DJE7xOqMfB-/
Tuossa videolla selvittiin säikähdykellä, mutta skeenario voi olla sama
Vierailija kirjoitti:
" Näytti siltä, että hornet sukelsi liian alas, eikä olisi enää saanut käännettyä ylös. Hornetti oli hieman perä edellä, keula koholla, ja lähestyi maata. Muutamaa sekuntia myöhemmin nousi savu puiden takaa, hän kuvailee"
Lentäjän virhe siis... ?
Lentämisen oppitunti #1: lentäjän tulisi pitää lentokoneen perä takana ja nokka kohti kulkusuuntaa
Maha edellä lentäminen aiheuttaa mm. kompressoristallin ja sitten kone muuttuu tiiliskiveksi
Vierailija kirjoitti:
Olisiko taas Putinin pirullinen juoni?
Ei ole. Venäjä nykytilassaa ei pystyisi tuollaiseen. paskavaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Näytti siltä, että hornet sukelsi liian alas, eikä olisi enää saanut käännettyä ylös. Hornetti oli hieman perä edellä, keula koholla, ja lähestyi maata. Muutamaa sekuntia myöhemmin nousi savu puiden takaa, hän kuvailee"
Lentäjän virhe siis... ?
Lentämisen oppitunti #1: lentäjän tulisi pitää lentokoneen perä takana ja nokka kohti kulkusuuntaa
Maha edellä lentäminen aiheuttaa mm. kompressoristallin ja sitten kone muuttuu tiiliskiveksi
Liian matalalla ei pidä lentää, ja lentonopeus pitää olla riittävän suuri, jotta kone ei sakkaa
Kaikilla maiden sotavoimilla, joilla on vähänkään enemmän hävittäjiä (Suomellakin maailman mittakaavassa itse asiassa keskisuuret ilmavoimat) tulee harjoitusturmia yleensä vuosittain.
Horneteilla noita on vähän kun vertaa vaikka takavuosien ranskalaisiin Fouga Magistereihin.
Lentäjä töppäsi...säilyi hengissä
Vierailija kirjoitti:
Tosimiehet menee koneen mukana tonttiin. Näin I MS:ssakin aina.
Olisi nekin käyttäneet heittoistuinta jos sellaisia olisi siihen aikaan ollut. Lentäjä itse on arvokas komponentti joka sodissa on aina pyrkinyt pelastautumaan ja palaamaan takaisin omiensa luo ettei koulutus mene hukkaan.
Ei kai sitä muuta mahdollisuutta olekaan kuin se, että Purran ja persujen syytä.
Vierailija kirjoitti:
" Näytti siltä, että hornet sukelsi liian alas, eikä olisi enää saanut käännettyä ylös. Hornetti oli hieman perä edellä, keula koholla, ja lähestyi maata. Muutamaa sekuntia myöhemmin nousi savu puiden takaa, hän kuvailee"
Lentäjän virhe siis... ?
Ei automaattisesti. Tekninen vika voi aiheuttaa sen että koneen hallinta on hankalaa tai ei mahdollista ollenkaan.
Hornetti putos ku persujen kannatus.
Nämähän oli matkalla romuttamolle muutenkin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a1bdd19e-9a0f-4411-81ca-016434dc450c